مقابله با تغییرات آب وهوایی به کمک درختان پروبیوتیک دار

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/خراسان رضوی محققان دریافتند که درختان پروبیوتیک دار در پاک کردن زمین های آلوده و مقابله با تغییرات آب وهوایی موثر هستند.

مقابله با تغییرات آب وهوایی به کمک درختان پروبیوتیک دار

به نقل از ویفروم، تا سال 2050، حدود 700 میلیون نفر مجبور به مهاجرت می شوند زیرا سرزمینی که در آن زندگی می کنند برای زندگی آنان مناسب نخواهد بود. همچنین انتظار می رود، در جهان بازده محصولات کشاورزی به طور میانه 10 درصد کاهش یابد و در برخی از منطقه ها تا 50 درصد پیش بینی شده است و از دست دادن فاجعه بار تنوع زیستی هم وجود خواهد داشت.

برخی از مهمترین عوامل موثر در این موضوع، توسعه فعالیت جنگلداری ناپایدار، پاکسازی زمین برای کشاورزی، رشد شهری و توسعه زیرساخت هاست.

تغییر کاربری زمین به همراه تغییرات آب وهوایی می تواند تا اواسط قرن، منطقه ها زندگی میلیون ها نفر را از بین ببرد. کاشت درخت یکی از راه های مقابله با جنگل زدایی و تغییرات اقلیمی است اما یک شرکت کالیفرنیایی گامی فراتر نهاده است و درختان را با پروبیوتیک تلقیح می کند و به آنها امکان می دهد خاک اطراف را تمیز کنند.

محققان اظهار کردند: درختان تلقیح شده 95 درصد نرخ بقا دارند که این اندازه برای بقیه 30 درصد است.

استفاده دوباره از زمین های استفاده شده و مناسب سازی آن برای مواردی مانند کشاورزی و سکونت انسان با وجود آلاینده هایی مانند مواد شیمیایی، هیدروکربن ها و سایر مواد سمی با موانعی روبرو است و به طور سنتی زمان بر، پرهزینه و ناپایدار است.

برخی از روش های سبز پاکسازی زمین کاشت درخت است اما آلودگی هایی که عمیق تر از سطح ریشه نفوذ کرده اند، از کاشت درختان سود نمی برند و البته برخی از سموم عامل از بین رفتن مواردی هستند که در آنجا کاشته شود.

شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام Intrinsyx Environmental توانسته است بر این مشکل غلبه کند و از تلقیح پروبیوتیک به درختان برای کاهش اثرات مضر برخی از آلاینده ها استفاده کند. کارشناسان این شرکت مدعی هستند که یک جنگل کوچک از 100 درخت صنوبر تلقیح شده می تواند سالانه 3.5 میلیون لیتر آب زیرزمینی آلوده را استخراج و تصفیه کند.

فرایند تلقیح شامل استفاده از اندوفیت ها، موجودات میکروسکوپی مانند قارچ ها یا باکتری هاست که در داخل گیاهان زندگی می کنند. البته این شرکت اندوفیت های خاصی را برای افزایش جذب سموم درختان پرورش می دهد.

محققان اظهار کردند: افزایش تعداد درختان تاثیرات مفیدی بر بسیاری از مسائل مربوط به تغییرات آب وهوایی خواهد گذاشت اما درختان به تنهایی مشکل را حل نمی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1222

به "مقابله با تغییرات آب وهوایی به کمک درختان پروبیوتیک دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با تغییرات آب وهوایی به کمک درختان پروبیوتیک دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید