آواتر 12؛ نادر فقیه زاده و یک اثر هنری دیگر در دنیا خودرو

به گزارش مجله لیست پیوند، آواتر Avatr برند متعلق به ائتلاف چانگان با دو کمپانی های مطرح چینی یعنی هواوی و CATL است. CATL شهرتش به فراوری باتری خودرو های الکتریکی مربوط می گردد. جالب است بدانید CATL بزرگ ترین فراوریکننده باتری لیتیم-یون در دنیا است.

آواتر 12؛ نادر فقیه زاده و یک اثر هنری دیگر در دنیا خودرو

به گزارش عصر ایران، البته در رابطه با نامی که برای این برند نوپا استفاده می گردد در منابع مختلف و حتی چینی هم آویتا مشاهده می گردد و هم Avatr و رویکرد دقیقی در رابطه با آن وجود ندارد، اما در رابطه با مدل 12 استفاده از آواتر بیشتر دیده می گردد.

یک نکته نیز در رابطه با تلفظ محصولات برند آواتر که کار خود را از سال 2018 شروع نموده، باید گفت که این ها به شکل یازده و دوازده تلفظ نمی شوند! بلکه باید بگوئیم: آواتر یک یک، آواتر یک دو.

به هر ترتیب اکنون نسخه بعدی آویتا 11 یعنی 12 از راه رسیده است و آنچه اهمیت این خبر را برای ما افزایش می دهد حضور نادر فقیه زاده در پروژه مذکور به عنوان سرپرست تیم طراحی است.

این طراح ایرانی که سابقه همکاری با کمپانی ب ام و را دارد همچون بعضی از طراحان برجسته جهان در سکوت خبری چند سالی است که برای برند چانگان فعالیت می نماید.

در تصویر نادر فقیه زاده را با یک دستگاه آویتا 11 یا آواتر 11 مشاهده می کنید

اکنون آواتر 12 به شکل یک سدان فول سایز با شیب سقف کوپه و فرم فست بک از راه رسیده است.

آواتر 12 از منظر ابعاد برابر با 5020 میلیمتر در طول، 1999 میلیمتر در عرض و 1460 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محور های آن 3030 میلیمتر است.

آواتر 12 در بخش پیشرانه 2 انتخاب را پیش روی مشتریان قرار می دهد که هر دو تریم از باتری لیتیم-یون CATL استفاده می نمایند.

نسخه پایه از تک موتور الکتریکی مرتبط با محور عقب بهره می برد که 314 اسب بخار خروجی دارد. اما نسخه مجهزه به سامانه تمام چرخ محرک از تنظیمات اختصاصی هواوی برای دو موتور الکتریکی استفاده می نماید که مجموع خروجی این سیستم حدود 578 اسب بخار است.

همانطور که اشاره شد، هر دو تریم به باتری CATL با ظرفیت 94.5 کیلووات ساعت مجهز هستند که برد حرکتی 650 تا 700 کیلومتر را ممکن می سازد. هنوز در رابطه با جزئیات دقیق مقدار پیمایش اطلاعاتی ارائه نشده است.

دقیقا مانند خودرو پولستار 4، این کوپه هاچ بک فاقد شیشه عقب است و از دوربین باکیفیت و آینه های دیجیتال برای دریافت تصاویر پشت استفاده می نماید.

فضای داخل کابین از مواد اولیه بسیار باکیفیت پیشرفته و فناورانه ها نیز حضوری قدرتمند دارند. یک نوار نمایشگر سراسری عرض کنسول جلو را طی می نماید. نمایشگر بزرگ تنظیمات سیستم تفریح نیز در مرکز این کنسول قرار گرفته است. شیشه الکتروکرومیک برای سقف نیز از دیگر جذابیت های این اتاق لوکس است. دریچه های سیستم تهویه بسیار خلاقانه به شکل مخفی جانمایی شده اند. صندلی ها نیز طراحی کاملا ارگونومیک منطبق بر دانش پزشکی دارند.

شیشه الکتروکرومیک یا شیشه هوشمند با لایه های الکتروکرومیک به منظور کنترل نور محیط و گرمای دریافتی از خورشید در جهت بهینه سازی مصرف انرژی پوشانده شده است.

آواتر 12 مجهز به 28 سنسور از جمله 3 سنسور سیستم لیدار و یک تراشه مرکزی از هواوی است که سطح بالایی از ایمنی هوشمند را برای این سدان پیشرفته تضمین می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1670

به "آواتر 12؛ نادر فقیه زاده و یک اثر هنری دیگر در دنیا خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواتر 12؛ نادر فقیه زاده و یک اثر هنری دیگر در دنیا خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید