3 کاری که می توانید در اندروید 12 انجام دهید، ولی در اندروید 11 نمی توانستید!

به گزارش مجله لیست پیوند، گوگل نسخه پیش نمایش اندروید 12 را این هفته منتشر کرد. به نظر می رسد اندروید 12 کاملا شبیه به اندروید 11 باشد ولی چند ویژگی نو و بعضی باگ های کارایی در آخرین نسخه سیستم عامل گوگل می بینیم که به شما یاری می نماید با گوشی خود بهتر و تمیزتر کار کنید.

3 کاری که می توانید در اندروید 12 انجام دهید، ولی در اندروید 11 نمی توانستید!

اگر مشتاق آزمایش سیستم عامل تازه گوشی خود هستید؛ می توانید هم اکنون نسخه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 12 را دانلود و نصب کنید.

اما به این هشدار توجه کنید که این نسخه هنوز نهایی و کاملا باگ گیری نشده است؛ بنابراین محتمل است پر از اشکال باشد و بهتر است افراد عادی در این مرحله آن را نصب و استفاده نکنند؛ مخصوصا روی گوشی اصلی خودشان. ما انتظار داریم گوگل نسخه بتای عمومی را در ماه می و نسخه نهایی اندروید 12 را در ماه اوت یا سپتامبر عرضه کند.

در ادامه به 3 ویژگی عظیم یا تفاوت میان اندروید 12 و اندروید 11 اشاره می کنیم:

ویژگی های حریم خصوصی اپلیکیشن ها

براساس گزارش وبلاگ Android Developers، گوگل چندین ویژگی حریو خصوصی تازه برای اپلیکیشن ها اضافه نموده است تا کاربران بتوانند کنترل و شفافیت بیشتری روی آن ها داشته باشند.

یک به روزرسانی اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه استفاده از کوکی ها به وسیله سایت ها به شما نشان می دهد و به روزرسانی دیگر نحوه گزارش گیری اطلاعات به وسیله اپلیکیشن ها را تغییر می دهد تا از ارسال اطلاعات تصادفی، فعالیت های کاربر و سرویس های او جلوگیری کند.

باید این نکته را اشاره کنیم که این سیاست های سخت گیرانه برای اپلیکیشن ها، هنوز با سیاست های بسیار سخت گیرانه اپل در iOS فاصله دارند. اپل در iOS تازه خود دقیقا به کاربران می گوید کدام اپلیکیشن ها در حال جمع آوری اطلاعات او هستند و توسعه دهنده ها را هم وادار نموده است در هنگام نصب اپلیکیشن تازه، به طور واضح و شفاف از کاربر برای ردگیری فعالیت ها و اطلاعاتش اجازه بگیرند.

بازطراحی اعلان ها

گوگل در اندروید 12 دست به بازطراحی اعلان ها زده است تا مدرن تر و کاربردی تر شوند. وقتی روی یک اعلان تازه ضربه می زنید؛ به جای اینکه به وسیله یک سرویس واسطه برای آغاز بهره ببرید؛ مستقیما شما را به برنامه یا فعالیتی که می خواهید انجام دهید؛ منتقل می نماید. این رویکرد باعث می گردد همه چیز سریع تر اجرا گردد.

همان طور که قبلا سایت XDA Developers گزارش داده بود؛ اندروید 12 به شما یک دکمه تازه می دهد تا بتوانید اعلان های غیر مهم و کم اهمیت را به تعویق بیندازید و انتخاب کنید چه زمانی می خواهید آن را انجام دهید. بعلاوه، می توانید سیستم رتبه بندی اعلان ها را فعال کنید تا به اندروید اجازه بدهد اعلان های شما را براساس نحوه کار با اپلیکیشن های مختلف مرتب سازی کند.

حالت تک دست

یکی دیگر از تغییرات عظیم گوگل برای اندروید 12، ایجاد تغییراتی در بخش های مختلف اندروید برای کار آسان تر با یک دست و انگشت شست است. سایت XDA Developers گزارش داده است که با به روزرسانی تنظیمات UI، نوار جست وجو به پایین صفحه نمایش منتقل شده تا با یک دست بتوان راحت تر در آن تایپ کرد.

همین طور، ویژگی تازه دیگری به نام silky home کشف شده است که اجازه می دهد کل رابط کاربری برای استفاده یک دست مناسب تر گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1143

به "3 کاری که می توانید در اندروید 12 انجام دهید، ولی در اندروید 11 نمی توانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 کاری که می توانید در اندروید 12 انجام دهید، ولی در اندروید 11 نمی توانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید