برای تحصیل به کدام کشور ها سفر کنیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، درس خوندن در خارج از کشور، یکی از رایج ترین و محبوب ترین اهداف برای کسانیه که دوست دارند در شرایط ایده آلی درس بخونند و در کنار تحصیل با تجربه های فوق العاده ای از تفاوت فرهنگ ها و ملیت های متفاوتی روبرو بشن. در واقع تحصیل در خارج از کشور یک راه عالی برای توسعه مهارت های اجتماعی، علمی و یادگیری زبان های خارجی به حساب میاد و در کنار همه این ها می تونه به شما این امکان رو بده تا در یک کشور خارجی زندگی کنید و بعد از تموم کردن درستون به نسبت، راحت تر برای کار و استخدام در اون کشور اقدام کنید.

برای تحصیل به کدام کشور ها سفر کنیم؟

پارامتر های مختلفی مثل وجود زیر ساخت های بهتر و با کیفیت تر و بهره گیری از ابزار ها و تجهیزات پیشرفته تر برای آموزش عامل مهمی برای تحصیل در خارج کشور به حساب میاد. در این مقاله می خوایم با خبرنگاران بهترین کشور های دنیا برای تحصیل در خارج از کشور رو بهتر بشناسیم.

چطور برای تحصیل کشور مناسبی انتخاب کنیم؟

فاکتور های مختلفی برای انتخاب مقصد تحصیلی وجود داره و افراد با اهداف مختلفی این کشور هارو انتخاب می کنند. خیلی از کشور ها سیستم آموزشی فوق العاده ای دارند و دانشگاه هایی در سطح بالای دنیای که بهترین امکانات و استاندارد ها رو در اختیار دانشجوها قرار میدن. که تعدادی از اون ها مثل دانشگاه های آمریکا متمرکز بر پژوهش و تعدادی هم مثل دانشگاه های انگلستان، موسسات معتبری مثل کمبریج و آکسفورد و کیفیت بالای زندگی رو برای دانشجو ها دارند؛ و بعضی مقاصد هم مثل کانادا در کنار آموزش معتبر شرایط مقرون به صرفه و فرصت های شغلی مناسبی رو برای دانشجو ها فراهم می کنند. دانشگاه های آلمان و استرالیا برای کسانی که می خوان به صورت رایگان یا با هزینه کم تحصیل کنند، مقصد مناسبی به حساب میاد.

از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های دانشجوهایی که قصد درس خوندن در خارج از کشور رو دارند، تفاوت فرهنگ، سنت و آداب و رسوم هاییه که در کشور تازه با اون روبرو میشن، اما باید بدونید بیشتر کشور هایی که برای تحصیل خارجی ها شرایط مناسبی رو فراهم کردند، مهاجران مختلفی از کشور های متفاوت در اون زندگی می کنند که خیلی زود این حس رو در شما کمرنگ تر می کنه، به علاوه کسانی که انتخاب می کنند تا در کشور دیگه ای درس بخونند باید آماده این تفاوت ها باشند و سعی کنند از تک تک لحظه هاشون تجربه های تازه کسب کنند و از فرصت ها و موقعیت هایی که بعد از تموم شدن درسشون فراهم میشه نهایت استفاده رو ببرند. یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب کشوری که می خواید در اون درس بخونید، مقرون به صرفه بودن و کم هزینه بودن تحصیله، که خیلی از افراد به این منظور دانشگاه های آلمان رو انتخاب می کنند و با قبول شدن در دانشگاه های دولتی شروع به تحصیل رایگان در این کشور می کنند. همچنین کشور نروژ هم برای دانشجو هایی که می خوان با هزینه های کمتری تحصیل کنند شرایط مناسبی داره اما باید بدونید که هزینه زندگی در این کشور در هر سال حدود 17000 دلار در سال میشه.

همچنین لهستان هم یک مقصد مناسب برای تحصیل رایگان به حساب میاد که دانشجو ها باید برای تحصیل در دانشگاه های رایگان، امتحان ورودی به زبان لهستانی بدن و برای دوره های زبان انگلیسی هم هزینه ها از حدود 2400 دلار تا 3700 دلار میشه و هزینه زندگی در سطح دانشجویی در این کشور هم در حدود 7500 دلار در سال میشه. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا چند تا از بهترین مقاصد تحصیلی دنیا رو در سال 2018 با هم بشناسیم که ترتیب قرار گیری اون ها هم هیچ دلیلی بر برتر بودن این مقاصد نیست.

1- فرانسه

تحصیل در فرانسه که یکی از بهترین مقاصد برای درس خوندن در خارج از کشور به حساب میاد و با داشتن شرایطی فوق العاده در کشوری که در تمام دنیا بی نظیره می تونید تجربه های فوق العاده ای رو در دوران تحصیلتون به دست بیارید. بالا بودن رتبه علمی دانشگاه های فرانسه، هزینه های تحصیل به نسبت پایین و تنوع رشته های مختلف تحصیلی از مهم ترین دلایل قرار گرفتن این کشور در لیست بهترین کشور های دنیا برای درس خوندن به حساب میاد. چندین دانشگاه در فرانسه در رتبه بندی های برتر دنیا قرار دارند و وجود جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز این کشور هم در کنار تجربه های تحصیلی می تونه واقعا فوق العاده باشه.

2- ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا، کشوری بزرگ با امکاناتی فوق العاده و طبیعتی که مجموعه ای دریا، کوه و بیابان ها و شلوغی شهر ها و برج های بلند و مدرن رو در خودش جای داده و در اون هزاران موسسه و دانشگاه مختلف برای جذب دانشجو های خارجی وجود داره و تنوع رشته ها و دانشگاه های مختلف که در رده های بالای دنیای قرار دارند، از مهم ترین دلایل قرار گرفتن کشور آمریکا در این لیست به حساب میاد. بر اساس آمار مرکز ملی آمار آموزشی حدود 70 درصد از فارغ التحصیلان به تحصیلات عالی ادامه میدن و باید بدونید که این کشور 8 دانشگاه برتر در تموم دنیا داره. طبق قوانین این کشور همه دانشجو های بین المللی می تونند تا یک سال در کشور اقامت کنند و کار کنند.

3- بریتانیا

مقصدی برتر در تمام دنیا برای تحصیل در طیف گسترده ای از دانشگاه های بر جسته در کشوری که نیوتن، استیون هاوکینگ و ماهاتما گاندی درس خوندند… این کشور با ارائه امکانات با کیفیت آموزشی و فراهم کردن شرایط ایده آل برای دانشجویان خارجی یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی در تمام دنیا به حساب میاد. به علاوه باید بدونید که تحصیل در انگستان خیلی گرونه ولی برای کسانی که تا قبل از این در خارج از کشور کشور زندگی نکردند انتهاب مناسبی به حساب میاد.

4- آلمان

یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل با هزینه های پایین و حتی رایگان که بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی رو در تموم دنیا داره. این کشور با داشتن موسسات آموزش عالی و تسهیلات یادگیری و تحقیق مدرن همیشه در لیست بهترین مقاصد تحصیلی دنیا قرار می گیره و از اونجایی که یکی از با کیفیت مقاصد دنیا برای زندگی به حساب میاد، در تمام دنیا طرفدار های زیادی داره.

5- نروژ

اگره نروژ یکی از گرون ترین کشور ها برای زندگی به حساب میاد اما باید بدونید که تحصیل در این کشور واقعا بی نظیره و حمایت های مالی در دوران تحصیلی و وجود موسسات رایگان در این کشور باعث شده تا نروژ به یکی از کشور های محبوب دنیا برای تحصیل تبدیل بشه. کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم انسانی و علوم زیستی هستند می تونند در این کشور تحصیل کنند. به علاوه این کشور در کنار تحصیل پر از جاذبه های دیدنی و زیبایی های طبیعیه که می تونه برای دانشجو ها تجربه بی نظیری رو رقم بزنه.

6- استرالیا

استرالیا، کشوری که به خاطر تعداد و نوع رشته ها و دوره هایی که د رموسسات و دانشگاه های با کیفیتش داره، همیشه مورد توجه خارجی ها قرار میگیره و عده زیادی این کشور رو به عنوان مقصد تحصیلیشون انتخاب می کنند. حدود 22000 رشته در 1100 موسسه مختلف در این کشور وجود داره و علی الرغم هزینه های گرون تحصیل در استرالیا این کشور همیشه مقصد پر طرفداری به حساب میاد چون در کنار تحصیل شرایط ایده آلی برای تفریح و لذت بردن از تجربه های تازه به حساب میاد.

منبع: گردگرد
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1420

به "برای تحصیل به کدام کشور ها سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تحصیل به کدام کشور ها سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید