از سویه MU کرونا چه می دانیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - استاد گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژگی های سویه MU کرونا را که به تازگی مطرح شده است، تشریح کرد.

از سویه MU کرونا چه می دانیم؟

به گزارش ایسنا، مختاری آزاد درباره ویژگی های سویه MU کرونا که به تازگی مطرح شده است، گفت: این نوع ویروس سویه ای است که در ژانویه در کلمبیا شناسایی شد و بعد در اواخر مرداد ماه به اسم یک سویه نو پذیرفته شد.

وی اضافه نمود: ظاهرا سویه MU در مقایسه با سویه لامبدا که همه نگران آن هستیم، قدرت بیشتری دارد و شاید بسیار زود بتواند در طبقه واریانت هایی از کرونا قرار بگیرد که موجب نگرانی می شوند. زیرا موتاسیون هایی در آن ایجاد نشده که البته هنوز ثابت نشده اما مقالاتی وجود دارد که نشان می دهد سویه MU، چه به صورت طبیعی افراد به کرونا مبتلا شده باشند و چه واکسن زده باشند، شاید بتواند از سیستم ایمنی فرار کند. به نظر می آید که از لامبدا مهم تر است.

مختاری آزاد که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، گفت: بعضی کشورهای اروپایی یک تا دو مورد از این سویه را گزارش نموده اند. نمی توان هیچ ویروس تنفسی را محدود کرد. به نظر می رسد که سویه MU قوی تر از لامبدا باشد. ممکن است بعدها این واریانت در کشورها بچرخد اما هنوز سازمان جهانی بهداشت قبول ننموده که این سویه می تواند جزو سویه های نگران کننده باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1157

به "از سویه MU کرونا چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سویه MU کرونا چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید