چرا نوزادان در بدو تولد زشت هستند؟

به گزارش مجله لیست پیوند، زندگی امروز / کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند نوزادان در 6 ماهگی به چهره اصلی خود دست پیدا می نمایند و به اصطلاح زیبا می شوند.

چرا نوزادان در بدو تولد زشت هستند؟

اصطلاحاتی، چون لپ های تپل، پوست نرم و چشمان درخشان در 6 ماهگی نوزاد ظاهر می شوند، به همین علت نوزادان 6 ماهه در جشن و مهمانی ها مورد توجه و علاقه اطرافیان قرار می گیرند.

به گزارش زندگی امروز به نقل از DAILYMAIL ،پژوهش های قبلی نشان داده است، ویژگی های چهره نوزاد مانند چشمان درشت، صدای خنده شاد و گونه های چاق نوعی واکنش غریزی در والدین و بزرگسالان ایجاد می نماید تا به طور کامل مراقب نوزاد باشند و به این ترتیب به حفظ بقای نوزاد یاری می گردد.

این نتیجه ها حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه ژنو درباره اثر شکل ظاهر نوزاد بر واکنش والدین برای نگهداری از اوست.

لازم به ذکر است، نوزادانی که از تغذیه کافی محروم بوده اند یا والدین به مقدار کافی به آن ها توجه نکرده اند بیشتر از سایر نوزادان در سال های آینده با مشکل هایی همانند ضعف قدرت بدنی و ذهنی، کاهش بهره هوشی، اختلال های روان پریشی و ارتکاب به جرائم روبرو شده اند.

کارشناسان دریافتند در آغوش گرفتن نوزاد از طریق والدین نوعی ارتباط عاطفی و احساس امنیت برای کودک ایجاد می نماید، به ویژه اگر والدین صورت نوزاد را برروی گونه های خود قرار دهند، ناآرامی و گریه نوزاد رفع می گردد.

پژوهش های پیشین بعلاوه نشان داده است بچه ها در قرن های پیش از سلامت بیشتری به نسبت بچه ها امروزی برخوردار بودند، زیرا به علت فقدان مراقبت های پزشکی و هم کمبود های تغذیه ای بچه ها بیمار و ضعیف در دوران کودکی جان خود را از دست می دانند و تنها نوزادان و بچه ها سالم زنده باقی می ماندند.

اما امروزه با استفاده از انواع روش های درمانی، مراقبتی، تغذیه ای و مکمل های دارویی بچه ها بیشتری شانس زنده ماندن دارند، اما از سلامت کمتری به نسبت بچه ها قرن های پیش برخوردارند.

به تازگی هم در پژوهشی این نتیجه به دست آمده است، نوزادانی که شباهت بیشتری به پدر خود دارند از سلامت بیشتری برخوردارند.

کارشناسان به والدینی که از چهره نوزاد خود در ماه های اول چندان راضی نیستند توصیه می نمایند چندماهی صبر نمایند تا چهره نوزاد تکامل پیدا کند.

منبع: زندگی روز
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1152

به "چرا نوزادان در بدو تولد زشت هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نوزادان در بدو تولد زشت هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید