ابتکار: در خانه بمانید، یک دستور پزشکی است ، به همدیگر و کادر درمان رحم کنیم

به گزارش مجله لیست پیوند، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه حداقل وظیفه ما در مقابل کادر درمانی این است که در خانه بمانیم، گفت: مردم باید به خود، دیگران و کادر پزشکی و درمانی رحم نمایند. این که در این شرایط گفته می گردد مردم در خانه بمانند، یک دستور پزشکی است.

ابتکار: در خانه بمانید، یک دستور پزشکی است ، به همدیگر و کادر درمان رحم کنیم

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار با بیان اینکه سازمان دنیای بهداشت مرجعی دنیای برای بهداشت مردم دنیاست، گفت: این سازمان هفته گذشته شیوع ویروس کووید 19 را پاندمی بیان کرد و این موضوع هشدار بسیار جدی به مردم دنیا بود تا مراقب سلامت خود باشند. سلامتی هدیه بسیار با ارزشی است و ما برای حفظ سلامت خود و دیگران به جهت انسانی، حقوقی و دینی باید کوشش کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس چیزی که از ویروس کووید 19 می دانیم، این است که قدرت شیوع و انتقال بسیار بالایی دارد و افراد می توانند 14 روز بدون هیچ علامتی ناقل بیماری باشند و دیگران را بیمار نمایند. ویروس کرونا بیماری است که همه را در برمی گیرد و ممکن است همه به آن مبتلا شوند. البته درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا علائم خفیف دارند، اما به دلیل شیوع بالا، تعداد قابل توجهی نیز دارای علائم شدید هستند، افرادی که دارای علایم شدید ویروس کرونا هستند متاسفانه به خدمات پزشکی و بیمارستانی احتیاج پیدا می نمایند.

  • مردم باید به خود، دیگران و کادر درمان رحم نمایند

ابتکار با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک ماه است که فشار بسیار سنگینی بر کادر درمانی و بیمارستانی وارد می گردد، تاکید نمود: مردم باید به خود، دیگران و کادر پزشکی و درمانی رحم نمایند. زمانی که در این شرایط گفته می گردد که مردم در خانه بمانند، این یک دستور پزشکی است، کسانی که تابع قانون هستند، بدانند که این یک مقررات پزشکی است، کسانی که تابع حقوق انسانی و بشر هستند بدانند که در خانه ماندن حقی است که باید در خصوص خود و دیگران رعایت نمایند زیرا اگر افراد ناقل بیماری باشند و از خانه خارج شوند، حقوق دیگران را پایمال نموده اند چراکه ممکن است این بیماری را به دیگران انتقال دهند و اگر تابع شرع مقدس هستند بدانند که براساس قانون لاضرر، ممکن است ضرری به دیگران وارد نمایند. هر فردی باید فرض را بر این بگیرد که ناقل بیماری است، زیرا این احتمال بسیار زیاد است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه شاید مردم متوجه حساسیت، اهمیت و واقعیت مسئله نیستند، گفت: ویروس کرونا مسئله ای دنیای است و توصیه های بهداشتی را همه دنیا دارند، اگر مردم به مسئولان ایران اعتماد دارند، می بینیم که مسئولان یک ماه است که این توصیه ها را به مردم داده اند، و سازمان بهداشت دنیای نیز مدتهاست که این توصیه ها را ارائه داده اند.

  • ما در برابر کادر درمانی مسئولیم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر ما وظیفه خود را به درستی انجام نداده باشیم، در برابر کادر درمانی، بیمارستانی و پزشکی که به دلیل مراجعات بالا و شرایط بحرانی بعضی مبتلایان تحت فشار هستند، مسئول هستیم، اضافه نمود: برای جلوگیری از انتقال این بیماری راهی وجود دارد و آن این است که زنجیره ویروس و انتقال آن قطع گردد. بعضی کشورها این کار را با قانون، اجبار و سخت گیری بسیار زیاد اجرا کردند، اما در ایران این کار براساس درخواست و دعوت به مشارکت مردمی انجام می گردد.

  • کرونا شوخی بردار نیست

وی ادامه داد: ویروس کرونا شوخی بردار نیست و اینکه فرد، سفر رفتن خود را اینگونه توجیه کند که به خانه شخصی خودم می روم، باید بداند که فرد در سفر ناچار است که با نانوا، سوپرمارکت و... تماس داشته باشد و اگر خدای ننموده در آن شهر بیمار گردد، بر کادر درمانی منطقه فشار مضاعف وارد می نماید. اگر فرد ناقل بیماری باشد و با افراد آن محله تماس داشته باشد نیز ممکن است آن ویروس را در شهرستانی که وجود نداشته وارد کند و مقصر است.

ابتکار معتقد است که ایران جزو کشورهایی است که به گفته سازمان بهداشت دنیای، بهترین خدمات و کادر درمانی و پزشکی و امکانات را در شرایط بحرانی دارد، شاید در ابتدای این مسئله تاخیرهایی وجود داشت زیرا به طور ناگهانی فشار سنگینی به نظام بهداشتی کشور وارد شد، اما خیلی خوب نظام بهداشتی در حال فعالیت است و باید در مقابل این همه فداکاری، از خود گذشتگی و کوشش قدردانی کرد و حداقل وظیفه ما در مقابل کادر درمانی این است که در خانه بمانیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: در دورانی گردشگری، سفر، دید و بازدید و... کار خوبی بود اما در این شرایط این کارها اشتباه است. لزوما همواره عادت های ما، خوب نیست؛ باید به زمانه و شرایط نگاه کرد. در حال حاضر شرایط گویای آن است که باید این عادت ها را ترک کنیم. شرایط می گوید که باید دورهمی ها در خانه باشد آن هم با رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله، زیرا ممکن است حتی فردی بدون هیچ آگاهی از بیماری خود، ناقل بیماری باشد.

  • شرایط بسیار جدی است

وی با بیان اینکه شرایط بسیار جدی است، تاکید نمود: دولت همه کوشش خود را می نماید و به جهت مراعات حال مردم در بحث مشاغل و رفت و آمدها سخت گیری ننموده است اما تاکید داشته که رفت و آمدها و دید و بازدیدهای عید، بی مورد است و توجیهی ندارد. البته خبرها حاکی از آن است که بسیاری از خانواده ها به صورت آگاهانه رعایت می نمایند هرچند اقلیتی نیز هستند که متوجه آسیب و خطری که برای دیگران ایجاد می نمایند نیستند، اما اکثریت مردم، مردم فهیمی هستند و درک بالایی دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 152

به "ابتکار: در خانه بمانید، یک دستور پزشکی است ، به همدیگر و کادر درمان رحم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: در خانه بمانید، یک دستور پزشکی است ، به همدیگر و کادر درمان رحم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید