تور فرانسه ارزان: ملاقات مشاور امنیت ملی آمریکا با سفیر فرانسه

به گزارش مجله لیست پیوند، جیک سالیوان و سفیر فرانسه در آمریکا درباره اقدامات اعتمادساز پس از پیمان آکوس با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند.

تور فرانسه ارزان: ملاقات مشاور امنیت ملی آمریکا با سفیر فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد،کاخ سفید اعلام نمود جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با فیلیپ اتین، سفیر فرانسه در آمریکا ملاقات نموده و درباره اقدامات اعتمادسازی پس از نزاع دیپلماتیک بر سر قرارداد زیردریایی های آمریکا با استرالیا بحث نموده است.

این ملاقات مطابق با تعهد مشترک بایدن و مکرون در تماس تلفنی 22 سپتامبر برای شروع فرایند مشورت های عمیق در خصوص موضوعات استراتژیک و به منظور اعتمادسازی در روابط دو کشور بود.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: سالیوان از برنامه اتین برای تعامل با مقامات دولت آمریکا برای ادامه پیشبرد برنامه مشترک ما، قبل از ملاقات بایدن و مکرون در اروپا در خاتمه اکتبر استقبال کرد.

چندی پیش، همکاری امنیتی سه جانبه آکوس، به وسیله سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا اعلام شد که بر اساس این پیمان نو، استرالیا برای خرید زیردریایی های هسته ای با آمریکا و انگلیس به توافق رسید.

پس از این پیمان، فرانسه به لغو توافق نامه چند میلیارد دلاری با استرالیا برای 12 زیردریایی واکنش نشان داد و سفرای خود از آمریکا و استرالیا را برای مشورت فراخواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1193

به "تور فرانسه ارزان: ملاقات مشاور امنیت ملی آمریکا با سفیر فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: ملاقات مشاور امنیت ملی آمریکا با سفیر فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید