سطح هوشمندی که سیگنال وای فای را 10 برابر می کند

به گزارش مجله لیست پیوند، محققان پیروز به تولید یک صفحه هوشمند شده اند که می تواند اتصالات پایدار و قوی تری را برای دستگاه های کوچک فراهم کند.

سطح هوشمندی که سیگنال وای فای را 10 برابر می کند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، مسئله ای که در استفاده از اتصالات بیسیم در دستگاه های کوچک وجود دارد این است که به هنگام کمبود فضا برای آنتن ها، برای حفظ ارسال سیگنال های پایدار دچار مشکل می شوند.

در این راستا محققان دانشگاه ام آی تی(MIT) راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند.

این محققان یک سطح هوشمند توسعه داده اند که به طور معمول سیگنال های بی سیم را بهبود می بخشد و قدرت آنها را تا 10 برابر افزایش می دهد.

به جای استفاده از چند آنتن یکپارچه، نمونه اولیه این سطح هوشمند به دور بیش از سه هزار آنتن کوچک می چرخد که دارای نرم افزاری هستند که این آنتن ها را برای به حداکثر رساندن پذیرش سیگنال ها تنظیم می کند.

آرایش این صفحه نیز به اندازه ای ارزان است که برای هر آنتن تنها چند سنت نیاز است.

علاوه بر آن، این سطح هوشمند در مقایسه با سیستم های معمولی قدرت کمی مصرف می کند. همچنین در سیستم ساخت محققان دانشگاه ام آی تی نیازی به آمپلی فایر یا سخت افزارهای دیگر نیست که معمولا موجب جاری شدن جریان باطری ها می شوند.

این سیستم موسوم به آرفوکوس(RFocus) بوده و هنوز تعیین نیست که چه زمانی قابل استفاده خواهد بود.

تیم تحقیقاتی پروژه، نه تنها باید طراحی این صفحه هوشمند را بازسازی کنند، بلکه باید راهی پیدا کنند که این سیستم را در مقیاس های بیشتر تولید کنند.

موارد استفاده این سیستم تعیین است. حداقل کاربرد آن این است که می تواند اتصالات طولانی تر و قوی تری را از اتصال وای فای(WiFi) گرفته تا خدمات پهنای باند اینترنت نسل پنجم، فراهم کند.

البته بیشترین کاربرد فناوری مذکور می تواند در دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 139

به "سطح هوشمندی که سیگنال وای فای را 10 برابر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح هوشمندی که سیگنال وای فای را 10 برابر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید