مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)

به گزارش مجله لیست پیوند، برای برطرف این اختلال معمولا از دارو درمانی استفاده می نمایند. به این صورت که روانپزشک ممکن است پس از معاینه فرد و مشاهده حالات رفتاری او داروهای سایکوتیک را برای وی تجویز کند. این دسته از داروها میزان توهمات و هذیان گویی ها را کاهش داده و تفکر و رفتار فرد مبتلا را پایدار می نمایند. در مواردی که بیماری حاد باشد معمولا فرد مبتلا در بیمارستان های اعصاب و روان بستری شده و تحت درمان قرار می گیرد. داروهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد اسامی مختلفی دارد. یکی از این داروها قرص ریسپریدون است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)

بیماری ها و اختلالات روانی متفاوت هستند و هرکدام درمان خاص خود را می طلبد. متاسفانه بعضی افراد تنها به بیماری های جسمی خود اهمیت داده و از درمان بیماری هایی که روح و روان انسان را ذره ذره از بین می برد غافل هستند. چه بسا که روح انسان اگر در سلامت کامل نباشد خود منشا ایجاد بیماری ها و مسائل جسمی می شود. بیماری روان پریشی یک اختلال روانی است که باعث می شود فرد به طور غیرعمد دچار توهم شود. این بیماری از گذشته های دور با علایم خاصی خود را نشان می داده است اما گذشتگانی که از علم روانشناسی بهره ای نداشتند فرد مبتلا را مجنون یا جن زده می خواندند. خوشبختانه برای کنترل روان پریشی داروهای مختلفی وجود دارد و پزشک باتوجه به میزان ضعف یا شدت بیماری ممکن است هرکدام را برای فرد مبتلا تجویز کند. قرص ریسپریدون از داروهای مورد استفاده در این زمینه است که قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم.

روان پریشی که نام دیگر آن سایکوز است درواقع نوعی شرایط روانی غیرطبیعی است که طی آن فرد دچار توهم و هذیان می شود. در این اختلال فرد ارتباط خود را با محیط واقعی قطع نموده و چیزهایی را که واقعیت ندارند می بیند یا می شنود. در این شرایط معمولا بیمار رفتارها و صحبت های غیرطبیعی داشته و در قدرت تفکر، درک و قضاوت او اختلال ایجاد می شود که خود باعث می شود فرد نتواند فعالیت اجتماعی درستی داشته باشد. مسئله مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که فردی که به بیماری سایکوز مبتلا شده است خود را فردی سالم می پندارد و حاضر نیست به عنوان یک بیمار تحت درمان قرار بگیرد. بیماری هایی مثل اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی بعضی از انواع بیماری های روان پریشانه هستند. روان پریشی بیشتر در افراد جوان رخ می دهد و می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

منبع مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)

انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1208

به "مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید