کارآفرینی از جهت کلاب هاوس

به گزارش مجله لیست پیوند، این روزها همه جا صحبت از کلاب هاوس است. شبکه اجتماعی یا بهتر بگویم باشگاه مجازی اختصاصی جدیدی که البته یک سالی هست نسخه اولیه آن آغاز به کار کرده است، اما از ابتدای سال جدید میلادی با اقبال گسترده ای از سوی کاربران فضای مجازی روبه رو شد.

کارآفرینی از جهت کلاب هاوس

با وجود این که برخلاف سایر شبکه های مجازی عضویت در این شبکه تنها با دعوت از طریق کاربران امکان پذیر است و نسبتا کاربران محدودتری را در نسخه اولیه خود می پذیرد، طی چند ماه اخیر کاربران آن به بیش از دومیلیون نفر رسیده است و احتمالا با فعال شدن نسخه اصلی در سیستم عامل اندروید، با استقبال گسترده تری نیز روبه رو خواهد شد.

کلاب هاوس با ایجاد فضاهای اختصاصی تبادل نظر و گفت وگوهای زنده حول موضوعات گوناگون شیوه ارتباطی جدیدی را برای کابران فضای مجازی به همراه داشته است اما به نظر می رسد این ایده جدید دنیای مجازی، با نزدیک کردن فعالان حوزه های مختلف کسب وکار، اثربخشی قابل توجهی در توسعه فضای کسب وکارهای جدید و ارتقای دانش و اطلاعات کارآفرینان و فعالان دنیای کسب و کار به دنبال داشته باشد. اگر دوست دارید کمی بیشتر با این نرم افزار تازه وارد و قابلیت هایش در جهت توسعه کسب وکارتان آشنا شوید، با این گزارش همراه شوید.

شیوه کاری کلاب هاوس به نوعی مانند یک باشگاه اختصاصی اعضا در فضای مجازی است. فضایی که فقط به صورت صوتی و زنده امکان شنیدن نظرات و نقطه نظرهای کارآفرینان پیروز داخلی و بین المللی، سرمایه گذاران، سیاستمداران و افراد سرشناس را فراهم می کند.

امکان منحصربه فردی که هیچ یک از شبکه های اجتماعی تا امروز برای مخاطبان شان فراهم نکرده بودند! تصور کنید شب که در خانه در حال استراحت هستید، وارد یکی از اتاق های گفت وگو می شوید که در آن ایلان ماسک در حال توضیح دادن آخرین دستاوردهایش در مورد سفر به مریخ یا جدیدترین خودروهای برقی تسلا است.

بعد تصمیم می گیرید به اتاق دیگری بروید که کارآفرینان شرکت های استارت آپی بزرگ کشور در حال گفت وگو در مورد مسائل شان برای ورود به بازار سرمایه و بورس هستند. در اتاق دیگری وزیر ارتباطات و اطلاعات در حال پاسخ به پرسش های خبرنگاران در مورد گسترش پهنای باند است و به همین ترتیب می توانید بر اساس علاقه مندی یا ضرورت کاری و اجتماعی تان در نشست های مجازی مختلفی شرکت کنید و حتی در آنها نظر خود را به دیگر مخاطبان بیان کنید.

فضای دسته بندی شده یا به اصطلاح اتاق های گفت وگو در این نرم افزار امکان پرسش و پاسخ و دریافت حجم وسیعی از اطلاعات دسته اول را از افراد باتجربه و سرشناس فراهم می کند. حتی می توانید اتاق گفت وگویی را در حوزه دلخواه خودتان راه اندازی کنید و در آن با سایر افراد علاقه مند تبادل نظر داشته باشید.

کلاب هاوس در خدمت کسب و کارها

مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، حضور در فضای کلاب هاوس نیز نمی تواند پیروزیت شما و دستیابی به هدف های کاری تان را تضمین کند اما مانند هر ابزار دیگری در صورت استفاده هوشمندانه می تواند منافع جدیدی را برای کسب وکارتان به دنبال داشته باشد. کلاب هاوس شبکه ارتباطی اختصاصی ای میان علاقه مندان یک موضوع خاص ایجاد می کند و به همین خاطر می تواند مزیت های قابل توجهی در فعالیت های کاری به همراه داشته باشد:

فرصت آموختن از حرفه ای ها

شرکت زنده در جلسات سخنرانی بزرگان دنیای کارآفرینی مانند ایلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس شاید تا همین چند ماه پیش برای بسکمک از ما آرزویی دست نیافتنی بود. اما امروز نه تنها می توانیم از توصیه های ارزشمند کارآفرینان پیروز کشور استفاده کنیم، بلکه این امکان را داریم که در جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ غول های بزرگ دنیا نیز به طور زنده شرکت کنیم و با دیدگاه هایشان در مورد مسائل مختلف بدون هیچ دستکاری رسانه ای آشنا شویم. بدون شک برای هر کارآفرینی این امکان که بتواند فقط با جست وجوی چند کلیدواژه اصلی یا افراد شناخته شده حوزه کاری اش به شبکه های گسترده تری از افراد باتجربه و حرفه ای متصل شود در کنار آموختن دانستنی های جدید، می تواند راهگشای بسکمک از مسائلی باشد که در کسب وکارش با آنها روبه رو شده است.

یافتن افراد حرفه ای در مهارت های مورد نظر زمانی که در اتاق های گفت وگوی حیطه کسب وکارتان عضو می شوید، ممکن است بتوانید با افراد جدیدی با دانش و تخصصی که در کسب وکارتان به آن نیاز دارید، آشنا شوید و حتی بتوانید آنها را جذب مجموعه کاری تان کنید. اتاق های گفت وگوی مرتبط این امکان را فراهم می کند که نیازهای خود را در جمعی از افراد حوزه کاری تان مطرح کنید و به این ترتیب بسکمک از مسائل تان را برطرف کنید.

تجربیات تان را به اشتراک بگذارید

با ایجاد اتاق های گفت وگو در زمینه هایی که در آنها تخصص دارید و میزبانی رویدادهای گفت وگومحور تکرارشونده یا یک باره به تدریج شبکه ای از دنبال کنندگان را جذب خواهید کرد. با به اشتراک گذاشتن تجربیات تان در زمینه های تخصصی و پاسخ به سؤالات مخاطبان تان علاوه بر انتقال دانش و تجربه خود به افراد دیگری که به آن نیاز دارند و تجربه حس خوبی که از این تعامل دریافت می کنید، افراد بیشتری با مهارت هایتان آشنا خواهند شد و به دنبال آن مشتریان جدیدی را جذب خواهید کرد.

از کجا شروع کنیم؟

اگر هنوز آشنایی زیادی با نحوه کار و استفاده از نرم افزار همراه کلاب هاوس ندارید، کافی است مراحل زیر را پیش ببرید:

با دعوت دوستان عضو شوید

همان طور که گفتیم عضویت در کلاب هاوس فقط با دعوت افرادی که در حال استفاده از این نرم افزار هستند امکان پذیر است. پس ابتدا از اطرافیان تان که در این نرم افزار عضو هستند بخواهید تا شما را دعوت کنند و نرم افزار روی گوشی هوشمندتان فعال شود.

گرچه در ابتدا این نرم افزار فقط برای سیستم عامل ios در دسترس بود، در حال حاضر نسخه بتا سیستم عامل اندروید آن نیز در حال ارائه خدمات است.

عضو باشگاه ها یا اتاق های گفت وگو شوید

برای یافتن افرادی که ایده و تفکراتی مشابه شما دارند، می توانید عضو باشگاه های مرتبط با حوزه کاری یا علاقه مندی تان شوید و در سخنرانی ها و گفت وگوهای اتاق های باشگاه شرکت کنید. خیلی وسواس به خرج ندهید. در هر حوزه ای که علاقه دارید یا در موردش کنجکاو هستید سرک بکشید و به صحبت های افراد مختلف گوش کنید و کسانی که به نظرتان افراد تأثیرگذار و جالبی هستند را دنبال کنید تا در جریان سخنرانی ها یا رویدادهای بعدی شان قرار بگیرید.

ارزش آفرینی کنید

موضوعی که در موردش اطلاعات زیادی دارید و فکر می کنید می تواند برای سایر افراد هم جذاب باشد انتخاب کنید و زمانی را برای میزبانی اولین اتاق گفت وگویتان معین کنید. ساختاری را برای نکاتی که می خواهید در موردشان صحبت کنید از پیش معین کنید و حتما زمانی را نیز به پرسش و پاسخ اختصاص دهید. سعی کنید جوری این گفت وگو را میزبانی کنید که زمانی که به انتها رسید شرکت کننده ها احساس کنند زمانی که صرف کرده اند پربازده بوده است.

مشارکت را بالا ببرید

می توانید در رویدادهایی که میزبانی می کنید از افراد شناخته شده مرتبط با موضوع به عنوان سخنران کلیدی دعوت کنید و با پرسیدن سؤالاتی که می تواند برای دیگران نیز جذاب و مفید باشد، میزان استقبال از رویدادتان را افزایش دهید. امکان پرسش و پاسخ نیز کمک می کند که مخاطبان مشارکت بیشتری در بحث داشته باشند و مطالب بیشتری مورد بحث قرار بگیرد. نکته جالبی که در مورد کلاب هاوس وجود دارد این است که بحث ها کاملا زنده است و هیچ وقت نمی توان از قبل به طور قطعی معین کرد که بحث به چه صورتی ادامه خواهد یافت و همین نکته شرکت در گفت وگوها را جذاب می کند.

عسل اخویان طهرانی - دانش روزنامه خبرنگاران

برگرفته از: Forbes

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 959

به "کارآفرینی از جهت کلاب هاوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی از جهت کلاب هاوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید