تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند افزایش می یابد

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی دو هدف عمده ای را که وزارت راه و شهرسازی در صنعت هوایی در سال 1400 تعقیب خواهد نمود؛ الزام شرکت های هواپیمایی به افزایش و ارتقای تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند دانست.

تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند افزایش می یابد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اهم اهداف این وزارتخانه در سال 1400 راتشریح کرد و گفت: موضوعی که در سال جدید برای صنعت حمل و نقل هوایی برای ما مهم است، مربوط به سیاست هایی است که باعث کیفی سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور می گردد.

وی گفت: ما دو هدف را برای شرکت های هواپیمایی الزام نموده ایم. نخست این است که شرکت های هواپیمایی، هواپیماهای با برد کوتاه خود را برای انجام مسافرت های داخلی افزایش دهند.

اسلامی اضافه کرد: دلیل این است که بخشی از صنعت هوایی که پروازهای داخلی را انجام می دهند، به دلیل پر شدن عمرشان از خط هوایی خارج شدند و ضروری است تا این هواپیماها در سال جدید جایگزین شوند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سال 1399 این سیاست تعقیب شد و مقداری هواپیما با برد کوتاه برای کشور تامین شد. در سال جدید نیز باید تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای زنده نگه داشتن و افزایش ظرفیت صنعت هواپیمایی وارد کشور شوند.

وی اظهار کرد: هدف دوم مربوط به هواپیماهای بلند مدت هستند که ضرورت دارد تا شرکت ها بتوانند پروازهای بلند خودشان را به اقصی نقاط دنیا گسترش دهند؛ به طوری که با به دست آوردن شرایط، لوازم و ضوابطی که بتوانند به وسیله آن مجوزها را داشته باشند، پروازهای خود را به سایر کشورها انجام دهند.

اسلامی توضیح داد: این دو محور، اهدافی هستند که در سال 99 تعقیب شدند و در سال 1400 نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم مطرح نمود: این برنامه ها در شرایطی پیگیری می شوند که به دلیل شرایط کرونا، صنعت حمل و نقل هوایی در سراسر دنیا با کاهش روبه رو بوده است.

وی تاکید نمود: هر چند در کشورمان طی سال گذشته به دلیل سفر و نشست و برخاست هواپیما در پروازهای داخلی، کاهش چشمگیری روی نداد؛ با وجود این سعی خواهیم کرد که تعداد پروازها را در سال جدید با وجود شرایط کرونا و اجتناب مردم از سفرهای غیرضروری، همچنان حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 922

به "تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید