معمای این کوه ها هیچ وقت حل نشده!

به گزارش مجله لیست پیوند، کوه های ترسناک

درباره وقایع عجیب و غریبی که در کوه های سراسر جهان رخ داده داستان ها و افسانه های زیادی وجود دارد. معروف ترین کوه های جهان همواره الهام بخش داستان ها، فیلم ها و شعرهای زیادی بوده اند و با اینکه جای جذابی به نظر می رسند اما گاهی می توانند حتی ترسناک هم باشند. به نظر می آید که کوهستان های دورافتاده و جادویی جای مناسبی برای وقوع اتفاق های ترسناک و عجیب و غریب هستند به ویژه اگر آن کوه ها کیلومترها از شهر فاصله داشته باشند. می خواهیم درباره کوه های ترسناک و معماهای عجیبی که در کوهستان ها رخ داده حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

معمای این کوه ها هیچ وقت حل نشده!

کوهستان مرگ | Mountain Of Death

کوهستان سیاه رنگ استرالیا با سطحی بی آب و علف تبدیل به صخره عجیبی شده که نمونه آن در هیچ جایی پیدا نمی گردد. مردم محلی به این کوه کوهستان مرگ می گویند و آن را کاملا شیطانی می دانند. وقتی مه غلیظی سراسر این کوه را فرا می گیرد همه کوهنوردان ناپدید و دیگر هیچ وقت پیدا نمی شوند. بنا بر افسانه ها شکل ها و شخصیت های اسرار آمیز زیادی در حوالی این کوه رفت و آمد می نمایند که در بین آن ها ارواح قبیله ای خاص هم به چشم می خورند. حتی حیوانات هم از نزدیک شدن به این کوه می ترسند و محلی ها اعتقاد دارند که بر سطح این کوه یک سری غارهای زیرزمینی هست که افرادی متعلق به دنیای دیگر در آن زندگی می نمایند!

کوهستان گنج | Treasure Mountain

در دهه 1700 ناپلئون افرادی را به کوهی در استان کولورادو فرستاد تا گنج پیدا نمایند و از آن موقع اینجا به کوهستان گنج معروف شد. این افراد پیروز شدند طلای زیادی کشف نمایند اما در نهایت با حمله مردمان بومی روبرو شدند! آن ها برای اینکه راحت تر بتوانند فرار نمایند گنج را در گوشه ای از کوه پنهان کردند اما دست روزگار به آن ها امان نداد و بیشترشان در این حمله کشته شدند. با این حال، یکی از آن ها پیروز به فرار شد و راز گنجینه پنهان در این کوه را به دیگران گفت. با اینکه این مرد محل دقیق این طلا را هم معلوم نموده بود اما این گنجینه هیچ وقت پیدا نشد. به نظر شما چه بالایی سر آن طلاها آمده است؟ این سوال معماییه که هیچ وقت حل نشده است.

کوهستان گریت اسموکی | Great Smoky Mountains

در نزدیکی این کوه یک پارک ملی هست که پر بازدید ترین پارک آمریکاست و میلیون ها نفر از کوهنوردی در راستاهای طبیعت گردی آن لذت می برند. آن ها در این پارک ساعاتی را با دور شدن از هیاهوی شهری غرق آرامش طبیعت می شوند و حیات وحش و گیاهی را از نزدیک دیدن می نمایند. اما با این حال داستان های ترسناکی درباره این کوه وجود دارد که بیشتر مربوط به راستا طبیعت گردی اسپیر فینگر (Spearfinger) است می گویند در این راستا یک جادوگر آدم خوار زندگی می نماید که بچه های کوچک به هیچ وجه نمی توانند از دستش جان سالم به در ببرند!

کوه خنتی | Khentii Mountains

این کوهستان با مساحت تقریبی 5 هزار مایل مربع 8 قرنه که رنگ مردم را ندیده و به روی آن ها بسته شده است. حرف ها و افسانه های های زیادی درباره بسته بودن این کوه وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به پنهان بودن قبر چنگیز خان در آن است! به گفته افسانه ها قبر این پادشاه در کوه خنتی پنهان شده و کسانی که این مقبره را ساختند کشته شدند تا این حقیقت همواره پنهان بماند. گفته می گردد که یک قبیله از این کوه نگهبانی می نماید و نمی گذارد که کسی به آنجا برود.

کوه دیاتلو پس | Dyatlov pass

شاید ترسناک ترین داستان درباره کوهستان ها ماجرایی باشد که در سال 1959 در اورال سیبری رخ داد. 9 کوهنورد به بالای این کوه رفتند اما ناپدید شدند، تیم امداد و نجات و بعد از هفته ها جست و جو به نتایج ترسناکی رسید! تیم جست و جو کمپ آن ها را پیدا کرد اما در حالی که وسایل کاملا دست نخورده بودند چادر پاره شده بود. جسد یخ زده کوهنوردان جوان تر در فاصله 1/5 کیلومتری کمپ پیدا شد و دیگر جسدها در نزدیکی چادرها بودند. ردپاهای زیادی در اطراف کمپ به چسم می خورد انگار که برخی از این کوهنوردان با عجله به چادرها برگشته بودند. دیگر جسدها هم در داخل حفره ای از برف افتاده بودند که خودشان با دست های خود آن را کنده بودند. نظریه های زیادی در رابطه با این واقعه وجود دارد اما برخی ها می گویند که پای آدم فضایی ها وسط است!

ارواح اورست

مردمان شرپا که در ارتفاعات هیمالیای نپال زندگی می نمایند متخصص کوهنوردی اند و سال هاست که کسانی که آرزوی صعود به هیمالیا دارند را هدایت می نمایند. بعد از اینکه در طی یک بهمن در سال 2014، 16 نفر ار از این مردمان از بین رفتند برخی از این راهنماها دیگر از کوهنوردی اجتناب کردند. با این حال سال ها قبل از این اتفاق در سال 2004 یکی از این افراد که ادعا می کرد رکورد صعود به اورست را شکسته در راستا بازگشت حرف های ترسناکی در خصوص این کوه را فاش کرد؛ اینکه در راستا این کوه سایه های تاریکی را دیده که از او غذا می خواستند! او می گوید این ها ارواح کوهنوردانی هستند که در راستا رسیدن به این کوه جان خود را از دست داده اند.

منبع: weirdworm.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1379

به "معمای این کوه ها هیچ وقت حل نشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای این کوه ها هیچ وقت حل نشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید