تور مالزی: هزینه گردشگری در مالزی

به گزارش مجله لیست پیوند، مالزی همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان بوده است. پیش از سفر به مالزی یا هر کشور دیگری بهتر است از هزینه ها مطلع باشیم. اگر قصد سفر به مالزی را دارید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با هزینه گردشگری در مالزی بیشتر آشنا شوید.

تور مالزی: هزینه گردشگری در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

واحد پول مالزی

پیش از هر چیز بهتر است با واحد پول مالزی آشنا شوید. واحد پول این کشور رینگیت است و با علامت اختصاری (RM) نشان داده می گردد. هر رینگیت در حال حاضر حدود 3200 تومان است. اسکناس های رینگیت به رنگ های آبی، سبز، قرمز، فیروزه ای و بنفش بوده که به ترتیب 1، 5، 10،50 و 100 رینگیت هستند. مانند هر کشور دیگری، مالزی هم می تواند اجناس و امکانات گران یا مقرون به صرفه داشته باشد و نمی توان 100 درصد آن را یک کشور مقرون به صرفه برشمرد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

هزینه گردشگری در مالزی

هزینه حمل و نقل در مالزی

اولین هزینه گردشگری در مالزی که قصد داریم به آن اشاره کنیم هزینه حمل ونقل در این کشور هستند. حمل ونقل در مالزی بوسیله مترو، اتوبوس و تاکسی صورت می گیرد. قطار (KTM) یکی از قطارهای مالزی است که مخصوص سفرهای بین شهری است و برای یک مسافت 15 کیلومتری حدود 2 تا 3 رینگیت هزینه دارد. قطارهای مونوریل فقط مخصوص به کوالالامپور هستند و هزینه ای دو برابر قطارهای (KTM) دارند.

اتوبوس یکی دیگر از وسایل نقلیه مالزی است که از قطار هزینه کمتری دارد. کرایه اتوبوس به صورت نقدی پرداخت می گردد و هزینه هر ایستگاه 1 رینگیت خواهد بود. تاکسی از دیگر وسایل نقلیه مالزی است که هزینه بالاتری نسبت به قطار و اتوبوس دارد. ورود با تاکسی از 3 تا 5 رینگیت و هزینه پایانی در آخر راستا با تاکسی متر محاسبه می گردد. البته برای جلوگیری از هزینه های زیاد باید توجه داشته باشید که سوار تاکسی هایی شوید که دارای تاکسی متر هستند.

در مالزی می توانید برای پرداخت هزینه های وسایل نقلیه عمومی از بلیط های الکترونیکی بهره ببرید. کارت مای رَپید 15 رینگیت و کارت تاچ اندگو 20 رینگیت قیمت دارند. خرید بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور

هزینه های اقامت در مالزی

اقامت در هتل های مالزی بسته به نوع هتل ها متغیر است. اقامت در هتل های 1 ستاره شبی 50 تا 90 رینگیت، در هتل های 2 ستاره شبی 50 تا 150 رینگیت، در هتل های 3 ستاره شبی 60 تا 300 رینگیت، در هتل های 4 ستاره 100 تا 600 رینگیت و اقامت در هتل های 5 ستاره شبی 200 تا 900 رینگیت خواهد بود. اگر هم قصد دارید به جای هتل در آپارتمان اقامت داشته باشید، بسته به مساحت و نوع امکانات آپارتمان باید شبی 50 تا 1000 رینگیت پرداخت کنید. یکی از روش های اقامت مقرون به صرفه در مالزی اقامت در هاستل های این کشور است که شبی 20 تا 100 رینگیت هزینه دارد. خرید سوغات از مالزی

هزینه غذا در مالزی

اگر می خواهید غذای خود را در رستوران های مقرون به صرفه مالزی میل کنید باید برای هر وعده غذایی هزینه ای بین 9 تا 16 رینگیت پرداخت کنید. رستوران های میانه به نسبت گران تر هستند و هر وعده غذایی از 25 تا 50 رینگیت مالزی هزینه خواهد داشت. در رستوران های لوکس مالزی مسلما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و از 50 تا 150 رینگیت برای هر وعده غذایی پرداخت کنید. یکی دیگر از روش های صرف غذای کم هزینه در مالزی، رفتن به رستوران های فست فود است که از 10 تا 16 رینگیت برای یک وعده غذایی هزینه خواهد داشت.

هزینه بازدید از مکان های دیدنی

برای بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی باید ورودی بپردازید. برای بازدید از باغ پرندگان 67 رینگیت، شهربازی سان وی لاگون 170 رینگیت، آکواریوم کوالالامپور 69 رینگیت، غارهای باتو 15 رینگیت، باغ وحش ملی 63 رینگیت خواهد بود. البته بازدید از باغ گیاه شناسی پردانا رایگان است. در مالزی کجا بریم

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1298

به "تور مالزی: هزینه گردشگری در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: هزینه گردشگری در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید