طرح عربستان وامارات برای گسترش کرونا در یمن، آتش بس اخیر فریب است

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: عربستان سعودی این روزها با ارائه یک طرح آتش بس موقت به مدت دو هفته کوشش می نماید تا توپ را در زمین انصارالله یمن انداخته و به بهانه های مختلف از جمله ادعای دغدغه های بشردوستانه در سایه گسترش ویروس کرونا اهداف دیگری را دنبال کند.

طرح عربستان وامارات برای گسترش کرونا در یمن، آتش بس اخیر فریب است

عربستان سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز که این روزها در شرایط ضعف به سر می برند کوشش دارند تا با یک آتش بس دو هفته ای قوای خود را تجدید نموده و مجدداً حملات خود را از سر بگیرند.

قاسم الحمران معاون رئیس دفتر اجرایی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با خبرنگاران در مورد طرح آتش بس ارائه شده از سوی عربستان سعودی تاکید نمود: در ابتدا باید بگویم که این طرح از سوی انصارالله به فرستاده سازمان ملل ارائه شده بود و دربرگیرنده آتش بس فراگیر و لغو محاصره یمن به صورت کامل بود. عربستان سعودی به همراه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به این طرح به عنوان فرصتی برای بازسازی عناصر خود نگاه کردند.

وی در ادامه اضافه نمود: این مسئله همزمان شد با حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی و همچنین فرانسوی در استان حضرموت و عدن به بهانه های مختلف. ما نمی توانیم این دو مسئله را از هم جدا بدانیم.

الحمران در مورد دلایل ارائه طرح آتش بس موقت از سوی عربستان سعودی تاکید نمود: همگان می دانند که طرح آتش بس ابتدا از سوی دولت صنعا ارائه شد و عربستان خود را در یک موضوع سخت دید بنابراین کوشش کرد تا به یک آتش بس موقت به مدت دو هفته که قابل تمدید است دست پیدا کند.

وی همچنین در مورد موضع انصارالله یمن در قبال آتش بس عربستان تاکید نمود: طبیعتاً ما به هیچ عنوان این آتش بس را قبول نداریم و آن را یک دروغ و فریب کاری و نه بیشتر و نه کمتر می دانیم.

الحمران همچنین توضیح داد: ما معتقدیم که این آتش بس مشروط برخاسته از شرایط عاجزانه و ناتوان عربستان سعودی و با هدف بازسازی این شرایط ارائه شده است. اما مطرح کردن بحث انسانی و بشردوستانه در این خصوص یک توجیه و پوشش است و تمام مردم یمن آن را به خوبی می دانند.

الحمران درباره ادعای عربستان سعودی برای یاری به یمن در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا تاکید نمود: همگان می دانند که ویروس کرونا در عربستان سعودی گسترش پیدا نموده است و در یمن شاهد این مسئله نیستیم. اطلاعاتی داریم که نشان می دهد عربستان سعودی با همکاری امارات برای گسترش ویروس کرونا در داخل خاک یمن کوشش می نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: آنچه که در استان حضرموت به تازگی در مورد نخستین مورد ابتلاء به ویروس کرونا ثبت شده نشان می دهد که فرد مذکور از امارات آمده بنابراین ادعای بشردوستانه عربستان سعودی کاملاً مردود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 334

به "طرح عربستان وامارات برای گسترش کرونا در یمن، آتش بس اخیر فریب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح عربستان وامارات برای گسترش کرونا در یمن، آتش بس اخیر فریب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید