مصرف زیاد لیمو چه بلایی سر بدنمان می آورد ، چه زمانی لیمو ترش را با نمک مصرف کنیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، لیمو میوه ای از گروه مرکبات است که می تواند بدون مشکل در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل گنجانده گردد و بعلاوه قادر است اندازه قابل توجهی از مواد مغذی ضروری را تامین کند. بعضی افراد لیمو را به علت خواص دارویی آن، به صورت روزانه با نمک مصرف می نمایند.

مصرف زیاد لیمو چه بلایی سر بدنمان می آورد ، چه زمانی لیمو ترش را با نمک مصرف کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، گنجاندن لیمو به همراه نمک در رژیم غذایی، مخصوصا زمانی که به منظور بهبود فرایند ویروسی یا تسهیل هضم مصرف گردد، مسئله ای ندارد، اما استفاده بیش از حد از این ترکیب ممکن است اثرات منفی بر بدن بگذارد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف بیش از حد نمک می تواند مقادیر فشار خون را در افراد مستعد به این بیماری تغییر دهد.

تحقیقات نشان می دهد که فشار خون تا حدی به عوامل ژنتیکی و بعلاوه به وجود پتاسیم در رژیم غذایی بستگی دارد که از نظر کنترل این بیماری، دارای خواص آنتاگونیستی با سدیم است.

بنابراین همواره توصیه می گردد که مصرف هر دو عنصر را یکسان کنید تا مسئله ای ایجاد نگردد. از طرف دیگر، لیمو منبع ویتامین ث است که برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی لازم هست. طبق مطالعات منتشر شده، پوست لیمو به پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی یاری می نماید ولی مصرف بیش از حد لیمو در روز نیز می تواند بروز برخی از مسائل کلیوی را افزایش دهد.

  • پوست لیموترش را دور نیندازید | خواص شگفت انگیز پوست لیموترش

چه زمانی لیمو را با نمک مصرف کنیم؟

برای بهره مندی از فواید لیموترش با نمک لازم نیست این ترکیب را در ساعت خاصی از روز مصرف کنید. برخی از متخصصان توصیه می نمایند که اولین مصرف این دارو قبل از صبحانه و با معده خالی است اما هیچ مدرکی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

نکته مهم این است که این دارو به موقع در رژیم غذایی گنجانده شده و از آن سوءاستفاده نگردد. به هر حال، استراتژی های دیگری وجود دارد که از آنها می توان برای تعدیل التهاب در محیط داخلی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی استفاده کرد. به عنوان مثال، ورزش منظم بدنی و بعلاوه افزایش استفاده از ماهی های چرب در رژیم غذایی معمولی که منجر به تعادل بین امگا 3و امگا 6 در محیط داخلی بدن می گردد.

باید توجه داشت که درمان های طبیعی پیشنهاد شده به وسیله سنت یا دانش عمومی همواره مثبت نیستند چون معمولا مبتنی بر تجربیات یا باورها هستند. مثلا وقتی درباره گیاهان دارویی صحبت می کنیم، ممکن است در برخی موارد خطرناک باشند زیرا گاهی اوقات آنها در سطح فیزیولوژیکی با داروها تداخل دارند.

قبل از گنجاندن این نوع درمان ها در روال، همواره توصیه می گردد با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. علاوه بر پیشنهاد جایگزین هایی که به وسیله علم پشتیبانی می شوند، مکمل های خاصی وجود دارند که شواهد لازم را دارند و راهی مطمئن برای بهبود کیفیت الگو یا دستیابی به اثر ارگوژنیک هستند.

  • معجزه ترکیب لیمو ترش با این ماده غذایی خوشمزه در کاهش فشار خون و لاغری

لیمو با نمک در صورت مصرف زیاد مضر است

همانطور که مشاهده کردید، مصرف روزانه لیمو با نمک ممکن است برای سلامتی برخی افراد مناسب نباشد. وقتی در خصوص افراد بدون سابقه بیماری صحبت می کنیم، اثرات منفی ممکن است قابل توجه نباشد اما در صورت وجود سابقه ابتلا به فشار خون باید بیشتر مراقب باشیم.

توصیه می گردد که دو قطعه لیمو بیشتر نخورید تا خطر ابتلا به سنگ کلیه افزایش نیابد. در نهایت، باید در نظر داشت که نمک دریا با نمک موجود در غذاهای فوق فرآوری شده یکسان نیست. نمک دریا، کیفیت خوبی دارد و برای سلامتی ضروری است ولی نمک تصفیه شده تنها برای افزایش طعم محصولات استفاده می گردد و کیفیت غذایی آن بسیار پایین تر است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1509

به "مصرف زیاد لیمو چه بلایی سر بدنمان می آورد ، چه زمانی لیمو ترش را با نمک مصرف کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مصرف زیاد لیمو چه بلایی سر بدنمان می آورد ، چه زمانی لیمو ترش را با نمک مصرف کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف زیاد لیمو چه بلایی سر بدنمان می آورد ، چه زمانی لیمو ترش را با نمک مصرف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید