مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟

به گزارش مجله لیست پیوند، در بعضی کشورها برای پایین آوردن زردی نوزادان از طب سنتی استفاده می کنند. یکی از گیاهان مورد استفاده در کاهش زردی خون که مورد تحقیقات فراوانی قرار گرفت، شیر خشت است. امروزه استفاده از قطره های خوراکی گیاهی که حاوی شیر خشت است، (قطره بیلی ناستر)، تا حدی برای نوزاد مفید بوده و تا 90 درصد باعث کاهش و بهبودی زردی نوزاد می شود.

مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟

شیر خشت یا شیر خشک شبنمی است که در هرات به درخت بید و گون کتیرا می نشیند و مزاجی معتدل دارد. دارای اثر مسهلی بوده و دیگر خواص آن مشابه ترنجبین است؛ اما از آن قوی تر است و خاصیت زداینده دارد.

در طب سنتی برای خارج کردن ماده ای در بدن انسان که موجب بیماری شده است، از داروهای متداول گیاهی استفاده می کنند. دارویی که بیمار باید به مدت 3 تا 14 روز آن را مصرف کند. این نوع داروها می تواند ترکیبی از انگور و یا خاکشیر و ترنجبین باشد. در مواردی که نوزاد دارای طبع گرمی است، از ترکیب های خاکشیر با دیگر میوه ها استفاده می کنند؛ اما اگر یبوست نوزادی ادامه دار شود باید از شیر خشت استفاده کرد. شیر خشت باعث می شود تا مواد غذایی رقیق شده و یا به قطعه قطعه کردن غذا در معده کمک بزرگی می کند.

شما می توانید حدود یک چهارم قاشق چایخوری شیر خشت را با آب مخلوط کرده و از صافی رد کنید؛ سپس آرام آرام به نوزاد بدهید تا بخورد. این محلول را روزی دو تا سه بار می توانید به نوزاد خود بدهید.

منبع مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟

انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1187

به "مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید