خبرنگاران کمک یک میلیاردی خیران مهابادی برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش مجله لیست پیوند، مهاباد- خبرنگاران- رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خیران این شهرستان یک میلیارد ریال برای تجهیز و خرید اقلام بهداشتی برای بیمارستان امام خمینی (ره) جهت مقابله با بیماری کرونا را تعهد کردند.

خبرنگاران کمک یک میلیاردی خیران مهابادی برای مقابله با ویروس کرونا

امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: مبلغ تعهد شده توسط خیران این شهرستان برای تهیه اقلام بهداشتی و مورد نیاز بخش ایزوله و پرسنل و کادر بیمارستان و تهیه لباس های حفاظتی هزینه می شود.

وی افزود: همچنین پیش بینی شده است از محل این کمک های نقدی تمهیداتی برای افزایش تخت های مربوط به بخش مراقبت های ویژه از بیماران احتمالی کرونا هزینه شود.

وی بیان نمود: قبل از این نیز انجمن داروسازهای مهاباد با پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال بیش از 20 هزار ماسک را به صورت پیش خرید تقبل کرده اند که در صورت تامین در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بهزاد، در خصوص آخرین شرایط بیماران کرونا در مهاباد گفت: تا به امروز تنها 2 مورد مثبت ویروس کرونا در این شهرستان تایید شده که هم اکنون در بخش عادی بیمارستان تحت مراقبت ویژه هستند و حال عمومی آنان نیز مطلوب است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هم اکنون هفت نفر دیگر مشکوک به ویروس کرونا نیز بستری هستند که 2 نفر در بخش آی سی یو و پنج نفر در بخش ایزوله مراقبت می شوند.

وی تاکید کرد: سعی و تلاش همه مسوولان این شهرستان و دستگاه های اجرایی، کنترل این ویروس و جلوگیری از شیوع آن است که به صورت شبانه روزی و با تمام توان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هفت هزار و 161 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 237 نفر جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز آزمایش 73 نفر از شهروندان آذربایجان غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 247

به "خبرنگاران کمک یک میلیاردی خیران مهابادی برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمک یک میلیاردی خیران مهابادی برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید