تور ایتالیا ارزان: آنالیز کامل پلی آف اروپا؛ احتمال حذف پرتغال، ایتالیا یا لهستان

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرگزاری خبرنگاران- مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره اروپا به انتها رسید و تکلیف ده تیم صعود کننده به جام جهانی و دوازده تیم راه یافته به پلی آف معلوم شد.

تور ایتالیا ارزان: آنالیز کامل پلی آف اروپا؛ احتمال حذف پرتغال، ایتالیا یا لهستان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، با سرانجام مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، صعود تیم های صربستان، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، کرواسی، انگلیس و آلمان به جام جهانی قطعی شده است. پرتغال، سوئد، ایتالیا، ولز، جمهوری چک، اسکاتلند، اتریش، ترکیه، روسیه، لهستان و مقدونیه شمالی نیز در پلی آف حاضر خواهند بود. غیر از ده تیم دوم گروه ها، اتریش و جمهوری چک به وسیله لیگ ملت های اروپا سهمیه پلی آف جام جهانی را کسب می کردند.

راستا پلی آف اروپا خلاف ادوار گذشته به صورت یک پلی آف رفت و برگشت برگزار نمی شود و تیم ها در این دوره نسبت به گذشته راستا به مراتب سخت تری دارند. دوازده تیم حاضر در پلی آف، به سه گروه چهار تیمی تقسیم می شوند اما به صورت گروهی با یکدیگر مسابقه نمی دهند. در هر گروه، مسابقات به شکل چهارجانبه حذفی و با تک بازی برگزار می شود. تیم های پیروز تک بازی نیمه نهایی در گروه های سه گانه، راهی فینال تک حذفی می شوند و هر تیمی که فینال را ببرد، به جام جهانی 2022 راه می یابد. این اولین باری است که پلی آف اروپا با چنین فرمت پیچیده ای برگزار می شود.

پلی آف راستا A از دو نیمه نهایی بازی شماره یک و بازی شماره دو تشکیل شده که برنده این بازی ها به فینال A می رسند. پلی آف راستا B از دو نیمه نهایی بازی شماره سه و بازی شماره چهار تشکیل شده که برنده این بازی ها به فینال B راه می یابند و پلی آف راستا C نیز از دو نیمه نهایی بازی شماره پنج و بازی شماره شش تشکیل شده که برنده شان به فینال C می رسد. برنده هر فینال نیز راهی جام جهانی خواهد شد. میزبان فینال های A, B و C به وسیله قرعه کشی تعیین می شود.

قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2022 در قاره اروپا، روز 26 نوامبر 2021 (5 آذر 1400) ساعت 19:30 به وقت تهران در زوریخ سوئیس برگزار می شود و 12 تیم راه یافته، حریفان خود را می شناسند. نیمه نهایی ها در روزهای 4 و 5 فروردین 1401 و فینال ها در روزهای 8 و 9 فروردین 1401 برگزار خواهند شد.

نحوه سیدبندی و قرعه کشی مسابقات پلی آف، براساس نتایج تیم ها در دور مقدماتی رقم می خورد، نه رنکینگ فیفا. شش تیم دوم مقدماتی که بیشترین امتیاز را داشته باشند در سید یک و چهار تیم مقدماتی که امتیازات کم تری دارند، به همراه دو تیمی که از لیگ ملت های اروپا اضافه می شوند، در سید دو قرار می گیرند. مزیت سید یک بودن، میزبانی در بازی نیمه نهایی است اما میزبان فینال بر اساس قرعه تعیین می شود. این نحوه سیدبندی با توجه به پنج تیمی بودن پنج گروه، ناعادلانه نیست چرا که امتیازات کسب شده تیم های دوم گروه های شش تیمی مقابل تیم آخر گروه، محاسبه نمی شود و در واقع تمام گروه ها، پنج تیمی محاسبه می شوند.

ایتالیا و پرتغال، مطرح ترین تیم هایی هستند که خطر راه نیافتن به جام جهانی 2022 را به شکل جدی حس می نمایند. درست است که ایتالیا و پرتغال با حضور در سید یک، در نیمه نهایی با یکدیگر برخورد نمی نمایند اما از آن جایی که رنکینگ فیفا در قرعه کشی نقشی ندارد، این احتمال وجود دارد که ایتالیا و پرتغال با یکدیگر هم گروه شوند و در فینال احتمالی با یکدیگر مصاف دهند. در صورت هم گروه شدن ایتالیا و پرتغال، قطعا یکی از این دو تیم پرستاره را در جام جهانی قطر نخواهیم دید.

پلی آف راستا A از دو نیمه نهایی بازی شماره یک و بازی شماره دو تشکیل شده که برنده این بازی ها به فینال A می رسند. پلی آف راستا B از دو نیمه نهایی بازی شماره سه و بازی شماره چهار تشکیل شده که برنده این بازی ها به فینال B راه می یابند و پلی آف راستا C نیز از دو نیمه نهایی بازی شماره پنج و بازی شماره شش تشکیل شده که برنده شان به فینال C می رسد. برنده هر فینال نیز راهی جام جهانی خواهد شد. قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2022 در قاره اروپا، روز 26 نوامبر 2021 (5 آذر 1400) ساعت 19:30 به وقت تهران در زوریخ سوئیس برگزار می شود و 12 تیم راه یافته، حریفان خود را می شناسند. نیمه نهایی ها در روزهای 4 و 5 فروردین 1401 و فینال ها در روزهای 8 و 9 فروردین 1401 برگزار خواهند شد. حضور تیم های بزرگی چون پرتغال، لهستان و ایتالیا در پلی آف و هم گروهی شان ممکن است باعث غیبت یک تیم بزرگ در جام جهانی شود. باید منتظر قرعه کشی ماند و این راستا جهنمی را تعقیب کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1266

به "تور ایتالیا ارزان: آنالیز کامل پلی آف اروپا؛ احتمال حذف پرتغال، ایتالیا یا لهستان" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور ایتالیا ارزان: آنالیز کامل پلی آف اروپا؛ احتمال حذف پرتغال، ایتالیا یا لهستان" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: آنالیز کامل پلی آف اروپا؛ احتمال حذف پرتغال، ایتالیا یا لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید