فضای مجازی مخاطبان قصه گویی را کاهش نداده است

به گزارش مجله لیست پیوند، یاسمن رحیمی نیکو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: با توجه به اینکه اغلب اعضای کتابخانه های عمومی را بچه ها و نوجوانان تشکیل می دهند، از همین رو باید مطابق با احتیاج آنها توانایی خود را ارتقا دهیم.

فضای مجازی مخاطبان قصه گویی را کاهش نداده است

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره قصه گویی به وسیله نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بیانگر توجه ویژه نهاد به این هنر اصیل و ارزشمند است، افزود: این جشنواره فرصت ارزشمندی برای کتابداران و علاقه مندان فراهم کرد تا تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و در شیوه های قصه گویی خود بازنگری نمایند.

برگزیده منطقه ای دومین جشنواره قصه گویی نهال امید با اشاره به ارتقای سطح شرکت نمایندگان در جشنواره قصه گویی نهال امید بیان نمود: هر قصه گو در جشنواره دنیایی از تجربه و مهارت با خود به همراه دارد که این تجربه ناخودآگاه با مخاطبین در جشنواره به اشتراک گذاشته شده و کوله باری از تجربه های تازه به کتابخانه ها بازگشت داده می گردد.

رحیمی نیکو اضافه نمود: از دیگر نتایج مثبت برگزاری این جشنواره آشنایی بیشتر با چارچوب ها و اصول قصه گویی، اطلاع از روش های نوین و خلاقانه قصه گویی و برقراری ارتباط همکاران علاقه مند از سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه برخلاف توسعه فضای مجازی هنوز هم قصه گویی مخاطبان بسیاری دارد، افزود: خوشبختانه با توجه به اقداماتی که در کتابخانه های عمومی در حوزه قصه گویی صورت گرفته، سطح توانمندی کتابداران در این بخش تا حد زیادی ارتقا یافته است.

رحیمی نیکو با اشاره به اینکه قصه گویی اگر به شیوه صحیح و خلاقانه انجام گردد، می تواند راه برقراری ارتباط با بچه ها را تسهیل و به رشد شخصیتی آنها یاری کند، افزود: قصه گویی برقراری یک ارتباط زنده و واقعی است و می تواند در عمق جان مخاطب نفوذ نموده و او را به یکی از اعضای وفادار کتابخانه تبدیل کند.

وی توضیح داد: قصه گویی و بهره مندی از ویژگی های مطلوب قصه گویان برای کتابدارانی که در بخش های کودک کتابخانه ها فعالیت می نمایند بسیار موثر است و در نحوه خدمت رسانی آنها و ارتقای سطح کیفی خدمات مفید خواهد بود.

لازم به ذکر است، مرحله ملی دومین جشنواره قصه گویی نهال امید به میزبانی استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است و یاسمن رحیمی نیکو، کتابدار کتابخانه عمومی سیدافضل موسوی زنجان و برگزیده منطقه ای این جشنواره، در مرحله ملی به رقابت با سایر شرکت نمایندگان خواهد پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1642

به "فضای مجازی مخاطبان قصه گویی را کاهش نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مجازی مخاطبان قصه گویی را کاهش نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید