موج جهانی دلارزدایی و ذخیره طلا شدت گرفت

به گزارش مجله لیست پیوند، در 3 ماهه دوم سال جاری فرایند کنار گذاشتن استاندارد دلار در دنیا ادامه یافته و سهم ارز آمریکا در ذخایر ارزی خارجی دنیا به شدت کاهش یافته است.

موج جهانی دلارزدایی و ذخیره طلا شدت گرفت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از راشاتودی، داده های جدید صندوق بین المللی پول نشان می دهد در 3 ماهه دوم سال جاری فرایند کنار گذاشتن استاندارد دلار در دنیا ادامه یافته و سهم ارز آمریکا در ذخایر ارزی خارجی دنیا به شدت کاهش یافته است.

طبق داده های آی ام اف در حالی که سهم دلار در ذخایر ارزی دنیا در 3 ماهه اول سال جاری با هجوم مردم دنیا برای ذخیره کردن پول خود در مراحل اولیه بحران کرونا افزایش یافته بود، در سه ماهه دوم فرایند نزولی بیش از 2 سال اخیر را از سر گرفت.

در این گزارش آمده است: سهم یورو در ذخایر ارزی دنیا در 3 ماهه دوم اندکی افزایش یافت و سهم ین ژاپن افت کرد. اما در این سه ماهه سهم یوآن چین از ذخایر ارزی دنیا با بزرگترین رشد خود روبرو شد.

بانک آمریکا در گزارش خود اعلام نمود: به نظر می رسد فضای دلارزدایی در دنیا دست نخورده باقی مانده است. سهم دلار از ذخایر ارزی دنیا به 61.3 درصد کاهش یافته است.

این بانک در گزارش خود اعلام نمود بانک های مرکزی دنیا بیشتر به سوی طلا رو آورده اند داده ها نشان می دهد تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی در سال گذشته به 650.3 تن رسیده است که تنها اندکی از رکورد خرید 656.2 تن که مربوط به 2018 است، کمتر می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 621

به "موج جهانی دلارزدایی و ذخیره طلا شدت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج جهانی دلارزدایی و ذخیره طلا شدت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید