قاسمی: اتحادیه اروپا از تکرار اظهارات غیرمتعارف درباره روندهای قضایی ایران خودداری کند

به گزارش مجله لیست پیوند، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اتحادیه اروپایی ضروری است با درک دقیق تری از روندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.

قاسمی: اتحادیه اروپا از تکرار اظهارات غیرمتعارف درباره روندهای قضایی ایران خودداری کند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد تأیید حکم محکومیت یک شهفرایند ایرانی را امری مداخله جویانه دانست و آن را رد کرد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا قرار است در آینده ای نه چندان دور صورت پذیرد، بیان چنین اظهاراتی، غیرسازنده تلقی می شود.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: بی شک صادرکنندگان این بیانیه باید آگاهی داشته باشند که موضوع حقوق بشر و ارتقای آن با صدور بیانیه های سیاسی تحقق نخواهد یافت و این موضوع نباید مستمسک و بهانه ای برای دخالت در امور داخلی کشورها و قضاوت پیرامون مسائلی شود که صرفاً در حیطه وظایف و اختیارات دستگاه مستقل قضایی کشورهاست.

وی اضافه کرد: بدون تردید هر گونه کوشش برای قبولاندن ارزش های خاص یک کشور یا منطقه به سایر جوامع با فرهنگ ها، آداب و سنن متفاوت کوششی در جهت رجعت به پارادایم های کهنه و قدیمی در روابط بین المللی است، چنین ادعاهایی که مبتنی بر فرضیات غیردقیق و به خصوص با ناآگاهی از فرایند رسیدگی قضایی صورت می پذیرد سازنده نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توصیه کرد: اتحادیه اروپایی ضروری است با درک دقیق تری از فرایندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 193

به "قاسمی: اتحادیه اروپا از تکرار اظهارات غیرمتعارف درباره روندهای قضایی ایران خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: اتحادیه اروپا از تکرار اظهارات غیرمتعارف درباره روندهای قضایی ایران خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید