سفیر چین از موزه ملی ورزش و با رئیس کمیته ملی المپیک ملاقات کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با حضور در کمیته ملی المپیک از موزه ملی ورزش بازدید کرد.

سفیر چین از موزه ملی ورزش و با رئیس کمیته ملی المپیک ملاقات کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، چانگ هوآ سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با حضور در کمیته ملی المپیک ضمن بازدید از موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک با سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ملاقات و گفت وگو کرد.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای این ملاقات گفت: روابط دو کشور ایران و چین استراتژیک، عمیق و پایدار بوده و به شخصه زمانی که در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی بودم به چین سفر نموده و از ظرفیت های فرهنگی بالای این کشور و نقاط اشتراک دو کشور آشنا شدم به خصوص که جاده تاریخی ابریشم، امروز هم در راستا علاقه، فرهنگ و تمدن وجود دارد و بدون تردید در تحولات دنیای امروز، توسعه طلبی بعضی کشورها، خللی در روابط دو کشور و ملت ها ایجاد نخواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک اضافه نمود: چین همیشه میزبان شایسته ای برای رقابت های مختلف ورزشی بوده است و بدون تردید بازی های المپیک زمستانی چین زیباتر از گذشته برگزار و کاروان ورزشی ایران نیز در آن شرکت خواهد داشت، بعلاوه برای بازی های آسیایی هانگژو نیز کاروانی قوی تر و پر تعدادتر از بازی های جاکارتا اعزام خواهیم کرد و انتظار داریم سفارت چین و مسئولان برگزاری بازی ها، حمایت و هماهنگی خوبی با ما داشته باشند. به عنوان مثال شرایط و هماهنگی خوبی برای پرواز کاروان ورزشی ایران به شانگهای و سپس هانگژو به وجود بیاید.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: ضمن دعوت از رئیس کمیته المپیک چین به ایران امیدوارم همکاری های ورزشی دو کشور بیشتر از گذشته گردد. دو کشور می توانند در زمینه تبادل مربی و مدرس، برگزاری اردوهای مشترک ورزشی و حضور ورزشکاران دو کشور در تورنمنت همدیگر و برگزاری دوره های مختلف آموزشی فعالیت خوبی داشته باشند، نکته بعدی هم بحث تجهیزات ورزشی است که تجهیزات ورزشی چین از استانداردهای خوبی برخوردار بوده و امیدواریم بتوانیم بخشی از احتیاجهای خود را از کشور شما تامین کنیم که البته احتیاج به هماهنگی بیشتر بین دو کشور دارد.

چانگ هوآ سفیر چین ضمن ابراز تشکر از حمایت های مسئولین و کمیته ملی المپیک ایران از برگزاری بازی های المپیک زمستانی چین ابراز داشت: می دانم که ایران ورزش اول منطقه بوده و یکی از قطب های آسیایی است که در بازی های المپیک توکیو 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز کسب کردید که این موفقیت را به شما تبریک می گویم و برای ورزشکاران ایران در بازی های المپیک زمستانی پکن و آسیایی هانگژو آرزوی موفقیت می کنم.

سفیر چین گفت: می دانم که چندی پیش نامه ای در حمایت از برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن به کمیته المپیک چین ارسال کردید و از پیغام شما و دیگر مسئولین ایران در حمایت از برگزاری این بازی ها تقدیر و تشکر می کنم.

چانگ هوآ ابراز داشت: کاملا با نظر شما در مورد اشتراکات تاریخی و فرهنگی موافقم در واقع همکاری های دو کشور فقط در زمینه مالی نبوده بلکه در زمینه سیاسی، فرهنگی و ورزشی همکاری خوبی بین ما وجود دارد و از توسعه بیشتر مناسبات دو کشور در ورزش حمایت و آن را به مرکز خود انتقال خواهم داد و مطمئن باشید همکاری های لازم در زمینه تامین تجهیزات ورزشی، صدور به موقع ویزا، هماهنگی خوبی با شما جهت اعزام کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو و دیگر رویدادهای مختلف ورزشی که در چین برگزار می گردد، خواهیم داشت.

وی گفت: مناسبات دو کشور و ملت ایران و چین فراتر از آن چیزی که فکر می نمایند پسر خودم علاقه زیادی به حامد حدادی بسکتبالیست ایرانی که در لیگ چین بازی می نماید دارد و لباس اورا می پوشد و برگزاری چنین ملاقاتهایی این مناسبات مستحکم تر می نماید لذا دغدغه ای از این بابت نداشته و به همین منظور رایزن فرهنگی ما از این پس ارتباط بیشتری با کمیته ملی المپیک ایران جهت همکاری و هماهنگی بهتر و بیشتر خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1341

به "سفیر چین از موزه ملی ورزش و با رئیس کمیته ملی المپیک ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین از موزه ملی ورزش و با رئیس کمیته ملی المپیک ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید