خبرنگاران هزار و 635 مسافر دارای علایم کرونا در مبادی ورودی خراسان رضوی شناسایی شدند

به گزارش مجله لیست پیوند، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی این استان تا به امروز هزار و 635 مسافر مبتلا به علایم اولیه کرونا شناسایی شده اند.

خبرنگاران هزار و 635 مسافر دارای علایم کرونا در مبادی ورودی خراسان رضوی شناسایی شدند

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

مجتبی احمدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرهای خراسان رضوی از 25 اسفند پارسال در 51 پایگاه سنجش اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت سرنشینان 251 هزار و 798 دستگاه خودرو مورد ارزیابی سلامتی و تب سنجی قرار گرفتند.

وی گفت: 679 هزار و 136 مسافر سرنشین این خودروها غربالگری و پایش سلامت شدند که از این تعداد هزار و 635 نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تب دار بودند لذا به مراکز درمانی و بیمارستان راهنمایی شدند.

احمدی اضافه کرد: در اجرای این طرح 860 داوطلب و 283 نفر از کارکنان، مشارکت فعالانه و شبانه روزی داشتند و 20 دستگاه آمبولانس، 27 خودروی یاری دار امدادی و 35 خودرو سبک نیز از جمله خودروهای فعال در این طرح بودند.

وی ادامه داد: از روز گذشته و مطابق دستورالعمل جدید تمامی مشخصات افراد دارای تب ثبت، کنترل و پیگیری می گردد.

از 30 بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه سال جاری پنج هزار و 437 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند که چهار هزار و 765 نفر آنان تا به امروز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است 185 تن اعلام شده که 129 تن از این جانباختگان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

افزون بر 75 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در قالب 12 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 25 درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 300

به "خبرنگاران هزار و 635 مسافر دارای علایم کرونا در مبادی ورودی خراسان رضوی شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزار و 635 مسافر دارای علایم کرونا در مبادی ورودی خراسان رضوی شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید