صنعت بسته بندی تشنه بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات

به گزارش مجله لیست پیوند، یک مقام مسئول گفت: در برای رونق صنعت بسته بندی و واردات تکنولوژی نیاز به تسهیلات بانکی داریم و باید با دریافت تسهیلات رقابتی بتوانیم تکنولوژی های نو را در صنعت چاپ و بسته بندی وارد کنیم.

صنعت بسته بندی تشنه بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عابدین رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته بندی با بیان این که بزرگ ترین مسائلی که ما در حال حاضر برای صنعت چاپ و بسته بندی داریم، موانع کسب وکار در محیط کار است، گفت: با برطرف موانع و واگذاری مجوزهای چاپ و بسته بندی به تشکل ها شاهد رونق و توسعه در این صنعت خواهیم بود.

او در ادامه اضافه نمود: موانع بسیار زیادی در امور فعالیت چاپخانه ها و صنایع وابسته وجود دارد که اگر بتوانیم این موانع را برطرف کنیم سهم ما در GDP این صنعت بسیار افزایش خواهد یافت.

عابدین با بیان این که اصلی ترین و اولین مشکل در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی عدم پرداخت تسهیلات بانکی از طریق بانک هاست، گفت: ما برای رونق این صنعت و واردات تکنولوژی نیاز به تسهیلات بانکی داریم و باید با دریافت تسهیلات رقابتی بتوانیم تکنولوژی های تازه را در صنعت چاپ و بسته بندی وارد کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته بندی با بیان این که کاهش مجوزها و برطرف قوانین و مقررات تازه مانع رونق این صنعت شده است اضافه نمود: ما نیازمند آن هستیم که بتوانیم مقرراتی در این بخش به تشکل های این صنعت واگذار کنیم چراکه این تشکل ها خود آشنا به تمامی قوانین و مقررات در این حوزه هستند.

عابدین اظهار کرد :اگر مقررات و صدور مجوزها و ایجاد چاپخانه ها که در حال حاضر در اختیار وزارت ارشاد است به تشکل های مربوطه واگذار شود، ما شاهد برطرف بسیاری از مسائل در این حوزه خواهیم بود بنابراین امیدوارم قوانین و مقررات در این بخش از طریق ارگان های مربوطه اجرا و پیگیری شود.

او با بیان اینکه تشکل های مربوطه در جریان هستند که ما در این صنعت نیازمند چه قوانین و چه تعداد چاپخانه هستیم اظهار کرد: در حال حاضر وزارت ارشاد توجه چندانی به صنعت چاپ و بسته بندی در این حوزه ندارد و بسیاری از مقررات در این بخش مانع رونق این صنعت شده است.

عابدین خاطرنشان کرد: بسیاری تشکل در کف بازار صنعت چاپ هستند و بیشتر آگاه هستند که تمرکز و سرمایه گذاری باید در چه بخشی صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته بندی با بیان این که ما یک جمعیت 600 تا 700میلیون نفر در مرزهای اطراف ایران داریم اضافه نمود: ما در صنعت چاپ و بسته بندی به هیچ نام قابل رقابت با کشورهای ترکیه و عربستان نیستیم چرا که ما موفقیت های بسیار چشمگیری در سال های تحریم داشته ایم به طوری که ایران به نام یک قطب صنعتی در این حوزه محسوب می شد و ما در بخش خدمات صادراتی در این حوزه توانستیم افتخارات بسیاری کسب کنیم.

عابدین خاطرنشان کرد: درصورتی که بتوانیم جمعیت 600 تا 700میلیون نفری را در مرزهای کشور پاسخ دهیم می توانیم در این صنعت دستاورد چشمگیری را کسب کنیم.

او شرح داد: متاسفانه ما در چند سال اخیر که در نمایشگاه حوزه های منطقه حضور داشته ایم بسیاری از کشورها تصور می کردند که ما حتی ابزار و لوازم برای چاپ و یا بسته بندی را نداریم و ما را به نام صادرکننده نفت و خشکبار می شناختند درحالی که ما در دوران تحریم به نام یک قطب صنعتی در این حوزه توانستیم اقدامات بسیار چشمگیری را انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1200

به "صنعت بسته بندی تشنه بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بسته بندی تشنه بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید