به دنبال بهره گیری از دیپلماسی ورزشی در کرسی های بین المللی هستیم

به گزارش مجله لیست پیوند، فرشید طهماسبی در گفتگو با خبرنگاران از تصاحب 320 کرسی ورزشی توسط نمایندگان ایران در مجامع بین المللی خبر داد و ضمن تاکید بر اینکه بعضاً یک فرد صاحب چند کرسی است، گفت: برخی کرسی های بین المللی نتیجه رایزنی ها و تلاش های اجرا شده از داخل است اما برخی از آنها هم از مسیری ساده تر در اختیار نمایندگان ایران قرار گرفته اند. در هر صورت تمام کرسی هایی که به نام ایران است برای ورزش کشور ارزشمند و مفید خواهد بود.

به دنبال بهره گیری از دیپلماسی ورزشی در کرسی های بین المللی هستیم

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان به برخی نقاط قوت و ضعف ورزش ایران از حیث کرسی های بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: ورزش چوگان بر اساس اسناد متعدد از ایران نشات گرفته است، با این حال علیرغم تلاش های سالهای اخیر مدیران این ورزش، تعداد ورزشکاران و مربیان فعال و حرفه ای در این رشته هنوز با انتظارات واقعی ما بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد: والیبال، شنا، بسکتبال، اسکی، ووشو، کاراته، کونگ فو، تکواندو و سایر رشته های ورزش های رزمی هم رشته هایی هستند که به لحاظ کرسی بین المللی شرایط نسبتاً خوبی در آنها داریم، حتی رشته هایی هستند که فعالیت آنها در داخل کشور، در قالب سبک یا کمیته انجام می شود اما یک ایرانی ریاست فدراسیون جهانی آن را بر عهده دارد، مانند فدراسیون جهانی توآی که ریاست آن بر عهده یک ایرانی است.

طهماسبی با بیان اینکه دیپلماسی ورزش می تواند از حضور افراد در مجامع بین المللی بهره مند شود، گفت: قطعاً به همین دلیل است که کشوری مانند امارات با وجود نداشتن فعالیت قابل توجه ملی در رشته بوکس، فعالیت بین المللی قوی در این رشته دارد و توانسته ریاست کنفدراسیون بوکس آسیا را هم بگیرد، در حالی که ایران در برخی رشته ها به شدت در سطح ملی فعال است اما فاقد کرسی بین المللی برای آنهاست.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش ضمن تاکید بر اهمیت تقویت دیپلماسی ورزشی کشور و اینکه در کل نداشتن کرسی های قابل توجه و کیفی بین المللی ضعف بزرگی برای ورزش کشور به حساب می آید، شرح داد: به همین دلیل است که وزارت ورزش پیگیرِ تقویت روابط بین الملل و افزایش کمی و کیفی کرسی های جهانی، آسیایی و منطقه ای است. باید در این زمینه آسیب شناسی لازم صورت گرفته و افراد توانمند برای عضویت هم شناسایی شوند. به خصوص در مورد نهادهای بزرگی مانند کمیته بین المللی المپیک.

طهماسبی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از محورهای اصلی تمرکز فعالیت امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان بر موضوع کرسی های بین المللی است در هر دو حوزه ورزش و جوانان است. در این راستا تلاش خواهد شد تا ضمن حفظ کرسی های فعلی و افزایش مهارتهای دارندگان کرسی ها، کرسی های جدید هم به دست بیاید.

این مدیر مسئول در وزارت ورزش با تاکید بر اینکه وزارتخانه نگاه تک بعدی نسبت به مسئله کرسی های بین المللی ندارد، گفت: کسب کرسی صرفاً برای تایید اقتدار و به رخ کشیدن توانمندی ها کشورمان نیست، در اختیار داشتن این کرسی ها می تواند تاثیرات چند بعدی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را هم داشته باشد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که به واسطه اقدام صورت گرفته از طرف این وزارتخانه و تهیه دستورالعمل لازم برای حمایت از اخذ کرسی های بین المللی، به زودی ورزش ایران در این زمینه شاهد اتفاقات تاثیرگذاری باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 341

به "به دنبال بهره گیری از دیپلماسی ورزشی در کرسی های بین المللی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال بهره گیری از دیپلماسی ورزشی در کرسی های بین المللی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید