بهترین روش برای حفظ سلامتی در سالمندی

به گزارش مجله لیست پیوند، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، برداشتن 2100 قدم در روز می تواند عمر سالمندان را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را در افراد میانسال کاهش دهد.

بهترین روش برای حفظ سلامتی در سالمندی

به گزارش خبرنگاران از فارس، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد 2100 قدم در روز می تواند عمر سالمندان را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را در افراد میانسال کاهش دهد.

محققان آمریکایی داده های مربوط به تقریباً 2000 فرد فعال را آنالیز کردند و درنهایت دریافتند، آنهایی که فعالیت فیزیک دارند بیش از سایر افراد در ابتلا به بیماری ها در امان هستند.

کارشناسان تأکید می نمایند، پیاده روی یکی از تمرینات ورزشی ساده به شمار می رود که بدون احتیاج به تجهیزات خاص و حتی مهارت، برای همه افراد مفید است و در هر مکان و زمانی قابل اجراست.

تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو نشان داد که انجام بین2 هزار و 100 تا 4500 قدم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را 38 درصد کاهش داده است.

پزشکان توصیه می نمایند که افراد در هر سنی باید روزانه 10 هزار قدم بردارند، اما این میزان از پیاده روی برای بعضی افراد به ویژه افراد سالخورده بسیار زیاد است.

در همین حال، یک مطالعه جداگانه نشان داد که افراد میانسال که بیشتر راه می فرایند کمتر در معرض خطر دیابت و فشار خون بالا قرار دارند.

هر دو مطالعه هفته گذشته در کنفرانس اپیدمیولوژی و پیشگیری از انجمن قلب آمریکا در آریزونا ارائه شدند؛ به گفته دانشمندان تحقیقات آنها نشان می دهد که دیابت و فشار خون بالا اجتناب ناپذیر نیست و با ورزش منظم می توان از آن دوری کرد.

تخمین زده می گردد تعداد مبتلایان به دیابت در انگلستان 3.5 میلیون باشد در حالی که تصور می گردد 549 هزار نفر دیگر با این بیماری در حال زندگی هستند و ابتلای آنها به دیابت تشخیص داده نشده است.

در سال 2018، حدود 34.2 میلیون نفر آمریکایی یا 10.5 درصد از جمعیت مبتلا به دیابت بودند؛ خطرات ناشی از این بیماری در صورت عدم درمان، بیماری قلبی، سکته مغزی، آسیب کلیه و آسیب عصبی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 925

به "بهترین روش برای حفظ سلامتی در سالمندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای حفظ سلامتی در سالمندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید