محسن هاشمی: آنالیز تبصره ها در قالب بودجه سبب شفافیت بیشتر می گردد

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت آنالیز تبصره های بودجه در قالب بودجه سبب شفافیت هر چه بیشتر می گردد و امید است با تصویب هر چه سریعتر تبصره ها آنالیز هزینه های بودجه نیز در موعد مقرر صورت گیرد.

محسن هاشمی: آنالیز تبصره ها در قالب بودجه سبب شفافیت بیشتر می گردد

محسن هاشمی در حاشیه دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورا در نوبت صبح که به آنالیز تبصره های بودجه اختصاص داشت، گفت: در گذشته تبصره ها خارج از عدد و رقم بودجه در نظر گرفته می شد اما بخش نامه وزارت کشور که در راستای شفافیت بودجه ابلاغ شد بر ما تکلیف کرد که تبصره های بودجه در قالب بودجه مورد آنالیز قبرار گیرد. البته می دانید که عدد بودجه و تبصره ها معمولا هم پوشانی داشت و بعضا عدد واقعی بودجه دیده نمی شد لذا تبصره ها در بودجه آمد.

هاشمی ادامه داد: تعداد 30 تبصره در بودجه آمده بود که در کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بر اساس پیشنهادات ارایه شده 11 تبصره اضافه شد و این تعداد به 41 تبصره رسید. بر اساس آیین نامه اعضا اگر پیشنهادی را در زمان مقرر داده باشند و در کمیسیون برنامه و بودجه و نیز کمیسیون تلفیق به نتیجه نرسند می توانند در صحن مجدد مطرح نمایند. معمولا تعداد پینشهاد ها هم در این بخش زیاد است و برای تبصره ها 200 پیشنهاد ارائه شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد بحث درآمدی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران 41 سازمان و شرکت دارد که هر کدام در آمدهای خود را دارند به عنوان مثال شرکت اتوبوسرانی بلیت می فروشد و بخشی از سوبسید مربوط به خود را از شهرداری و بخشی را از دولت دریافت می نماید، شرکت مترو و پسماند هم همینطور، لذا خیلی از شرکت ها و سازمان های شهرداری بخشی از بودجه را از فعالیت های خود درآمدزایی می نمایند.

هاشمی اضافه نمود: اما بخش عمده ای از درآمد شهرداری به وسیله ساخت و ساز در شهر است که بر اساس طرح جامع سال 86 و بعد هم طرح تفصیلی طبق ضوابط انجام یم گردد بر این اساس هر پلاک شهری می تواند یک حجم مشخصی از ساخت و ساز را انجام دهد و باید پرداختی به عنوان عوارض داشته باشد که البته به این پرداختی شهر فروشی اطلاق نمی گردد.

عوارض دیگری هم تحت عنوان عوارض کسر پارکینگ که در جایی که امکان ساخت پارکینگ نیست و یا قطع درخت و یا عوارض نوسازی که همه شهروندان می پردازند نیز اخذ می گردد. ازطرفی هم شهرداری املاک زیادی دارد که امکان مشارکت با بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری وجود دارد.

محسن هاشمی در ادامه در مورد بحث مرکز پژوهش های شورای شهر و شهرداری تهران گفت: در شهرداری تمامی شرکت ها و سازمان ها امکان پژوهش برایشان فراهم است. در شورای شهر نیز اجازه داده شده بود تا مرکز پژوهش ها وجود داشته باشد اما برون سپاری کند و نیرو نگیرد و در این راستا پیشنهادی ارائه شد که در کل فعالیت های مرکز پژوهش های شورا را به شهرداری منتقل کنیم و دو رابط هم مشخص کردیم آقای فراهانی و خانم آروین که این پیشنهاد در هیات رییسه رای نیاورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 894

به "محسن هاشمی: آنالیز تبصره ها در قالب بودجه سبب شفافیت بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن هاشمی: آنالیز تبصره ها در قالب بودجه سبب شفافیت بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید