خبرنگاران نماینده مجلس: خور و بیابانک از زیر ساخت های توسعه محروم است

به گزارش مجله لیست پیوند، اصفهان - خبرنگاران - نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان کویری خور و بیابانک به عنوان کم برخودارترین نقطه کشور از زیر ساخت های توسعه محروم است.

خبرنگاران نماینده مجلس: خور و بیابانک از زیر ساخت های توسعه محروم است

الهام آزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خور و بیابانک اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های متعدد در خور و بیابانک، این شهرستان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید مورد حمایت دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه اصلی مردم این شهرستان در زمینه بهداشت و درمان، اشتغال و بیکاری جوانان، راه اندازی کارخانه های فرآوری مواد معدنی در کنار معادن این شهرستان را مهم بیان نمود و اضافه کرد: راه اندازی این واحدهای تولیدی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، سهم قابل توجهی در توسعه اشتغال پایدار منطقه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان خور و بیابانک نیز در این نشست گفت: اشتغالزایی با توجه به ظرفیت های فراوان منطقه در بخش های مختلف، از اولویت های اصلی شرق استان اصفهان است.

عباس بلانیان با اشاره به معین خور و بیابانک به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته استان اصفهان اضافه کرد: 31 شهرستان کمتر توسعه یافته و محروم از همه استان های کشور در سال 96 برای تدوین و اجرای طرح توسعه پایدار انتخاب شدند که از استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک برای این کار انتخاب شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمند کردن مردم شهرستان و توسعه اشتغال و کارآفرینی در خور و بیابانک بیان نمود.

فرماندار خور و بیابانک اعلام نمود: بسیاری از طرح ها در این شهرستان با هدف برطرف این مطالبه تعریف و برنامه ریزی شده است.

بلانیان ادامه داد: در حوزه مالی شهرستان خور و بیابانک پنج محور تعریف نموده ایم که بر اساس آن بیش از 440 طرح مالی در راستا توسعه این شهرستان قرار می گیرد.

خور و بیابانک به مرکزیت شهر خور با وسعت افزون بر12هزار کیلومتر مربع و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان، حدود 10 درصد از کل مساحت استان اصفهان را در اختیار دارد.

این شهرستان دارای ظرفیت های گردشگری بومگردی، صنایع معدنی و کشاورزی و دامپروری از جمله کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر و شترمرغ است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 445

به "خبرنگاران نماینده مجلس: خور و بیابانک از زیر ساخت های توسعه محروم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: خور و بیابانک از زیر ساخت های توسعه محروم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید