دانشگاه صنعتی اصفهان در امسال 35 میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت داشت

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از انعقاد 35 میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت این دانشگاه در امسال اطلاع داد.

دانشگاه صنعتی اصفهان در امسال 35 میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت داشت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهاندر این نشست با تشریح تاریخچه این دانشگاه و دستاورد های ارزشمند آن، به ظرفیت های کم نظیر این دانشگاه و ساختار های پژوهشی مناسب آن اشاره نمود و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان هم اینک در رتبه بندی یو. اس. نیوز دارای رتبه سوم کشور است و مطابق با رتبه بندی تایمز از سال 2014 تا به امروز در بین 800 دانشگاه برتر جهان و یک صد دانشگاه برتر آسیا قرار داریم.

ابطحی با اشاره به اهداف کلان برنامه تحول دانشگاه در افق 10 ساله، دستیابی به مرجعیت علمی در آسیا، سرآمدی در تربیت دانش آموختگانی توانمند در تراز جهانی اخلاق مدار و نقش آفرین در توسعه کشور وتأثیرگذارترین دانشگاه کشور در منطقه پیرامونی خود را از جمله مهمترین این اهداف برشمرد.

وی اضافه نمود: یکی از سه دانشگاه برتر کشور در تحقق جامعه دانایی محور، برخورداری از فضای علمی و فرهنگی پویا و کیفیت گرا، بین المللی شدن دانشگاه و دستیابی به منابع اقتصادی پایدار، از دیگر اهداف برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از 50 عضو هیئت علمی این دانشگاه در 45 شرکت دانش بنیان، به دستاورد های حوزه نوآوری و فناوری اشاره نمود و اضافه نمود: ارائه ایده راه اندازی پارک های علم و فناوری درکشور برای اولین بار، راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه، استقرار مرکز رشد دانشگاه در شهرک، توافق و همکاری نزدیک با شهرک و پیگیری موضوع راه اندازی کریدور علم و فناوری اصفهان را از جمله این دستاورد ها است.

ابطحی، با اعلام این که در مرکز نوآوری این دانشگاه تا به امروز 31 طرح فناور مورد حمایت قرار گرفته است، بیان نمود: از سال 1394 تا به امروز 80 پروژه مشترک با شهرداری اصفهان داشته ایم و در سال 1397 نیز در دیگر بخش ها مبلغ 26 میلیارد و 400 میلیون تومان قرارداد ارتباط با صنعت بوده که در امسال این مبلغ به 35 میلیارد تومان افزایش پیدا نموده است.

وی در ادامه با تشریح محور های درآمد پایدار در حوزه تجاری سازی فناوری، به ارایه گزارشی پیرامون گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشترک و همکاری های بین المللی در حوزه انتقال فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت و اضافه نمود: زمینه های همکاری بسیار مناسبی در دانشگاه و شهرداری اصفهان وجود دارد که از جمله می توان به همکاری در امور بین الملل، حوزه نوآوری، تجاری سازی فناوری، ایجاد پژوهشکده مشترک، همکاری در بخش آموزش های آزاد الکترونیکی و فناوری های مورد احتیاج شهرداری اشاره نمود.

شهردار اصفهان نیز در این نشست، بابیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از معروف ترین دانشگاه های ایران دربخش صنعت و تکنولوژی حرف اول را می زند، گفت: این دانشگاه به خوبی توانسته با تمرکز بر توانمند سازی فارغ التحصیلان، کاری کند که وقتی این افراد وارد عرصه های گوناگون می شوند، به عنوان نیرو هایی برتر و توانمند شناخته شوند.

قدرت اله نوروزی، با تأکید بر صندلی ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان، اضافه نمود: نگاه این دانشگاه به سمت توسعه پایدار بوده؛ بر محور دانایی حرکت می نماید و در عرصه های بین المللی نیز بسیار خوب درخشیده است؛ به طوری که تعداد بالای مقالات ISI در مجلات معتبر و ارجاعات به مقالات این دانشگاه، نشان دهنده اهمیت بالای آن است.

شهردار اصفهان محیط مناسب پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان را یک فرصت مناسب برای تعامل دوسویه دانشگاه و شهر دانست و تأکید کرد: آثار ومقالات منتشر شده در مجلات معتبر و همچنین کنفرانس ها و همایش های مختلف در دانشگاه باید در زندگی مردم مشاهده گردد و دانشگاه صنعتی اصفهان قطعاً می تواند بیش از آنچه تا به امروز اثربخش بوده، نقش اساسی در ارتقاء کیفیت زندگی مردم و بهبود شرایط شهر ها داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و احتیاج جامعه در بخش های مختلف، توضیح داد: با توجه به توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان برای مهندسی معکوس، می توانیم در بخش های زیادی مانند قطار شهری و کار های جدیدی را شروع کنیم.

نوروزی با بیان این که امکان مقابله با مسائلی مانند آلودگی هوا، بدون استفاده از توانمندی دانشگاه ها بسیار مشکل است، افزود: شهرداری در این رابطه کار مشترکی با دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان انجام داده که نتایج اولیه آن آماده ارائه است.

استفاده از ظرفیت دانشگاه در حل مسائل شهری، لزوم کاربردی شدن مقالات علمی و پژوهشی، یاری دانشگاه به ارتقاءحوزه مدیریت پسماند و تبدیل به انرژی های قابل استفاده، مدیریت آب، دوچرخه های برقی، گردشگری، پژوهشکده مدیریت شهری، حمل و نقل، عمران، خدمات شهری و حوزه فضای سبز از مجله مهمترین پیشنهاد های مطرح شده دو طرف برای توسعه همکاری میان دانشگاه صنعتی و شهرداری اصفهان بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 56

به "دانشگاه صنعتی اصفهان در امسال 35 میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی اصفهان در امسال 35 میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید