راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت دوم)

به گزارش مجله لیست پیوند، بازدید از معبد سنسوجی تماشای مسابقات سومو کاخ سلطنتی (Imperial Palace) سوار شدن در suijo-bus برج شرقی توکیو اسکای تری (Tokyo Skytree) برج توکیو بازار ماهی سوکیجی (Tsukiji Fish Market) تفرجگاه Hakone Kowakien Yunessun باغ ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen) مجسمه هاچیکو (Hachiko) جاذبه ها

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت دوم)

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت دوم)

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن ،سخن خواهیم گفت.

شهر توکیو ، پایتخت کشور ژاپن است. توکیو در شرق جزیرهٔ هونشوی ژاپن واقع شده است و یکی از استان های 47 گانهٔ ژاپن به شمار می آید.

توکیو در ابتدا یک دهکدهٔ ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در دوره های بعد ادو رفته رفته به شهری بزرگ تبدیل گشت، به گونه ای که در قرن 18 میلادی به یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان تبدیل شد. تا سال 1943 میلادی، تقسیم بندی و عنوان های شهر توکیو و استان توکیو وجود داشت اما در این سال این گونه تقسیم بندی منسوخ شد و شهر و استان توکیو با یکدیگر ادغام شدند. توکیو پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ ترین پایتخت های صنعتی جهان را به دست آورده است.

در سال 2010 میلادی، منطقهٔ شهری توکیو که شامل توکیو و استان های مجاور آن می گردد، با جمعیت 36 میلیون و 669 هزار نفر پرجمعیت ترین منطقهٔ شهری در جهان بوده است.

همچنین توکیو عنوان بزرگترین اقتصاد شهری جهان را دارا می باشد. در سال 2008 میلادی از پانصد شرکت برتر جهان، 47 شرکت در توکیو واقع بوده اند و این شهر از این نظر، رتبهٔ نخست در جهان را از آن خود کرده است.

توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین لرزه، آتش سوزی یا جنگ بطور کامل ویران شده است و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده است. به همین سبب چشم انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کمیاب هستند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت دوم)

جاهای دیدنی توکیو ژاپن

مجسمه هاچیکو (Hachiko)

مجسمه هاچیکو، پرتره ای در اندازه واقعی از سگی به همین نام است که داستان آن به سال 1925 میلادی برمی گردد، زمانی که صاحب سگ، پروفسور شابرو اوئنو فوت کرد و پس از آن هاچیکو چندین سال هر روز در ایستگاه قطار منتظر صاحبش می نشست بلکه از سر کار برگردد و با هم به خانه بروند. اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد. این مجسمه یادبودِ بسیار محبوب، برای مردم ژاپن سمبل وفاداری و از خود گذشتگی است. مجسمه هاچیکو روبروی ایستگاه قطار شیبویا (Shibuya) قرار گرفته است.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، زوج های جوان، سالمندان

نکته ها:

فیلمی بسیار زیبا با همین موضوع به نام Hachi: A Dogs Tale در سال 2009 ساخته شده است که تماشای آن به شدت پیشنهاد می گردد.

میدان عمومی اوموتساندو هاراجوکوی توکیو (Tokyu Plaza Omotesando Harajuku)

در نقاط شلوغ بسیاری در توکیو مانند میدان هاراجوکو، معمولا پیدا کردن مکانی آرام برای نشستن مشکل است. با این وجود، مکانی برجسته در میدان هاراجوکو وجود دارد که دارای یک استارباکس (کافی شاپ زنجیره ای مشهور) با باغی مسقف است که به احتمال زیاد می توانید در آن یک صندلی، پلکان، نیمکت یا تاب برای نشستن پیدا کنید. به علاوه نمای بی نظیر اطراف، این احساس را در شما به وجود می آورد که انگار درون واحه ای سرسبز در کلانشهر توکیو قرار دارید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان خرید، زوج های جوان

نکته ها:

شما همچنین می توانید کافه ها و رستوران ها به علاوه فروشگاه های دیگری را درون ساختمان پیدا کنید.

اگر از خرید کردن لذت می برید و به سبک مد توکیو علاقه مند هستید، می توانید علاقه مندی های زیادی را در ناحیه اوموتساندو بیابید.

باغ ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)

کمی که از مرکز ناحیه شینجوکو قدم بزنید، می توانید از این باغ ملی زیبا که یکی از شلوغ ترین نواحی توکیو است، دیدن کنید. شینجوکو گیوئن واحه سبز زیبایی است که در تضاد با آسمانخراش های این منطقه ظاهر می گردد. اگر دنبال نقطه ای آرام برای استراحت و تماشای مردم محلی هستید، درحالی که شکوفه های گیلاس اطرافتان را فراگرفته اند، نباید بازدید از این باغ را از دست بدهید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، زوج های جوان، سالمندان

نکته ها:

پارک یا باغ روزهای دوشنبه و تعطیلات سال نو بسته است.

برای ورود باید مقدار کمی هزینه بپردازید.

سگ ها و دیگر حیوانات خانگی اجازه ورود به باغ را ندارند.

پارک اوئنو

پارک Ueno مکانی است عالی برای سپری کردن روز های بیکاری که با درختان شکوفه ی گیلاس پوشیده شده است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک فصل شکوفه دادن درختان است، چرا که علاوه بر زیبایی دیدن این شکوفه ها، جشنواره های بزرگی هم در این پارک برگزار می گردد. همچنین می توانید غذاهای خوشمزه ای را از فروشندگان دوره گرد خریداری کنید. به علاوه اگر به موزه علاقه مند هستید، می توانید یکی از بهترین موزه های توکیو را در این پارک پیدا کنید.

مناسب برای: زوج های جوان، عاشقان طبیعت، سالمندان، به همراه دوستان، خانواده، عاشقان هنر و معماری

نکته ها:

اگر دوست دارید، می توانید برای گشت و گذار در پارک، یک دوچرخه اجاره کنید.

پارک اوئنو یکی از دوست داشتنی ترین نقاط توکیو برای هانامی (سنت تماشای گل ها) است.

تفرجگاه Hakone Kowakien Yunessun

اگر دنبال یک اونسن (چشمه آب داغ) محبوب در شهر بزرگ توکیو هستید، این تفرجگاه برای شما ساخته شده است که کمتر از یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد، اما به شما اطمینان می دهیم که پشیمان نخواهید شد. آب های معدنی طبیعی این تفرجگاه از محیط آتشفشانی فعال پارک ملی اطراف دریاچه آشی غلیان می کنند. پیشنهاد می کنیم طوری برنامه ریزی کنید که دست کم یک بعد از ظهر کامل را برای لذت بردن از آب های این تفرجگاه وقت بگذارید. چه کاری بهتر از اینکه قبل از مقصد بعدی سفرتان، خستگی را از تن بیرون کنید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای لوکس، عاشقان طبیعت، زوج های جوان

نکته ها:

تعدادی مسافرخانه سنتی ژاپنی (ریوکان) با قیمت های بالا اقدام به جذب گردشگر در این ناحیه می کنند که به یک بار تجربه کردن می ارزد.

موزه جیبلی

برخی باور دارند که جیبلی بهترین موزه تمام ژاپن محسوب می گردد. چه حقیقت داشته باشد یا نه، شما با بازدید از این مکان، خودتان را در یکی از جالب ترین نقاط این کشور خواهید یافت که برای همه سنین مناسب است. این موزه با موضوع هنرهای زیبا و انیمیشن در محله میتاکای توکیو قرار گرفته است. موزه یاد شده در سال 2001 افتتاح شده است که در آن می توانید آثاری از هایائو میازاکی (کارگردان و انیمیشن ساز نابغه ژاپنی و خالق آثاری همچون شاهزاده مونونوکه) را پیدا کنید. فارغ از این ها موزه جیبلی مانند سرزمینی جادویی برای چندین نسل از بچه های ژاپنی خلق شده است که بدون شک اغلب شما هم از تماشای آن لذت خواهید برد.

مناسب برای: عاشقان هنر و معماری، سفرهای لوکس، تک نفره، به همراه دوستان، خانواده، مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، عاشقان خرید

نکته ها:

برای تماشای موزه باید از چند ساعت یا حتی چند روز قبل بلیط تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط به وب گاه رسمی موزهمراجعه کنید.

اگر نتوانستید از طریق سایت رسمی بلیط بخرید، می توانید با مراجعه به یکی از فروشگاه های لاوسون (Lawson) در ژاپن یکی برای خودتان تهیه کنید.اگر دوست دارید به محض ورود به توکیو این کار را انجام دهید، یک شعبه از این فروشگاه را می توانید در فرودگاه ناریتا پیدا کنید.

متاسفانه امکان عکاسی از موزه برای عموم وجود ندارد.

بازار ماهی سوکیجی (Tsukiji Fish Market)

از بازار سوکیجی که شهرتی جهانی دارد، بازدید و به تماشای دست فروشانی که مشغول فروش ماهی هستند، بنشینید. بیشتر این ماهی ها در نهایت به عنوان سوشی (نوعی غذای ژاپنی) سر از رستوران های سراسر جهان در می آورند. اگر خریدی هم دارید، می توانید ماهی های تازه و خوشمزه ای را خریداری کنید.

مناسب برای: خوش خوراک ها، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان

نکته ها:

اگر هوس سوشی کردید، نیازی نیست در این بازار ساعت ها در صف های طولانی منتظر بمانید، کافی است مقداری قدم بزنید و مکانی بهتر با قیمتی ارزان تر را خارج از این مکان پیدا کنید.

منطقه شیبویا

اگر دنبال مکانی برای خریدهای خوب هستید، منطقه شیبویا با انواع و اقسام فروشگاه هایش بهشت شما خواهد بود. همچنین زیبایی این ناحیه هنگام شب مثال زدنی است. مکانی دوست داشتنی و پر از زندگی (البته نه قبل از ساعت بازگشایی فروشگاه ها در ساعت 10 صبح) که برای تجربه توکیوی واقعی پیشنهاد می گردد.

مناسب برای: خوش خوراک ها، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، عاشقان خرید، افراد شب زنده دار

برج توکیو

برج توکیو شبیه برج ایفل در پاریس طراحی و ساخته شده است با این تفاوت که از نسخه اروپایی اش بلندتر بوده و به طور عمده در ساخت آن استیل به کار برده اند. برج توکیو را می توان همتای امپایراستیت برای نیویورک دانست که تا به امروز در فیلم های زیادی ظاهر شده است. پس از جنگ جهانی دوم، ساخت این برج، الهام بخش ژاپنی های زیادی بوده است. در واقع بسیاری از مردم این کشور، برج توکیو را نمادی از امید و شروع دوباره می دانند.

مناسب برای: زوج های جوان، عاشقان هنر و معماری، مشتاقان تاریخ، افراد شب زنده دار

نکته ها:

  • می توانید با پرداخت 1،600 یِن از تمام این برج دیدن کنید.

باغ های جانورشناسی اوئنو

باغ های جانورشناسی که قدیمی ترین باغ وحش در سراسر ژاپن محسوب می شوند، در پارک Ueno قرار گرفته و ارزش صرف یک روز کامل را دارد. چه به حیوانات علاقه مند باشید یا نه، دست کم تماشای پانداهای بامزه می تواند برایتان جالب باشد. به هرحال سفرتان به سرزمین آفتاب تابان بدون تماشای این موجودات زیبا کامل نخواهد شد.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، زوج های جوان، خانواده

نکته ها

  • ورود برای بچه ها رایگان است، اما بزرگتر ها باید متحمل هزینه 600 یِنی شوند.
  • بازدید از این مجموعه در روزهای بیستم مارس، چهارم مه و اول اکتبر برای عموم رایگان است.

برج شرقی توکیو اسکای تری (Tokyo Skytree)

این برج در سال 2012 تاسیس و امروزه احتمالا از برج توکیو به خصوص در میان نسل جوان مشهورتر است. اگر به همراه همسر یا معشوقه تان سفر می کنید، در یک روز آفتابی به بالای برج و سکوی مشاهده آن بروید و مناظر پانورامایی بسیار زیبایی از محیط شهری را همچون یک پرنده تماشا کنید. احتمالا چنین تجربه ای تا مدت ها در خاطرتان ثبت خواهد شد.

مناسب برای: زوج های جوان، عاشقان معماری و هنر، عاشقان خرید

نکته ها:

  • رزرو بلیط از قبل کمی گران تر است.

سوار شدن در suijo-bus

شهر توکیو در کنار رودخانه ای واقع شده است. یکی از راه های سنتی که می توانید از طریق آن از عرض رودخانه بگذرید، سوار شدن در اتوبوس آبی است. این کار جایگزین مناسبی برای مترو است (زمانی که امکانش باشد) چرا که می توانید از منظری متفاوت به شهر نگاه کنید و حتی از میل کردن غذا در رستوران های شناوری به نام yakata-bune لذت ببرید.

مناسب برای: زوج های جوان، افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای لوکس

کاخ سلطنتی (Imperial Palace)

کاخ سلطنتی، خانه امپراطور ژاپن و مکانی شگفت انگیز است که می توانید در تورهای بازدید از آن شرکت و در مورد تاریخ ژاپن و رویداد های کنونی آن اطلاعات کسب کنید. اطراف این کاخ را که ورود به آن رایگان است، پارک و باغ احاطه کرده اند. نگهبانان این کاخ همانند کاخ باکینگهام هر روز تغییر می کنند.

مناسب برای: زوج های جوان، سالمندان، عاشقان هنر و معماری، مشتاقان تاریخ

تماشای مسابقات سومو

سومو یا کشتی ژاپنی ورزشی است که در ژاپن از محبوبیت زیادی برخوردار است. Kokugikan مشهورترین میدان مسابقات کشتی در ژاپن محسوب می گردد که سالانه میزبان سه دوره مسابقات قهرمانی است. بازدید از نزدیکترین مسابقات می تواند کار جالبی باشد . البته یادتان باشد که از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید.

مناسب برای: به همراه دوستان، تجربه ای مانن یک محلی

بازدید از معبد سنسوجی

معبد سنسوجی، قدیمی ترین معبد توکیو و یکی از زیباترین آنها است. طبق افسانه ها در سال 628 میلادی، دو برادر یک مجسمه Kannon (الهه رحمت و بخشش) را از طریق ماهیگیری در رودخانه Sumida به دست آوردند، با وجود اینکه آنها مجسمه را دوباره به رودخانه می انداختند اما این شرایط بارها و بارها تکرار می شد. معبد سنسوجی برای یادبود این دو برادر در همان نزدیکی ساخته شد. تکمیل این معبد تا سال 645 میلادی طول کشید.

مناسب برای: زوج های جوان، عاشقان معماری و هنر، مشتاقان تاریخ، خانواده، به همراه دوستان

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 360

به "راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید