پیشنهاد تدوین مجدد قانون اساسی تایلند مورد حمایت ارتش، باخت

به گزارش مجله لیست پیوند، مجلس تایلند در تصویب لایحه ای برای تغییر قانون اساسی مورد حمایت ارتش این کشور مغلوب شد.

پیشنهاد تدوین مجدد قانون اساسی تایلند مورد حمایت ارتش، باخت

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این لایحه که شامل برنامه ای برای یک کمیته منتخب مسئول تدوین مجدد قانون اساسی است، نتوانست آرای کافی را در جلسه مشترک مجلس منتخب و سنای منصوب شده از سوی خونتا به دست بیاورد.

دولت تایلند با آنالیز اصلاحات در قانون اساسی پس از شروع جنبش اعتراضی جوانان در ژوئیه موافقت کرد که خواهان تغییراتی در قانون اساسی 2017 بودند چون می گفتند که این قانون اساسی با هدف حفظ پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و رهبر سابق کودتاچیان در مقام خود و تحکیم قوانین نظامی در سیاست تنظیم شده است.

این جنبش می خواهد تا پرایوت چان اوچا را که می گوید انتخابات 2019 عادلانه و آزاد و بر اساس قانون اساسی بوده که در رفراندوم تایید شده، برکنار کند.

معترضان همچنین خواهان محدود شدن قدرت پادشاه این کشور هستند.

در نوامبر 2020، قانونگذاران تایلندی هفت گزینه برای تغییرات در قانون اساسی را آنالیز کردند اما فقط دو مورد آن تایید شد که بر اساس آن، مصاحبه و آنالیز تغییرات قانون اساسی بدون تاثیر در پادشاهی تایلند اجازه داده شده است.

یک پیشنهاد که راه را برای آنالیز نقش پادشاه هموار می کرد، نتوانست آرای کافی بیاورد؛ بحث درباره پادشاه یک تابوی دیرینه در تایلند محسوب می گردد.

دادگاه قانون اساسی تایلند اخیرا حکم کرد که مجلس این کشور می تواند کمیته ای را برای تدوین مجدد قانون اساسی تشکیل دهد اما دو رفراندوم باید برگزار گردد که یکی از مردم می پرسد آیا می خواهند این قانون اساسی مجدد، تدوین گردد و دیگری اینکه آیا آنها این پیش نویس را زمانی که تکمیل گردد، تایید می نمایند یا خیر.

تا به امروز هیچ پیشنهادی برای اولین رفراندوم تهیه نشده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 910

به "پیشنهاد تدوین مجدد قانون اساسی تایلند مورد حمایت ارتش، باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تدوین مجدد قانون اساسی تایلند مورد حمایت ارتش، باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید