تابش نیا: هاشمی گزینه مناسبی برای تیم ملی بسکتبال است، باید امیدوار بود

به گزارش مجله لیست پیوند، کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، انتخاب مصطفی هاشمی را به اسم سرمربی نو بلند قامتان ایران، تصمیمی درست دانست.

تابش نیا: هاشمی گزینه مناسبی برای تیم ملی بسکتبال است، باید امیدوار بود

سعید تابش نیا در گفت وگو با خبرنگاران، درباره انتخاب مصطفی هاشمی به اسم سرمربی تازه تیم ملی بسکتبال ایران، شرح داد: ابتدا این انتخاب را به آقای هاشمی تبریک می گویم که مجددا به صندلی خود در تیم ملی برگشتند. برای صحبت در این مورد ما باید ببینیم سیاست بسکتبال و مربی تیم ملی چیست و چه روندی طی خواهد شد.

او ادامه داد: قبلا می گفتند باید مربیان خارجی استخدام کنیم که دلایل آن دانش مربیان خارجی و مسائل دیگر بود اما حالا به جایی رسیدیم که بخاطر مسائل ویزایی و پرداخت ها مربیان داخلی پست سرمربیگری تیم ملی را در اختیار می گیرند. فردی مثل آقای شاهین طبع واقعا قابلیت این را داشت و در برهه زمانی هم که مربی بودند، در حد توان فزونین کارایی را از خودشان نشان دادند. حال به نظرم به جایی رسیده ایم که از مربیان داخلی را استفاده کنیم.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: البته برای انتخاب های خود هم باید دید پتانسیل ما چقدر است و چه تعداد مربی در سطح ملی داریم. شاهین طبع این پست را داشت و نتیجه بدی هم کسب نشد چند نفر دیگر مانند آقایان هاشمی و حاتمی هم هستند که در این سمت می توانند ایفای نقش نمایند. من با انتخاب هاشمی موا

فقم و به نظرم او می تواند کم کم نظریات خود را به تیم ملی وارد کند. ما گزینه زیادی در مربیان داخلی نداریم، اما گزینه های موجود همگی خوب هستند. نمی توان گفتی یک بهتر از دیگری است. آن ها در سطح بالایی کار می نمایند، تجربه و اطلاعات خوبی هم دارند. به نظرم هاشمی انتخاب خوبی است و می دانم که با جدیت کامل این کار را انجام می دهد.

او درباره انتقادها از عملکرد کادرفنی قبلی به علت عدم ایجاد انسجام تیمی میان ملی پوشان، شرح داد: افراد مختلف نقطه نظرات مختلفی را اسم می نمایند، اما قطعا کسی که سرمربی تیم ملی است، ابتدا به آبروی خود فکر می نماید بعد مسائل فنی و مسابقه. بله، کادرفنی از اصلی ترین عوامل در ایجاد انسجام تیمی است، اما عوامل مختلف دیکر هم تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل فدراسیون است که باید در ایجاد انسجام به کادرفنی یاری کند. گاها همه موارد دست به دست هم می دهند تا مشکل ایجاد گردد و من این موضوع را در تیم ملی تجربه نموده ام.

تابش نیا اضافه نمود: ما حتی در تیم های عظیم جهان هم می بینیم که بعضی بازیکنان با یکدیگر مشکل داشته و با کادرفنی رابطه خوبی ندارند، این داستان همواره هست، اما باید کاری کرد که این اتفاقات را کم تر کنیم تا بازیکنان، کادرفنی خود را قبول داشته باشند. درباره تیم ایران هم موضوعی که خیلی به گوش می رسید این بود که در بعضی مواقع بازیکنان خودشان را بالاتر از کادرفنی می دانستند و اتفاقات مختلف از اینجا نشات گرفتند. امیدوارم با اقداماتی که صورت می گیرد این مسائل به حداقل برسد.

او درباره مسائل پیش روی کادرفنی تازه هم گفت: همانطور که گفتم نظرهای شخصی فرق دارد، ولی تنها چیزی که من می بینم این است که متاسفانه انگیزه بازیکنان بسیار پایین است که باید در حد زیادی بالا برود. کسی که وارد تیم ملی می گردد باید بداند تیم ملی تیم باشگاهی نیست و باید برای یک کشور کار کند. باید یکسری کارهای خود را با در نظر گرفتن این موضوع انجام دهد و کادرفنی هم می تواند تاثیر زیادی روی این موضوع بگذارد.

ملی پوش سابق بسکتبال ایران، درباره شروع لیگ برتر با 16 باشگاه و سطح تیم های حاضر هم شرح داد: یک دوره ای تعداد تیم ها زیاد بود و خیلی هم روی کیفیت بازیکنان تاثیر داشت، اما الان با توجه به شرایط موجود، قطعا کیفیت و کمیت بازیکنان تغییر نموده است. ما باید از کمیت، کیفیت خوب به دست بیاوریم. 16 تیم برای بالا بردن تعداد بازی خوب است، اما با این شرایط 16 تیمی کردن لیگ اختلاف زیادی بین تیم های بالای جدول و پایین جدول ایجاد می نماید.

او درباره نقش فدراسیون برای یکسان سازی سطح تیم های لیگ فزونی هم گفت: حتی یادم می آید که در آن موقع تیم های زیادی وارد مسابقات شدند، اما در نهایت چهار پنج تیم حتی تا آخر لیگ هم دوام نیاوردند. قطعا فدراسیون باید راهکاری در نظر بگیرد که این اتفاقات رخ ندهد. توان اقتصادی باشگاه ها فرق دارد و آن هایی که بودجه بیشتری دارند طبیعتا تیم بهتری هستند، کمیت بازیکنان ما در چهار پنج تیم بالای جدول تمام می گردد و باقی تیم ها در حد حضور در لیگ هستند. باید دید هدفگذاری باشگاه ها چیست و یکسری راهکارها باید ایجاد گردد. فدراسیون باید یک برنامه مدون ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1162

به "تابش نیا: هاشمی گزینه مناسبی برای تیم ملی بسکتبال است، باید امیدوار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابش نیا: هاشمی گزینه مناسبی برای تیم ملی بسکتبال است، باید امیدوار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید