زیردریایی هسته ای آمریکا در آسیا و اقیانوسیه دچار حادثه شد

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک زیردریایی هسته ای آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه دچار حادثه شده است.

زیردریایی هسته ای آمریکا در آسیا و اقیانوسیه دچار حادثه شد

ارتش آمریکا در این ارتباط بیان کرد که این زیردریایی با جسمی سخت در زیر آب برخورد نموده، هرچند این حادثه منجر به جراحات مرگبار نشده است.

در این گزارش بعلاوه گفته شده در حادثه اخیر موتور پیشرانه هسته ای این زیردریایی و فضاهای آن صدمه ندیده و فعالیت آنها قطع نشده است و این زیردریایی اکنون در شرایط ایمن و با ثباتی قرار گرفته است.

براساس گزارش ها این حادثه در آب های بین المللی در دریای چین جنوبی روی داده و کمتر از پانزده نفر از خدمه آن دچار جراحات سطحی مانند کبودی و بریدگی شده اند.

زیردریایی آسیب دیده در حال حاضر جهت بازرسی بیشتر با نیروی پیشرانه خود راهی گوآم است، هرچند همزمان اعلام شده که هنوز تعیین نیست این زیردریایی با چه چیزی برخورد نموده و این حادثه چگونه اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، مقدار آسیب وارده به دیگر بخش های زیردریایی در حال ارزیابی است و نیروی دریایی آمریکا درخصوص این حادثه تا کنون احتیاج به امدادرسانی خارجی نداشته است.

وقوع این حادثه همزمان با آن انجام شده که واشنگتن از فعالیت های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان ابراز نگرانی نموده است و تنش در روابط آمریکا و چین بویژه بر سر تایوان بالا گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1210

به "زیردریایی هسته ای آمریکا در آسیا و اقیانوسیه دچار حادثه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیردریایی هسته ای آمریکا در آسیا و اقیانوسیه دچار حادثه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید