سی و نهمین جشنواره فجر ممکن است در بهار 1400 برگزار گردد

به گزارش مجله لیست پیوند، بنا بر صحبت های اخیر محمدمهدی طباطبایی نژاد ممکن است سی و نهمین جشنواره فجر به جای بهمن ماه در بهار سال 1400 برگزار گردد.

سی و نهمین جشنواره فجر ممکن است در بهار 1400 برگزار گردد

شیوع کرونا برگزاری تمام جشنواره های سینمایی سال 2020 را تحت تأثیر قرار داد. جشنواره کن لغو شد و جشنواره ونیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و بعضی محدودیت ها برگزار گردید. با توجه به اینکه فعلا خبری از عرضه واکسن یا داروی قطعی برای این بیماری به صورت گسترده نیست، به همین خاطر چگونگی برگزاری جشنواره های سینمایی زمستانی مثل جشنواره فجر یا برلین 2021 سؤال برانگیز است. محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر مهم ترین رویداد سینمایی ایران در مصاحبه اخیر خود با تسنیم اعلام نموده است هنوز تصمیم قطعی برای برگزاری جشنواره سی ونهم اتخاذ نشده و ممکن است با ادغام بخش بین المللی و داخلی جشنواره فجر در بهار 1400 شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

  • جشنواره فجر 99 با وجود کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد

بخشی از صحبت های طباطبایی نژاد به این توضیح است: در حال حاضر تصمیم قاطع و جدی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است، اما تمام کوشش و امید ما برای این است که این جشنواره سال جاری برگزار گردد. در هر حال در صورتی که جشنواره برگزار گردد، با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود. امکان برگزاری جشنواره در سال آینده هم زمان با بخش بین الملل فجر هم وجود دارد که در حال حاضر نمی توان درباره آن پاسخ قطعی داد.

بعضی از اصحاب رسانه و سینماگران معتقدند برگزاری جشنواره فجر پیش رو به صورت آنلاین بهترین راه چاره ممکن برای حفظ سلامت جامعه سینمایی در شرایط فعلی است. اما بسیار معتقدند برگزاری آنلاین جشنواره امکان پذیر نیست؛ زیرا نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای دنیا هم محافظت از فیلم ها در برابر دزدیده شدن به هنگام پخش آنلاین کاری بسیار سخت است و با توجه به اینکه اغلب آثار حاضر در جشنواره فجر نیم نگاهی به گیشه و فروش خوب در سینماها دارند، تن به شرکت در جشنواره ای آنلاین نمی دهند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 666

به "سی و نهمین جشنواره فجر ممکن است در بهار 1400 برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی و نهمین جشنواره فجر ممکن است در بهار 1400 برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید