ناشر فرانسوی از مردم درخواست کرد که فعلا دیگر آثار خود را برای آنالیز و چاپ ارسال نکنند

به گزارش مجله لیست پیوند، یک ناشر مشهور فرانسوی به نام Gallimard که کتاب های معروفی مانند آثار مارسل پروست و البر کامو را چاپ می نمایند در توییتی درخواست نموده است که فعلا مردم آثار خود را آنالیز و چاپ برایش نفرستند. مواظب خودشان باشند و اوقات مطالعه خوبی را برای آنها آرزو نموده.

ناشر فرانسوی از مردم درخواست کرد که فعلا دیگر آثار خود را برای آنالیز و چاپ ارسال نکنند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ اختصاصی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

داستان از این قرار است که به دنبال شیوع بیماری کرونا و چند نوبت قرنطینه عمومی، بعضی از مردم که وقت فراغت و خلوت بیشتری پیدا کردند، تصمیم گرفتند که روی ایده های قبلی خود کار نمایند، ویرایش و بازنویسی و نهایی شان نمایند و برای ناشرها بفرستند.

درست به همین خاطر است که تعداد آثار دریافتی ناشرها، رشد پیدا نموده. Gallimard مدتی است که پیش از این هر روز 30 اثر دیافت می کرد، این روزها به صورت معمول 50 اثر دریافت می نماید.

جالب است که در فوریه سال 2021 دولت فرانسه، کتابفروشی ها را جزو صنف ضروری در روزهای قرنطینه قرار داد. یعنی آنها همپای فروشگاه های مایحتاج روزانه، از نظر دولت فرانسه باید همیشه باز بمانند.

ولی به هر حال شرایط کرونا باعث تغییر برنامه ناشران شده است، طوری که بسیاری از آنها چاپ کتاب ها را به تاخیر انداخته اند و فعلا هم که تقویم چاپ سال 2021 شان پر شده است.

در این میان هم بعضی از نویسندگان ترجیح داده اند که خودشان اثارشان را منتشر نمایند و منتظر پذیرش ناشران نمانند. یکی از شرکت هایی که در این زمینه به نویسندگان یاری می نماید Librinova نام دارد. این شرکت در سال 2020، حدود 40 درصد آثار بیشتری دریافت کرد و در ماه آوریل هم میزان دریافت سفارشش 90 درصد نسبت به پی، بیشتر شده است.

نکته باورنکردنی که در پی نظرسنجی Harris Interactive روشن شده این است که متعاقب اولین دوره قرنطینه در فرانسه، 5 میلیون نفر از شهروندان فرانسوی، یک پروژه نوشتن را آغاز کردند!

چنین چیزی متناسب با شرایط جامعه فرانسه است، جامعه ای که به کتابخوان بودن شهرت دارد. آمار نشان می دهد که 80 درصد فرانسوی ها در سال 2020 دست کم یک کتاب خوانده اند. تازه این آمار نسبت به قبل به خاطر شرایط کرونا و بسته بودن کتابخانه های عمومی و نیز شرایط دورکاری که زمان کار و فراغت مردم را با هم آمیخته است، کاهش یافته است.

ضمناً به تازگی سلیقه عمومی کتابخوانی فرانسوی ها هم تغییر پیدا نموده و آنها به آثار غیرتخیلی و نوشته های روزنامه ای بیشتر از رمان ها روی خوش نشان می دهند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 938

به "ناشر فرانسوی از مردم درخواست کرد که فعلا دیگر آثار خود را برای آنالیز و چاپ ارسال نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشر فرانسوی از مردم درخواست کرد که فعلا دیگر آثار خود را برای آنالیز و چاپ ارسال نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید