تراژدی مرگ فیل ها با خوردن زباله

به گزارش مجله لیست پیوند، فیل های سریلانکایی با خوردن زباله جان خود را از دست میدهند.

تراژدی مرگ فیل ها با خوردن زباله

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تا به امروز 20 فیل سریلانکایی با خوردن زباله جان خود را از دست داده اند.

این زباله ها در روستایپالاکودو در منطقه Ampara، در حدود 130 مایلی شرق مرکز، کلمبو رها شده و اکنون سلامت فیل های منطقه را به شدت به خطر انداخته است.

بنا بر اطلاعات موجود دامپزشکان درون معده فیل های مرده مقادیر بالایی از میکروپلاستیک و پلی اتیلن غیر هضم نماینده در یافته اند.

نیهال پوشپاکومارا، دامپزشک سریلانکایی دراین باره گفت: آنالیز حیوانات مرده نشان داد که آنها مقادیر زیادی پلاستیک غیرقابل تجزیه را که در زباله دانی یافت می گردد بلعیده اند. به تازگی دو فیل دیگر جان خود را بر اثر خوردن زباله ها از دست داده اند.

فیل ها در سریلانکا مورد احترام هستند اما در خطر انقراض نیز قرار دارند طبق نخستین سرشماری اجرا شده تعداد آنها از حدود 14000 در قرن 19 به 6000 در سال 2011 کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: پلی اتیلن، بسته بندی مواد غذایی، پلاستیک، سایر مواد غیرقابل هضم و آب تنها چیزهایی بودند که می توانستیم در کالبدشکافی این فیل ها ببینیم. او گفت که غذای معمولی که فیل ها می خورند و هضم می نمایند تعیین نیست.

این حیوانات به علت از دست دادن و تخریب زیستگاه طبیعی خود به طور فزاینده ای آسیب پذیر هستند.بسیاری از فیل ها در جستجوی غذا به سکونتگاه های انسانی نزدیک تر می شوند و بعضی به وسیله شکارچیان غیرقانونی یا کشاورزانی که به خاطر آسیب به محصولاتشان عصبانی هستند کشته می شوند.

در سال 2017، دولت اعلام نمود که زباله ها را در محل های تخلیه نزدیک منطقه ها حیات وحش بازیافت خواهد نمود تا از مصرف زباله های پلاستیکی فیل ها جلوگیری کند. بعلاوه گفته شده است که حصارهای برقی در اطراف سایت ها تعبیه خواهد شد تا حیوانات را دور نگه دارند اما هیچکدام از این وعده ها به طور کامل اجرا نشده است.

لازم به ذکر است فیل ها از میان زباله دانی بزرگی عبور می نمایند، زباله هایی که به وسیله منطقه های از جمله سامانتورای، کالمونای، کارایتیوو، نینتاوور فرا گرفته اندبه گفته مقامات، 54 دفن زباله در منطقه ها حیات وحش در سراسر کشور وجود دارد که حدود 300 فیل در نزدیکی آنها پرسه می زنند.

انتهای پیغام،

-

-

-

-

-

-

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1347

به "تراژدی مرگ فیل ها با خوردن زباله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراژدی مرگ فیل ها با خوردن زباله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید