با کم کاری برخورد سیستمی خواهد شد؛ نه برخورد انتظامی

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/گیلان وزیر راه و شهرسازی گفت: به آسیب شناسی مدیریتی بحران برف در گیلان خواهیم پرداخت و برخورد سیستمی، نه انتظامی با مدیران صورت می گیرد، زیرا سیستم مدیریت باید به روز باشد تا خدمات رسانی همگانی به نحو احسن انجام گردد.

با کم کاری برخورد سیستمی خواهد شد؛ نه برخورد انتظامی

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از محورهای شریانی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با کوشش راهداران از دیروز بعد از ظهر راه های اصلی و شریانی استان باز شد و بازگشایی تعدادی از راه های فرعی به عنوان پشتیبان راه های شریانی نیز دیشب صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز بازگشایی راه های فرعی درجه دو و راه های روستایی را در دستور کار راهداران قرار دادیم، اضافه کرد: اولویت بازگشایی با محورهای مورد نظر وزارت نیرو جهت برقراری برق و آب است.

وزیر راه و شهرسازی از تقسیم استان گیلان به پنج مطقه اطلاع داد و یادآور شد: عملیات راهداری در هر یک از این مناطق پنجگانه توسط یک معاون وزیر یا مدیرکل ارشد راهنمایی و مدیریت می گردد.

اسلامی با اشاره به استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی استان های همجوار جهت بازگشایی راه های روستایی، اضافه کرد: با همکاری شکل گرفته تا فردا شب شاهد بازگشایی راه بیش از 200 روستای دارای تراکم خواهیم بود. همچنین از دهیاران می خواهیم برای بازگشایی معابر روستای خود از تراکتورهای شخصی مردم استفاده نمایند و وزارت راه سوخت مورد احتیاج آنان را تامین خواهد نمود.

وی با بیان اینکه حجم بالای بارش برف و تردد کم در روستاهای مناطق کوهستانی هم ساله کار بازگشایی راه را زمان بر می نماید، گفت: خوشبختانه کمبود ماشین آلات راهداری نداریم و احتیاج شهرستان ها تامین خواهد شد.

وزیر راه وظیفه راهداران را باز نگه داشتن راه دانست و گفت: زمانی که شرایط از کنترل خارج می گردد حالت بحرانی رخ می دهد و لذا قضاوت کردن سخت است.

اسلامی با بیان اینکه مسافران طی روزهای برفی از قزوین تا عوارضی رشت به راحتی آمدند، گفت: محور امامزاده هاشم - رشت واقعا گنجایش ترافیک را ندارد و همواره شاهد ترافیک در ورودی رشت هستیم لذا باید ظرفیت پذیرش ترافیک رشت را حداقل در ورودی آن بالا برد.

وی از رشد 40 درصدی ورود مسافر به گیلان طی روز 21 بهمن همزمان با اوج بارش برف اطلاع داد و یادآور شد: وقوع طوفان با سرعت 56 کیلومتر بر ساعت و دمای هوای 20 درجه سانتی گراد زیر صفر شرایط را برای برفروبی راهداران سخت کرد و متاسفانه هشدارها و اطلاعیه های هواشناسی و راهداری نتوانست مانع از سفرهای غیر ضروری مردم به گیلان گردد. البته تلفات جانی در محورها نداشتیم.

وزیر راه ترافیک ورودی رشت در محدوده میدان گیل را مانع از حرکت ماشین آلات راهداری جهت بازگشایی راه دانست و اظهار کرد: قطعا به آسیب شناسی مدیریتی این بحران خواهیم پرداخت و برخورد سیستمی، نه انتظامی با مدیران صورت می گیرد، زیرا سیستم مدیریت باید به روز باشد تا خدمات رسانی همگانی به نحو احسن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 155

به "با کم کاری برخورد سیستمی خواهد شد؛ نه برخورد انتظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کم کاری برخورد سیستمی خواهد شد؛ نه برخورد انتظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید