تلاش پنتاگون برای تهیه 100هزارکیسه اجساد قربانیان کرونا

به گزارش مجله لیست پیوند، تارنمای بلومبرگ گزارش داد که پنتاگون در حال بررسی تهیه 100 هزار کیسه جسد طرح نظامی جهت استفاده احتمالی برای غیرنظامیان به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا است.

تلاش پنتاگون برای تهیه 100هزارکیسه اجساد قربانیان کرونا

تارنمای بلومبرگ بامداد پنجشنبه در گزارشی نوشت: در حالی که مقام های آمریکایی نسبت به افزایش شمار جانباختگان کرونا در هفته های آینده در این کشور هشدار می دهند، پنتاگون قصد دارد تهیه 100 هزار کیسه جسد نظامی را جهت استفاده احتمالی برای غیرنظامیان به عهده بگیرد.

براساس این گزارش، آژانس مدیریت فوریت های فدرال آمریکا 100 هزار کیسه جسد درخواست کرده است و این درخواست از طریق یک ستاد بین سازمانی به وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) منتقل شده است و پنتاگون در حال بررسی خرید این کیسه ها است، اما مقادیر مورد نیاز اولیه را از ذخیره 50 هزار عددی خود برداشت می کند.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان پیش بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان 200 هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل ها مراجعه می کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش بینی کرد: با توجه به آنچه که می بینیم، نظر من این است که چیزی بین 100 هزار تا 200 هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.

فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده اند که شرایط شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات روبرو شده اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم که ابتدا شیوع کرونا را در کشورش انکار می کرد و سپس به کوچک جلوه دادن آن پرداخت، درباره هفته های سختی که مردم آمریکا پیش رو دارند هشدار داده و از احتمال افزایش چشمگیر جانباختگان گفته است.

آخرین آمارها حاکی است که شمار مبتلایان به کووید19 در آمریکا از 200 هزار تن گذشت که نشان می دهد بیش از یک پنجم مبتلایان در کل جهان به ایالات متحده مربوط می شود.

تارنمای Worldometers.info که آخرین آمارهای مربوط به کرونا در سراسر جهان را براساس آمارهای رسمی کشورها اعلام می کند، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا را 207 هزار و 535 نفر ثبت کرد.

تارنمای مذکور همچنین شمار کل جانباختگان بر اثر کرونا در آمریکا را 4 هزار و 609 مورد گفت؛ این در حالی است که تنها 8 هزار و 762 مبتلا در آمریکا بهبود یافته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 308

به "تلاش پنتاگون برای تهیه 100هزارکیسه اجساد قربانیان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش پنتاگون برای تهیه 100هزارکیسه اجساد قربانیان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید