واشنگتن: باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست

به گزارش مجله لیست پیوند، نماینده آمریکا در امور افغانستان شامگاه سه شنبه گفت که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست

واشنگتن: باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان شامگاه سه شنبه در سخنانی گفت که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست.

زلمی خلیل زاد در ادامه گفت: از فرایند صلح در افغانستان حمایت نموده و پس از خروج از افغانستان به کوشش های دیپلماتیک خود ادامه می دهیم.

نماینده آمریکا در امور افغانستان گفت: طالبان مسئول این موضوع خواهد بود که هیچ گروه تروریستی از افغانستان برای حمله به آمریکا استفاده نکند.

خلیل زاد تاکید نمود: بعد از خروج نیروهایمان در صورت بروز هرگونه تهدید تروریستی از افغانستان، آماده خواهیم بود.

آستین اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اخیرا خاطرنشان کرد که فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاهها در افغانستان شروع شده است.ائتلاف ناتو خاطرنشان کرد ه که خروج منظم نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه مه (11 اردیبهشت ماه) شروع خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می گردد.

اواخر فروردین ماه سال جاری، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد که خروج 10 هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (11 اردیبهشت) شروع می گردد و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد.

پیش از آن نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود زمان انتها طولانی ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

گروه طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت مشخص شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق نامه دوحه تلقی می گردد و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1003

به "واشنگتن: باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید