جاذبه های گردشگری بانکوک که افراد به آن ها بی توجهند! (تور تایلند ارزان)

به گزارش مجله لیست پیوند، تایلند، یکی از کشورهای قرار گرفته در بخش جنوب شرقی قاره کهن است که مرکز و پرجمعیت ترین شهرش، بانکوک بحساب می آید. شهر بانکوک یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا از سوی گردشگران اقصی نقاط دنیا معرفی شده که به نسبت طیف گسترده ای از شهرهای پیشرفته اروپایی نیز همواره با استقبال بیشتری از سوی عموم گردشگران و مسافران کشورهای دیگر این کره خاکی روبرو شده است. در بانکوک تا چشم کار کند و رمق گشت و گذار وجود دارد، می توان با دیدنی های بانکوک نظیر جاذبه های گردشگری طبیعی، معابد تاریخی و بعلاوه اماکن تفریحی رو به رو شد که بسیاری از جاذبه های گردشگری بانکوک از معروفیت دنیای برخوردار هستند و تعداد دیگری از آنان نیز کمتر شناخته شده و مورد توجه گردشگران قرار نگرفته اند! به همین دلیل، ما قصد داریم تا در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با تعدادی از جاهای دیدنی بانکوک که کمتر شناخته شده اند، آشنا نماییم.

جاذبه های گردشگری بانکوک که افراد به آن ها بی توجهند! (تور تایلند ارزان)

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

موزه ملی تایلند

قطعا یکی از جاهای تماشای بانکوک که اتفاقا خیلی هم در مورد آن تا به امروز صحبت نشده، موزه ملی تایلند است که در مرکز این سرزمین یعنی شهر بانکوک قرار گرفته است. ساختمان و نوع معماری به کار رفته در ساخت آن مربوط به سده هجدهم میلادی می گردد و به لحاظ بصری دارای مجذوب کنندهیت های ممتازی در پیش چشمان هر مخاطب و بازدید کننده ای هست. در موزه ملی تایلند شما می توانید با بخش زیادی از فرهنگ و تاریخچه کهن این مرز و بوم آشنایی پیدا نمایید. البته این را هم باید اضافه نمود که در این موزه، تنها به پیشینه و آداب و رسوم کشور تایلند پرداخته نشده و در کنارش از دیگر تمدن ها و فرهنگ های اقدام مختلفی همانند چینی های باستان نیز پرده برداری شد.

ورزش موی تای

اگرچه موی تای (Muay Thai) یک ورزش ترکیبی از چند رشته رزمی و البته بوکس بحساب می آید، اما در تایلند در حد یک جاذبه مهم توریستی از اعتبار داخلی و بین المللی برخوردار است و می توان همواره در بین خیل عظیمی از توریستان و توریست ها با افرادی روبرو شد که تنها برای تماشای مسابقات این ورزش رزمی و سنتی به این نقطه از آسیا مراجعه نموده اند! قدیمی ترین ورزش تایلند همواره در بین مردم این کشور از احترام و ارزش خاصی برخوردار بوده و به ندرت می توان یک تایلندی را در جهان پیدا کرد که لااقل یکبار هم که شده از نزدیک با این ورزش رو به رو نشده باشد. توریستان و علاقمندان به مسابقه رزمی و کاملا خشن موی تای توجه داشته باشند که جهت بازدید از این گونه مسابقات که بصورت هفتگی در نقاط خاص و مشخصی از شهر بانکوک برگزار می شوند، می توان به وسیله آژانس ها و تورهای داخلی تایلند اقدام نمود و هماهنگی های لازم را با این اماکن که از جاهای تماشای بانکوک هستند، کرد.

آرامش ذهنی در معابد بودایی

معمولا یکی از برترین جاذبه های توریستی بانکوک، بازدید از معابد بودایی و شرکت در کلاس های آرامش ذهنی یا همان مدیتیشن است که اغلب نیز با غفلت توریستان و مسافران این نقطه از قاره آسیا روبرو می گردد و کمتر توریستی حاضر است از وقتش جهت شرکت و استفاده از آموزش این قبیل کلاس ها استفاده نماید. با تمام این اوصاف توجه داشته باشید که شما می توانید به عنوان یک فرد غیر بومی و توریست، از معابد شهر بانکوک یا سایر معابد دیگر کل کشور تایلند در ساعات مشخصی از شبانه روز بازدید بعمل آورید تا با مسائل اعتقادی و فرهنگی آنان بیش از پیش آشنایی پیدا نمایید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که شرکت در کلاس های مدیتیشن این کشور که عمدتا در این بخش از تماشای های بانکوک برگزار می شوند، سبب آزادی و استراحت بیشتر روحی و حتی جسمی شما خواهد شد و خستگی طول سفر را از تن خارج خواهد کرد.

قایق سواری در راه های آبی

از جمله مسیرهای تردد در شهر بانکوک و دستیابی به بافت تاریخی و قدیمی مرکز نشینان، استفاده از راه های آبی تعبیه شده در بین محلات مختلف این شهر است که هم فرصت مناسبی جهت رویارویی شما با مردم این نقطه از کشور تایلند را فراهم می سازد و هم سبب می گردد تا بتوانید از نزدیک با قدیمی ترین جاهای تماشای بانکوک روبرو شوید. البته، از لذت قایق سواری در کانال های آبی باریک و بعلاوه حس حضور در ونیز آسیا را نیز نباید غافل شد!

بازی به نام فرار از اتاق ها

فرار از اتاق ها نام یک بازی مهیج و فکری است که امروزه می توان با سبک های مختلفی از آن در انواع و اقسام کشورهای جهان روبرو شد. در این بازی شما می توانید هم بصورت تکی شرکت شرکت نمایید و هم بصورت گروهی در کنار سایر دوستان و اعضای خانواده وارد این بازی مرموز شوید و از انجام آن حسابی لذت ببرید. در بانکوک نیز شما می توانید با بازی فرار از اتاق ها روبرو شوید و با حل معماهایی که در هر اتاق از این بازی برایتان در نظر گرفته شده نظیر حل پازل و یا جستجوی شئ خاصی در آن اتاق، راه رسیدن به اتاق بعدی را پیدا نمایید و به همین شکل تا انتها بازی خود را درگیر اسراری کنید که در هر اتاق انتظار کشف شدن از سوی شما یا تیم همراهتان را می کشند! گفتنی است این بازی به حدی در بین اهالی شهر بانکوک محبوب شده که می توان گفت رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از جاذبه های توریستی بانکوک هست.

بازار Rod Fai

Rod Fai (رد فای) یکی از تماشای های بانکوک هست که توریستان و مسافران سفر نموده با نیت خرید و گشت و گذار می توانند به آن مراجعه کنند. در بازار شبانه رد فای که از جا و مکان خاصی برای برگزاری برخوردار نیست، ولی اصولا در انبارهای قطار بانکوک برپا می گردد، شما می توانید با قدیمی ترین و آنتیک ترین اشیای مرکز نشینان تایلندی روبرو شوید و حسابی از تماشای وسایل و کالاهای خاصی که به جرات می توان گفت حتی در لوکس ترین مراکز خرید هم نمونه مشابه ای از آن ها وجود نخواهد داشت، به وجد بیایید. ناگفته نماند که در پیرامون بازار رد فای به تعداد کافی رستوران یا اغذیه فروشی های خیابانی نیز به چشم می خورند که می توانید از آنان به هنگام گرسنگی بهره گیری لازم را داشته باشید. توصیه می کنیم در سفر خود به بانکوک حتما از این بازار که یکی از جاذبه های توریستی بانکوک هست، بازدید بعمل آورید.

موزه پزشکی شهر

یکی از تماشای های بانکوک که بسیار مهم بوده، موزه پزشکی شهر بانکوک است. بازدید و حضور در محیط این موزه که یکی از جاهای تماشای بانکوک به شمار می آید، می تواند برای بسیاری از توریستان و توریست ها کمی مشمئز کننده باشد، چرا که اگر بدانید در این موزه چه بخش هایی جهت تماشای عموم بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده، خود متوجه سخن گفته شده از سوی ما خواهید شد. موزه پزشکی شهر بانکوک بطور کلی از 3 بخش کاملا مجزا از هم تشکیل شده که عبارتند از: بخش مربوط به پزشکی قانونی که در آن مواردی همانند جنازه افراد جان باخته در تصادفات یا کشته شدگان نگهداری می گردد، بخش مربوط به کالبدشناسی که در آن می توان با مجسمه های مختلفی که نمایش دهنده اندام داخلی و اسکلت های بدن انسام در دوره های مختلف سنی هستند، روبرو شد و بخش آخر نیز مرتبط است با آسیب شناسی (پاتولوژی) که در آن مجموعه ای از نوزادان و بچه ها دارای مسائل ژنیتیکی به نمایش گذاشته شده اند. شایان ذکر است که این نوزادان همگی فوت شده اند. پس، پیشنهاد می کنیم پیش از بازدید از موزه پزشکی که یکی از مجذوب کننده ترین تماشای های بانکوک به شمار میرود، حتما با خود فکر کنید که تحمل تماشا چنین بخش هایی را دارید یا خیر!

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1570

به "جاذبه های گردشگری بانکوک که افراد به آن ها بی توجهند! (تور تایلند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک که افراد به آن ها بی توجهند! (تور تایلند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید