کریمو رکورد دار بارش ها در خراسان جنوبی

به گزارش مجله لیست پیوند، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در 48 ساعت گذشته از ایستگاه باران سنجی کریمو در شهرستان سرایان 91 میلی متر بارش ثبت شده است.

کریمو رکورد دار بارش ها در خراسان جنوبی

خبرنگاران بیرجند - نخعی گفت: طی 48 ساعت گذشته بارش های خوبی در سطح استان داشته ایم؛ بیشترین بارش گزارش شده مربوط به ایستگاه کریمو با 91 میلی متر بوده و پس از آن از سرایان 53 میلی متر، قاین 38 میلی متر، فردوس 30 میلی متر، طبس 20 میلی متر، بیرجند 22 میلی متر، بشرویه و اسدیه 17 میلی متر، سربیشه 32 میلی متر، خوسف 19 میلی متر، حاجی آباد زیرکوه 13 میلی متر و از نهبندان هم بارش ناچیزی گزارش شده است.

او گفت: در مجموع در این مدت بارش های سطح استان را می توان بین 20 تا 50 میلی متر و 50 تا بیش از 90 میلی متر تقسیم بندی کرد؛ بارش های سنگین و نیمه سنگین در این مدت ثبت شده است.

نخعی می گوید: مطابق با الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی فردا وزش باد شدید، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش برف و در منطقه ها مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ در گردنه ها و جاده های کوهستانی تشکیل پدید مه می تواند سبب کاهش مقدار دید افقی گردد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: برای روز های سه شنبه و چهارشنبه کاهش مقدار دمای هوا را انتظار داریم و در منطقه ها سردسیر و کوهستانی سرما و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

او گفت: از روز آدینه کاهش محسوس دمای هوا قابل ملاحظه است و سرما و یخبندان شبانه در استان تشدید می گردد.

نخعی گفت: از اواخر وقت پنج شنبه تا روز آدینه سامانه بارشی دیگری جو استان را در منطقه ها شمال شرقی، نواحی شمالی و مرکز استان به صورت بارش برف تحت تأثیر قرار می دهد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1382

به "کریمو رکورد دار بارش ها در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمو رکورد دار بارش ها در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید