انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهران

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که حقوق کارگران شهرداری نباید دیرتر از موعد پرداخت شود.

انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهران

احمد صادقی در نهمین جلسه شورا و پس از استماع سخنان زاکانی شهردار منتخب تهران گفت: دیروز خبری را از رادیو شنیدم که یکی از کارگرهای رفت و روب 13 روز از ماه گذشته و حقوق شان پرداخت نشده و وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که موضوع صحت داشته است. در گذشته 70 درصد علی الحساب را به پیمانکاران می دادند جهت پرداخت حقوق کارگران و بعد منتظر صدور صورت شرایط می شدند و بعد با پیمانکاران تسویه می کردند ولی اخیرا بخش نامه ای ابلاغ شده که پرداخت هزینه به پیمانکاران منوط به تایید صورت شرایط است.

صادقی اضافه نمود: از آقای زاکانی و آقای امامی می خواهم نسبت به اصلاح این شرایط و پرداخت حقوق کارگران اقدامات لازم را داشته باشند، چرا که حقوق یک کارگر رفت و روب که از نصف شب تا صبح زحمت می کشند و جزو کم در آمدترین افراد جامعه هستند، باید به موقع پرداخت شود و درخواست من این است که حقوق کارگران قبل از کارمندان شهرداری پرداخت شود. البته شهرداری اقدام خوبی داشت و حقوق کارمندان را در بیست و پنجم ماه قبل واریز کرد و امیدواریم این موضوع هم پیگیری شود.

در ادامه مهدی چمران هم گفت: در گذشته بعضی پیمانکاران حقوق کارکنان شهرداری را می گرفتند ولی به حسابشان نمی ریختند و لذا برنامه ای تنظیم شد که حقوق کارگران همانند کارمندان پرداخت شود، ولی متاسفانه این شرایط به هم خورد. چون سابقه این کار را به خوبی داریم، باید بگویم که این کار عملی است و به هیچ نام به عدالت نزدیک نیست کسانی که کارگران شهرداری هستند و سخت ترین شرایط کاری را دارند، حقوقشان را دیرتر دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1160

به "انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید