کشف 25 سیگنال رادیویی مرموز و تکرار شونده از اعماق فضا

به گزارش مجله لیست پیوند، دانشمندان 25 انفجار سریع رادیویی (FRB) را در اعماق فضا کشف نموده اند که پالس های مرموز و بسیار قدرتمند آن در الگو های مختلفی تکرار می شوند.

کشف 25 سیگنال رادیویی مرموز و تکرار شونده از اعماق فضا

گروهی از ستاره شناسان 25 انفجار سریع رادیویی (FRB) را در اعماق فضا کشف نموده اند که پالس های مرموز و بسیار قدرتمندی از امواج رادیویی هستند و در الگو های پیچیده ای تکرار می شوند.

زیگی پلونیس، محقق فوق دکتری در دانشگاه تورنتو و نویسنده اصلی مقاله ای که هنوز مورد آنالیز قرار نگرفته، همراه با همکارانش با استفاده از یک الگوریتم، 25 منبع تکرار شونده نو را در حین آنالیز یک کاتالوگ قدیمی از FRB ها کشف کردند.

براساس گزارش Universe Today، دانشمندان تا به امروز متوجه شده اند که فقط 29 مورد از مجموع 1000 FRB شناسایی شده تا به امروز در حال تکرار بوده اند که با این وجود، داده های نو می تواند تعداد FRB های تکرار شونده شناخته شده فضا را تقریباً دو برابر کند.

پلونیس به این نشریه گفت: زمانی که تمام انفجار های رادیویی سریع و منابعی که تکرار می شوند را به دقت می شماریم، متوجه می شویم که تنها حدود 2.6 درصد از کل انفجار های رادیویی سریع که کشف می کنیم تکرار می شوند. او بعلاوه اشاره نمود که ممکن است تمام منابع انفجار رادیویی سریع در نهایت تکرار شوند، اما بسیاری از آن ها خیلی فعال نیستند.

ستاره شناسان این انفجار های مکرر را در داده های جمع آوری شده به وسیله رصدخانه رادیویی Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment (CHIME) در بریتیش کلمبیا، کانادا بین سال های 2019 تا 2021 مشاهده نموده اند.

علت انفجار های مکرر اعماق فضا

از زمان کشف اولین FRB در سال 2007، اخترشناسان در کوشش بوده اند تا منبع این پدیده گیج نماینده فضا را پیدا نمایند. با این حال، تا به امروز به علت قطعی و مشخصی برای آن اشاره نشده و فقط بعضی دانشمندان استدلال نموده اند که تپ اخترها، ستاره های نوترونی با بار مغناطیسی بالا که با سرعت بسیار زیادی می چرخند و پالس های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می نمایند، ممکن است منبع آن ها باشند.

داده های نو احتمالاً در کوتاه مدت رمز و راز نوی برای دانشمندان ارائه خواهد نمود، اما بعلاوه ممکن است بتواند آن ها را یک قدم دیگر به پاسخ نهایی نزدیک تر کند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1586

به "کشف 25 سیگنال رادیویی مرموز و تکرار شونده از اعماق فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 25 سیگنال رادیویی مرموز و تکرار شونده از اعماق فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید