محققان 6 سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کردند

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشنز، به تازگی 6 سیاره خارج از منظومه شمسی کشف شده که در فاصله ای نزدیک به ستاره هایشان دور آنها مدار می زنند. به گفته محققان 3مورد از این سیارات اطلاعاتی کلیدی دربر دارند که درک انسان از زمین را بیشتر می نماید.

محققان 6 سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کردند

تلسکوپ سیاره یاب سازمان فضایی اتحادیه اروپا در شیلی این سیارات را کشف نموده است. دانشمندان معتقدند یافته های آنان که به عنوان 3 تحقیق جداگانه در نشریه نیچر منتشر شده، دانش بیشتری درباره ماهیت زمین و سیارات صخره ای دیگر در منظومه شمسی (مریخ، ونوس و عطارد) فراهم می نماید.

کارول هاسول رئیس بخش ستاره شناسی در Open University انگلیس می گوید: سیارات صخره ای کشف شده فرصت هایی برای اندازه گیری حجم، شعاع و ترکیبات تشکیل دهنده آنها فراهم می نمایند. به این ترتیب می توان نحوه ساخت سیارات را آنالیز کرد.

ستاره شناسان Open University سه ستاره نزدیک زمین به نام های DMPP-1، DMPP2 و DMPP-3 را آنالیز کردند که 160 تا 440 سال نوری از زمین فاصله دارند. محققان متوجه شدند DMPP-1c، DMPP-1dو DMP-1e حجمی بین 3 تا 10 برابر زمین دارند و دور ستاره DMPP-1 مدار می زنند.

سیاره DMPP-1b نیز دور همین ستاره مدار می زند. سیاره مذکور حجمی مشابه نپتون دارد و مدار آن 20 روز طول می کشد. دنیل استاب یکی از دانشجویان سابق مقطع دکتری همین دانشگاه می گیود: این ستاره سیستم سیاره ای بسیار مهم و جالبی دارد.

محققان معتقدند با آنالیز سه سیاره DMPP-1c، DMPP-1dو DMP-1e که مشابه زمین هستند می تواند به اسرار سیارات صخره ای مانند زمین دست یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 38

به "محققان 6 سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان 6 سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید