در سفر چه لباسی بپوشیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، همیشه به یاد داشته باشید که شما برای رهایی از روزمرگی و کسب لذت از آثار تاریخی و طبیعی به سفر می روید. پس دغدغه لباس های تان را برای سفر نداشته باشید. اگر شما به قصد لذت و تعالی روح به سفر می روید، نیاز به مدل یا برند خاصی از پوشاک نخواهید داشت.

در سفر چه لباسی بپوشیم؟

توصیه هایی برای سفر

در هوای گرم:

بسیارضروری است که بدن را در خنک ترین حالت ممکن نگهدارید تا از گرمازدگی جلوگیری کنید. تابش مستقیم آفتاب بر بدن به مدت طولانی باعث آفتاب سوختگی، آفتاب زدگی و کم آب شدن بدن می شود و غده های عرقی پوست برانگیخته و دردناک می شوند و دیگر نمی توانند عرق را به خوبی دفع و تبخیر کنند. برای چنین هوایی پارچه هایی را انتخاب کنید که بدن شما به خوبی در زیر آن ها بتواند تنفس کند. تنها در این صورت بدن خنک می ماند و بدن شما از نور مستقیم آفتاب محافظت می شود. آب بنوشید و همیشه کلاه لبه دار به سر داشته باشید.

برای سفر در طبیعت بهترین بالاپوش برای شما تی شرت است. به دو دلیل سعی کنید از تی شرت های آستین بلند استفاده کنید.

  1. راحت تر لوله شده و کمتر فضا اشغال می کند.
  2. دست شمارا در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند.

یادآوری: در طبیعت، در هوای گرم هم یک دست لباس گرم همراه داشته باشید.

در هوای سرد:

باید توجه خاصی به لایه های لباس های خود داشته باشید. از یک لایه زیرین بسیار سبک استفاده کنید که فقط رطوبت بدن شما را جذب کند. لایه های متعدد عایق و گرم را روی لایه زیرین بپوشید و در آخرین لایه، پوشاکتان بادگیر و ضد آب باشد. نکته مهم در این لباس ها آن است که وقتی دما تغییر می کند، بتوانید تعداد لایه ها را تغییر دهید.

تذکر: پلیور و البسه ای ازاین دست، حتی در زمستان، پوشاک مناسبی برای سفر نیستند.

پوشاک مخصوص هوای بارانی:

بارش نابهنگام می تواند در هر موقعیت و در هرجایی اتفاق بیفتد و یک بارش کوتاه، اما شدید هم می تواند مسائل بسیار زیادی برای شما ایجاد کند. بهترین پوشاک در این مواقع آن هایی هستند که از مواد قابل تنفس و ضدآب ساخته شده اند. این مواد اجازه خروج رطوبت را از داخل به خارج می دهد. در چنین هوایی، همیشه تجهیزات مخصوص باران را به همراه خود داشته باشید و مطمئن شوید که در مواقع ضروری می توانید سریعاً به آن دسترسی پیدا کنید. راحتی و ناراحتی شما در سرعت دسترسی به تجهیزاتتان است.

کفش:

چند عامل خاص تعیین کننده کفش مناسب برای شماست. مورد اول بسته به نیاز شخصی شما مثل سایز پای شما است. همیشه باید اول نوع سفر و مقدار پیاده روی که خواهید داشت را در نظر بگیرید و مورد آخر هم قیمت است. قیمت کفش ها از طیف بسیار ارزان تا بسیار گران متغیر است. به این موضوع هم دقت کنید که اگر قرار است زمان زیادی را در طبیعت به سر ببرید بهتر است مقدار هزینه بیشتری برای کفش ها صرف کنید تا آسایش و راحتی بیشتری داشته باشید.

نکات پوشاک سفر

  • لباس هایی را که برای سفر انتخاب کرده اید را به ترتیبی که احتمال می دهید آن ها را بپوشید از بالا به پایین در چمدان خود قرار دهید.
  • شما در سفر نیازی به وسایل تزییناتی (مخصوصاً خانم ها) ندارید. همراه داشتن اشیاء زینتی در سفر، صرفاً برای شما بار روانی خواهد داشت.
  • اگر راهی یک سفر هفت روزه اید، شما برای هرروز یک دست لباس نیاز ندارید، می توانید غیر از لباس هایی که بر تن دارید، 2 دست لباس اضافه همراه خود ببرید، در صورت کثیف شدن، می توانید خودتان آن ها را بشویید.
  • سعی کنید در سفرهای تان به طبیعت با لباس هایی روشن و شفاف باشید.
  • بسته به سفر خود لباس بردارید، ممکن است در یک سفر یک روزه به دلیل اینکه در جهت رودخانه دارید و امکان خیس شدنتان زیاد است نیاز به دو دست لباس داشته باشید، اما در سفر دوروزه ای که به جنگل دارید، یک دست لباس اضافه هم کافی باشد.
  • اگر سفرتان رسمی و تجاری نیست، هیچ گونه نیازی به لباس های رسمی ندارید، علاوه بر اینکه این گونه لباس ها زودتر در چمدان شما چروک می شوند.
  • سعی کنید در طبیعت کلاه به سر داشته باشید.
  • اگر اقامت تان در هتل است، شما می توانید به راحتی لباس های خود را بشویید و نیازی به حجم بالای لباس ندارید.

حرف آخر

لباس های اضافی باید متناسب هر فصل انتخاب شوند. یک لایه اضافی لباس زیر می تواند، گرمای باارزشی برای شما تولید کند و درعین حال وزن زیادی هم به کوله پشتی اضافه نکند. هم چنین عاقلانه است که یک کلاه اضافی هم با خود داشته باشید، چرا که این وسایل، گرمای بیشتری در مقایسه با دیگر لباس ها تولید می کنند. برای آشنایی با سایر تجهیزات مورد نیاز برای سفر پیشنهاد می کنیم مطلب وسایل مورد نیاز کمپینگ یک شبه را مطالعه کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1141

به "در سفر چه لباسی بپوشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر چه لباسی بپوشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید