تور ارزان تایلند: بازارهای شبانه و بازارهای شناور بانکوک

به گزارش مجله لیست پیوند، بانکوک شهر نور است و هیجان! شهری که با داشتن ده های مراکز خرید گوناگون و جاهای دیدنی متنوع جان می دهد برای ماجراجویی. در این شهر بازارهای شبانه ای وجود دارد که تا پاسی از شب به فروش اجناس با برترین قیمت می پردازند.

تور ارزان تایلند: بازارهای شبانه و بازارهای شناور بانکوک

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

چراغ های نئونی، موسیقی پر سر و صدا و شلوغی جمعیت آنجا حسابی گردشگران را سر ذوق می آورد. ولی تمام ماجرا نیست، چرا که بازارهای شناور بانکوک نیز در نوع خود بسیار تماشایی و پرهیجان اند. در این مقاله از سفرمارکت می خواهیم به معرفی محبوب ترین بازارهای شبانه و بازارهای شناور بانکوک بپردازیم تا درباره این مکان های جالب بیشتر بدانید. همواره از قلم نیاندازید که برای رزرو بلیط تهران بانکوک خود می توانید از تیم ما یاری بخواهید.

بازارهای شبانه بانکوک

بانکوک شهریست که گویی خواب در آن معنی ندارد! بازارهای شبانه این شهر با وجود داشتن جذابیت خود به عنوان تماشای های بانکوک شمرده می شوند و سالیانه میلیون ها نفر بازتماشاماینده دارند. در آنجا هرچه که بخواهید پیدا می گردد. به همین علت شاید بتوان آن ها رقیب پاساژهای شیک بانکوک دانست که حسابی هوادار دارند. در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

بازار شب تالاد روت فی (Talad Rot Fi Night Market)

اگر قصد دارید تا تنها یک بازار را در بانکوک ببینید، پس بد نیست تا این بازار را از دست ندهید. تالاد روت فی یکی از شناخته شده ترین مراکز تجاری شهر است که به عرضه کالاهای عتیقه، پوشاک، خوراکی، نوشیدنی و غیره می پردازد. شما در این بازار شب حق انتخاب زیادی دارید، زیرا اجناس در آنجا بسیار متنوع اند. بعلاوه اجرای موسیقی در بازار تالاد روت فی به شور و هیجان آن اضافه نموده و حسابی از بودن در این فضای مهیج لذت می برید.

بازار شب چاتاچاک (Chatachak Night Market)

این بازار که به بازار جی جی هم معروف است، در اواخر هفته بسیار شلوغ می گردد. غرفه های آنجا هرچه که بخواهید اعم از غذای محلی، پوشاک و غیره عرضه می نمایند. حتی با کمی جستجو می توان خوراکی های بین المللی هم پیدا کرد و از طعمشان لذت برد. یکی از جذابیت های بازار چاتاچاک موسیقی زنده است که با شور و هیجان نواخته می گردد و حال و هوایی خاص را ایجاد می نماید. این بازار دسترسی خوبی دارد و از طریق مترو یا اتوبوس های درون شهری می توان به آنجا رسید.

بازار شبانه آساتیک (Asiatique Night Market)

آساتیک یکی دیگر بازارهای شبانه بانکوک است که ارزش تماشا دارد. این بازار در نزدیکی رودخانه قرار گرفته و جایی جالب برای گذراندن وقت است. کالاهای لوکس و گران قیمت اصلی ترین اجناسی است که در آن به وفور یافت می گردد. بعلاوه وجود چندین بار باعث شده تا گردشگران زیادی برای سرگرمی راهی بازار شبانه آساتیک شوند. در آنجا موسیقی زنده هم پخش می گردد که حسابی حال و هوای آنجا را تغییر داده است.

بازار شبانه پات پونگ (Patpong Night Market)

اگر در پی جایی برای خرید کیف، لباس و یا ساعت هستید، بازار پات پونگ بانکوک را به شما پیشنهاد می کنیم. این مکان یکی از معروف ترین بازارهای شبانه بانکوک است که همواره جمعیت زیادی در آن حضور دارند. بازار شبانه پات پونگ برای خرید سوغات و صنایع دستی هم جای مناسبی است به همین علت همواره بازدید از آن به گردشگران پیشنهاد می گردد. دسترسی به این بازار آسان است و از طریق اتوبوس شهری می توان خود را به آنجا رساند.

بازارهای شناور بانکوک

حالا که با بازارهای شبانه بانکوک آشنا شدید، بد نیست تا درباره بازارهای شناور این شهر هم بدانید. بازارهای شناور بانکوک یکی از اصلی ترین جاذبه های تایلند شمرده می شوند که در واقع در قایق های کنار اسکله قرار گرفته اند. برای بازدید از آن ها ضروری است تا گردشگران سوار قایق شده و اجناس را از نزدیک ببینند. در ادامه مشهورترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

در این بازار هر چیزی که دوست داشته باشید پیدا می گردد. از کیف های دست دوز گرفته تا کلاه های حصیری! بیشتر اجناس بازار دامنوئن سادواک از طریق مردم محلی درست می شوند و می توانند سوغات خوبی باشند. از دیگر کالاهایی که در این بازار شناور یافت می گردد می توان به عروسک های سنتی، میوه، سبزیجات تازه و غیره اشار کرد که از کیفیت خوبی برخوردارند. فضای شلوغ و رنگارنگ آنجا باعث شده تا جایی عالی برای گشت و گذار و عکاسی کردن باشد. به همین علت برخی از مسافران صرفا برای سرگرمی راهی دامنوئن سادواک می شوند. این بازار حدود یک ساعت با مرکز شهر بانکوک فاصله دارد، ولی همواره تورهای مختلفی به مقصد آن اجرا می گردد که گزینه ای ارزان برای گردشگران است. بعلاوه به مسافران توصیه می گردد که صبح زود راهی بازار دامنوئن سادواک شوند تا از بوی میوه و سبزیجات تازه لذت ببرند.

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

یکی دیگر از معروف ترین بازارهای شناور بانکوک آمفاوا نام دارد که در 50 کیلومتری شهر قرار گرفته است. این بازار که بیشتر آن در قایق قرار گرفته به عرضه غذاهای دریایی می پردازد و هر نوع ماهی که بخواهید می توانید در آن پیدا کنید. بعلاوه انواع صنایع دستی، شیرینی و بستنی در این بازار به فروش می رسد که بسیار هوادار دارد. ضروری است بدانید که برخی از غرفه های بازار شناور آمفاوا در ساحل قرار گرفته است و به آسانی می توان در آنجا قدم زد. به همین علت با فضایی شامل قایق و اسکله برای سرگرمی رو به رو هستید که حسابی حال و هوایتان را عوض می نماید. در اسکله چندین نیمکت نیز قرار گرفته است که برای سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرند. ناگفته نماند که در حوالی بازار آمفاوا چندین رستوران وجود دارد که در صورت تمایل می توانید در محیط آنجا انواع غذا سفارش داده و تجدید قوا کنید.

بازار تالینگ چان (Taling chan)

یکی دیگر از دوست داشتنی ترین بازارهای شناور بانکوک تالینگ چان نام دارد که با حال و هوای سنتی خود روحتان را تازه می نماید. این بازار انواع خوراکی های نه چندان گران و لذیذ را عرضه می نماید. بعلاوه انواع سوغات و صنایت دستی در آنجا به فروش می رسد که از رنگ و لعاب جذابی برخوردارند. از قلم نیاندازید که اگر روزی بخت با شما یار شد و به بازار تالینگ چان رفتید، حتما از آنجا شیرینی های لذیذ خریداری کنید و برای دوستانتان نیز به یادگار بیاورید. دسترسی به این بازار آسان است و تنها کافیست خود را به ایستگاه وانگیان یای برسانید و سپس با تاکسی راهی بازار شوید.

بازار شناور کلانگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

این بازار یکی از مشهورترین بازارهای حوالی بانکوک است که تنها 20 کیلومتر با شهر فاصله دارد. در این بازار نیز می توان انواع محصولات سنتی را پیدا کرد که جذابیت و تازگی خاصی برای گردشگران دارند. اسباب بازی های محلی، زیورآلات، لوازم دکوری، پوشاک، کلاه و گل از جمله اصلی ترین کالاهایی است که در بازار شناور کلانگ لات مایوم یافت می گردد. با اینکه تعداد قایق های بازار شناور کلانگ لات مایوم زیاد نیست، ولی بقیه غرفه ها در اسکله قرار گرفته اند و این امکان وجود دارد تا با قدم زدن در آنجا گردش کنید.

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

این بازار برعکس دیگر بازارها در کنار رودخانه واقع شده و برای بازدید از آن باید در اسکله قدم بزنید. از جمله محصولاتی که در بازار شناور بانگ نام پئونگ یافت می گردد، میوه های استوایی، غذاهای دریایی، شیرینی و غیره است. به همین علت این مکان را می توان یکی از برترین بازارهای شناور بانکوک دانست که برای خرید سوغات مناسب است. بعلاوه این مکان به علت رنگارنگ بودن و تنوع در کالاها جایی مناسب عکاسی است که عکاسان زیادی را جذب خود می نماید. لذا اگر دوست دارید تا در فضایی با حال و هوای دوست داشتنی و بو خوراکی های لذیذ قدم بزنید، بازار شناور بانگ نام پئونگ را از قلم نیاندازید.

کلام پایانی

بازارهای شبانه و شناور بانکوک یکی از معروف ترین تماشای های تایلند شمرده می شوند که هم تنوع دارند و هم تماشایی اند. عرضه محصولات گوناگون سنتی و غیر سنتی باعث شده تا حسابی بین گردشگران هوادار پیدا نمایند. به همین علت حتی در برنامه سفر مسافران تور تایلند هم قرار می گیرند. اگر قصد سفر به هر مقصدی را دارید، سفرمارکت در کنار شماست تا با رزرو بلیط هواپیما خدمات سفر را با قیمتی مناسب تقدیمتان کند.

منبع: چمدان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1315

به "تور ارزان تایلند: بازارهای شبانه و بازارهای شناور بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: بازارهای شبانه و بازارهای شناور بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید