موشک 400 هزار دلاری را خرج بالون 12 دلاری کردیم!

به گزارش مجله لیست پیوند، یک سناتور آمریکایی دستور جو بایدن برای ساقط کردن بالنی که ممکن است 12 دلار قیمت داشته باشد را مورد تمسخر قرار داد؛ آن هم با استفاده از موشک های 400 هزار دلاری و جنگنده های 200 میلیون دلاری نیروی هوایی ایالات متحده.

موشک 400 هزار دلاری را خرج بالون 12 دلاری کردیم!

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس، تد کروز، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا دستور جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور را برای استفاده از موشک 400 هزار دلاری یک جنگنده 200 میلیون دلاری در ساقط کردن بالونی که به گفته کروز تنها 12 دلار ارزش داشته، مورد تمسخر قرار داد و آن را بازدارنده ای قدرتمند در برابر دانش آموزان دبیرستانی دانست که به ساخت بالون های علمی خانگی علاقه مند هستند.

این اظهارات تد کروز پس از آن مطرح شد که یک انجمن تفریح به نام NIBBB در استان ایلینوی اعلام نمود که یکی از بالون های این کلوپ تفریحی بر فراز آلاسکا ناپدید شده است، دقیقا در همان روزی که یک جنگنده آمریکایی یک شئ ناشناس را سرنگون کرد.

ممکن است این بالون که در روز 10 فوریه ناپدید شد، یکی از سه شئ ناشناسی باشد که نیروی هوایی آمریکا به دستور بایدن بین 10 تا 12 فوریه ساقط کرد.

پیش از این، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که ممکن است اجسام سرنگون شده به چین یا دیگر کشور های خارجی تعلق نداشته و صرفا بالون بوده باشند!

تد کروز با لحنی کنایه آمیز در توییتر نوشت: اگر بخواهیم جانب انصاف را بگیریم، باید گفت که بایدن در برابر هر انجمن علمی دبیرستانی که قصد تجاوز به آمریکا را داشته باشد، یک قدرت بازدارندگی قوی ایجاد نموده است.

او در پیامی مجزا در توییتر نوشت: بایدن باید به مردم آمریکا بگوید که آیا این ماجرا صحت دارد؟

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1592

به "موشک 400 هزار دلاری را خرج بالون 12 دلاری کردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک 400 هزار دلاری را خرج بالون 12 دلاری کردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید