ترفندهای مرور کاربردی دروس، در روزهای به جامانده تا امتحان چگونه درس بخوانیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، این روزها که قرار است امتحانات سرانجام ترم برگزار گردد، دانشجویان باید به نکات مروری درس ها توجه نمایند.

ترفندهای مرور کاربردی دروس، در روزهای به جامانده تا امتحان چگونه درس بخوانیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، نحوه مرور و مطالعه دروس در فرصت به جامانده تا آزمون ها بسیار مهم است تا هنگام مطالعه، وقت داوطلب بی فایده هدر نرود و اطلاعات در زمان امتحانات به خوبی به کار گرفته گردد.

مرور امتحانات سال های گذشته و نمونه سؤالات موجود، بهترین روش برای مرور مطالب است؛ حتی می توان از معلمان درخواست کرد تا نمونه سؤالات را به داوطلبان ارائه دهند. هرچه بیشتر این تمرین انجام گردد، بهتر می توان مطالبی را که مرور شده، به سؤالات ربط داد و برای سؤالات امتحانی آماده شد.

باید به یاد داشت که ممکن است در مرور چند نمونه سؤال اولیه، به خوبی عمل نگردد؛ پس باید ناامید نشد. مانند هر کار دیگری، تمرین، مهارت را افزایش می دهد؛ پس باید آن را ادامه داد.

در این راستا می توان از چند روش کاربردی که در ادامه می آید استناد کرد. داوطلبان می توانند صدای خود را هنگام درس خواندن ضبط نمایند. بخش های مهم، تاریخ ها و جملات کلیدی در آن بیشتر تاکید گردد و در حال پیاده روی، در هنگام ورزش، و حتی در راستا کتابخانه، به آن گوش داده گردد.

در این روش، شاید داوطلبان احساس درس خواندن را نداشته باشند، ولی بعد از مدتی مشاهده می نمایند که چقدر خوب مطالب را به خاطر سپرده اند و این امر آنها را شگفت زده خواهد نمود.

از دیگر روش های کاربردی استفاده از یک عطر یا اسپری یا میوه خاص برای خواندن مطالب است. در زمان امتحان می توان از همان عطر استفاده کرد، آن عطر یا طعم میوه یاری می نماید تا مطالب به خاطر آورده گردد. در واقع ارتباط بو یا طعم در یادگیری مطالب یاری نماینده است و می توان از آن استفاده کرد.

دانشجویان با هر لهجه ای که دارند مطالب را با صدای بلند بخوانند بعدا برای به یادآوردن به لهجه مورد نظر فکر گردد، می توان آن را به یاد آورد.

داوطلبان برای اینکه یادداشت های خلاقانه داشته باشند می توانند به صورت خبر یا نامه به دوست، یادداشت برداری نمایند. داوطلبان با اینگونه یادداشت برداری می توانند در زمان امتحانات راحت تر موضوعات را به خاطر آورند.

دانشجویان برای یادگیری بهتر می توانند با دوستان خود درباره موضوعات درسی گفتگو نمایند. وقتی مطالب برای دیگران توضیح داده می گردد یادگیری را عمیق می نماید. اینگونه به خاطر آوردن مطالب آسان تر است.

به دانشجویان و داوطلبان توصیه می گردد که از برچسب های کوچک استفاده نمایند و آنها را اطراف خود قرار دهند اینگونه مطالب بهتر به خاطر سپرده می گردد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 448

به "ترفندهای مرور کاربردی دروس، در روزهای به جامانده تا امتحان چگونه درس بخوانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای مرور کاربردی دروس، در روزهای به جامانده تا امتحان چگونه درس بخوانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید