انار؛ میوه ای که ماسک اکسیژن است

به گزارش مجله لیست پیوند، مجله پزشکی دکتر سلام/آیا تا به حال به میوه ای غنی تر و سرشار از مواد مغذی بهتر از انار برخورد نموده اید؟ این میوه به عنوان یک میوه بهشتی شناخته می گردد زیرا نام اش به دفعات در کتاب های آسمانی آورده شده است. انار دارای خواص ضد اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد توموری است و گفته می گردد منبع خوبی از ویتامین ها به ویژه ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و همچنین اسید فولیک محسوب می گردد. این ماده حاوی دو ترکیب پونیکالاژین و اسید پونیکیک است که تمام فواید سلامتی را به انار اعطا می نماید. در واقع، شگفت زده خواهید شد اگر بدانید آنتی اکسیدان های موجود در انار تقریبا سه برابر بیشتر از چای سبز است. مصرف روزانه انار یا نوشیدن آب انار می تواند یاری خوبی برای سیستم ایمنی بدن باشد، همچنین با دیابت نوع 2 مقابله می نماید، فشار خون را کنترل می نماید و باعث درخشش پوست نیز می گردد.

انار؛ میوه ای که ماسک اکسیژن است

به گزارش ایندیاتایمز، بنابراین، دفعه بعدی که می خواهید یک میان وعده انتخاب کنید حتما انار بخورید، بعضی از مزایای سلامتی این میوه برای شما در زیر شرح داده شده است.

در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید

انار سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین بدن ما را در برابر رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس هستند محافظت می نماید. رادیکال های آزاد در اثر قرار دریافت در معرض آفتاب و به دلیل سموم مضر در محیط تشکیل می شوند.

خون را رقیق می نماید

آنتی اکسیدان های موجود در انار به عنوان رقیق نماینده خون شما عمل می نمایند. دانه های انار از تشکیل لخته و انعقاد پلاکت های خون جلوگیری می نماید. دو نوع لخته خون وجود دارد نخستین مورد خوب که سرعت بهبودی را هنگام بریدگی یا آسیب دیدگی سرعت می بخشد و دوم وقتی لخته داخلی مانند قلب، عروق یا هر جای دیگر در داخل بدن وجود داشته باشد در از بین بردن آن موثر است، این نوع لخته ها خوب نیستند و می توانند حتی کشنده باشند.

پیشگیری از تصلب شرایین

با افزایش سن و تغییر نوع سبک زندگی ما دیواره رگ ها به دلیل کلسترول سخت می گردد و در نتیجه گاهی انسداد ایجاد می گردد. خاصیت آنتی اکسیدانی انار از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری می نماید، بنابراین خوردن انار چربی های اضافی را از بین می برد و از سخت شدن دیواره شریان ها جلوگیری می نماید.

مانند ماسک اکسیژن عمل می نماید

انار به پمپاژ سطح اکسیژن خون بدن یاری می نماید. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در انار با رادیکال های آزاد مقابله می نماید، کلسترول را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می نماید. همه اینها در نهایت با یاری به جریان آزاد خون سطح اکسیژن بدن شما را بهبود می بخشد.

از آرتروز جلوگیری می نماید

انار می تواند با مبارزه با آنزیمی که این کار را انجام می دهد، آسیب غضروفی را کاهش دهد. این میوه همچنین توانایی کاهش التهاب را نیز دارد.

با اختلال نعوظ مبارزه می نماید

اگرچه این یک داروی شگفت انگیز محسوب نمی گردد، اما باید گفت آب انار می تواند اختلال نعوظ را کمی بهبود بخشد و بسیاری از نظریه ها درستی این موضوع را اثبات می نمایند.

با بیماری های قلبی و سرطان پروستات مبارزه می نماید

دو مطالعه ادعا می نمایند آب انار توانایی مبارزه با سرطان پروستات را دارد. یک آزمایش نشان می دهد آب انار رشد را کند نموده و حتی سلول های سرطانی کشت شده را از بین می برد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم آب انار خون را رقیق می نماید و در نتیجه شرایط آن را بهبود می بخشد که به نوبه خود از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می نماید.

انار سرشار از مواد مغذی مفید است

یک فنجان حاوی دانه های قرمز انار 24 گرم قند و 144 کالری دارد. یک فنجان دانه انار حاوی این مواد مغذی است:

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

فولات: 16 درصد

پتاسیم: 12 درصد

ویتامین C: 30 درصد

ویتامین K: 36درصد

حافظه را بهبود می بخشد

مطالعه ای اجرا شده که در آن هر روز 237 میلی لیتر آب انار به افرادی که مشکل حافظه داشتند داده می شده است. پس از یک دوره زمانی خاص بهبود زیادی در حافظه کلامی و بصری شرکت نمایندگان آن مشاهده شده است. آزمایش دیگری که روی موش ها اجرا شده نشان می دهد مصرف انار می تواند از آلزایمر نیز جلوگیری کند، اما هنوز روی انسان این آزمایش انجام نشده است.

فشار خون را کاهش می دهد

پونیک اسید یکی از اصلی ترین ترکیبات انار است که به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون یاری می نماید.

به هضم غذا یاری می نماید

همه ما می دانیم که فیبر برای هضم غذا مفید است، اما به دلیل سبک زندگی ما که تمایل به خوردن غذاهای ناسالم و هله و هوله داریم حس خوب نسبت به فیبر موجود در سبزیجات و میوه ها را از دست می دهیم. بنابراین افزودن انار به رژیم غذایی روزمره می تواند یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن فیبر در برنامه روزانه باشد، یک انار حاوی 45 درصد از مقدار توصیه شده فیبر در روز است.

ایمنی بدن را افزایش می دهد

انارها که غنی از ترکیبات ضد التهابی هستند برای کسانی که از اختلالات مربوط به سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت رنج می برند بسیار سالم است. آنها همچنین غنی از ویتامین C هستند که با افزایش فراوری آنتی بادی به ایجاد ایمنی در بدن یاری می نماید. بنابراین انار می تواند به شما در حفظ سیستم ایمنی سالم یاری نموده و بیماری ها و عفونت های شایع را از بین ببرد.

سطح استرس را کاهش می دهد

انار علاوه بر کاهش استرس اکسیداتیو داخلی بدن، به کاهش استرس روانشناختی که در زندگی شخصی و شغلی خود تجربه می کنید نیز یاری می نماید. طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه کوئین مارگارت اجرا شده، افرادی که آب انار می نوشیدند سطح کورتیزول، هورمون استرس که در شرایط استرس زا افزایش می یابد را کمتر تجربه می کردند.

از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری کنید

شما برای بهبود سلامت دهان خود از دهان شویه استفاده می کنید، اما باید گفت آب انار می تواند گزینه بهتری نسبت به الکل حاوی دهانشویه ها باشد. بعضی از ترکیبات موجود در انار اثرات ضد پلاک شدیدی از خود نشان می دهند. یک مطالعه نشان می دهد عصاره هیدروالکلی انار به دلیل ایجاد میکروارگانیسم ها تقریبا 84 درصد به طور موثری تشکیل پلاک دندانی را کاهش می دهد.

تقویت استخوان ها و عملکرد ورزشی

چندین مطالعه اجرا شده در طول سال ها گواه بر این است که مصرف منظم انار می تواند برای سلامت استخوان ها عالی باشد. مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد این میوه می تواند روی از دست دادن استخوان اثر پیشگیرانه داشته باشد. فلاونول های زیاد موجود در این میوه به طور فعال به مبارزه با هر التهابی یاری می نماید که می تواند مسائلی مانند آسیب غضروف و آرتروز ایجاد کند. تحقیقات فزاینده ای برای آنالیز تاثیر آن در کاهش مسائلی مانند آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان و سایر مسائل مفصلی در حال اجرا است. در واقع، محتوای آنتی اکسیدان موجود در آب انار همچنین از عملکرد ورزشی سود می برد. دوندگان به مصرف این میوه تشویق می شوند زیرا می تواند به طور بالقوه عملکرد، فعالیت هوازی و ایجاد استقامت را افزایش دهد.

تقویت نماینده باروری طبیعی

یک مزیت مخفی دیگر برای این میوه قرمز وجود دارد و آن اینکه انار با داشتن آنتی اکسیدان غنی، سطح استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو با اختلال عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان ارتباط دارد. مطالعات برای درک سایر مزایای قوی که ممکن است برای سیستم فراوریمثل داشته باشد در حال اجرا است.

جدا از این، انار می تواند قوای جنسی شما را نیز تقویت نمایند. ثابت شده است این میوه باعث افزایش سطح تستوسترون، هورمون جنسی در مردان و زنان می گردد. همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می گردد، به همین دلیل این میوه لقب ویاگرای طبیعی را به خود اختصاص داده است.

در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که آب انار برای سلامت قلب و عروق مفید است، اما در موارد نادر ممکن است با داروی بیمار تداخل ایجاد کند بنابراین در خصوص مصرف انار با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 720

به "انار؛ میوه ای که ماسک اکسیژن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انار؛ میوه ای که ماسک اکسیژن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید